مجموعه آموزش عکاسی: عکاسی پرتره در محیط بیرون :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

مجموعه آموزش عکاسی: عکاسی پرتره در محیط بیرون

۹۵/۰۳/۲۰
۰

با یک پکیج مجموعه ی آموزشی پیرامون عکسبرداری در دنیاآی تی در خدمت شما عزیزان هستیم و قصد داریم در مجموعه پست هایی، آموزش قرار دادن بهترین حالت در تنظیمات دستی دوربین برای عکسبرداری و آموزش مهارت های عکسبرداری در شرایط مختلف را در کسب ثبت بهترین تصویر برایتان به ارمغان بیاوریم تا بتوانید با دوربین های دستی یا موبایلتان، بهترین تصاویر را عکسبرداری کنید.

با دنیاآی تی در ادامه مطلب، در اولین مجموعه از این آموزش ها همراه ما باشید.

 

پیش از آن که دوربین را در دست بگیرید یا به اپلیکیشن دوربین برروی تلفن هوشمند خود بروید و اماده عکاسی شوید، بهتر است که حتما، برای دریافت بهترین نتیجه، نگاهی به بخش تنظیمات دستی دوربین خود بیندازید. باید بدانید که سوژه مورد نظر شما برای عکاسی، در شرایط نوری متغیر، می تواند برایتان چالش برانگیز باشد و اگر که می خواهید حرفه ای عکاسی کنید، باید تمامی جوانب را در این زمینه در نظر بگیرید تا بتوانید کم کم، به یک عکاس حرفه ای در دنیای جذاب و شیرین عکاسی تبدیل شوید.

حتی اگر همه چیز را در یک ظهر تابستانی در بیرون از منزل، دل انگیز و آماده عکاسی ببینید، باید به شما بگوییم که مهارت در تنطیمات دوربین و در برخی از تنظیمات اولیه از پیش تنطیم شده برروی برنامه دوربین تان، می تواند به گرفتن عکس های پرتره در فضای باز به شما کمک شایانی نماید.

چیزهایی که شما می توانید از پیش تنظیم کنید

brooke-senior-portrait-wesleyphotography-11

برای بسیاری از عکسبرداری های پرتره در فضای باز، یافتن تنظیمات حساسیت برروی ISO200، به شما تصاویری با کیفیت بالا را خواهد داد. این میزان حساسیت، شما را قادر خواهد ساخت تا با استفاده از سرعت شاتر، به اندازه کافی برای جلوگیری از تاری در لرزش دوربین یا حرکت سوژه، سریع باشید.

درست زمانی که شما قصد عکسبرداری از پرتره را داشته باشید، شما باید به دیافراگم تنظیم عددی آن برای داشتن کنترل کامل بر عمق میدان اهمیت بسیار دهید و آن را جز اولویت های خود قرار دهید. در مورد دیافراگم باید به شما بگوییم که استفاده از یک دیافراگم گسترده مانند f / 2.8  به شما کمک خواهد کرد تا به یک تیرگی مناسب در پس زمینه برسید. این درحالیست که یک دیافراگم محدودتر همانند  f / 8، بیشتر به حفظ شارپ بودن تصویر کمک خواهد کرد.

باید بگوییم که اگر برای بیشتر عکس های پرتره ای که شما در آن، به تیرگی پس زمینه تمایل داشته باشید، ما به شما توصیه می کنیم که عدد دیافراگم را برروی  f/2.8 یا f/4 قرار دهید. هرچند که در این حالت هم شما ممکن است که نیاز به این تنظیمات داشته باشید که چگونه عمق میدانی را خواهید خواست؟ عمق میدان کمتر و یا بیشتر؟

نکته دیگری هم که در این زمینه وجود دارد و شما باید به آن توجه کنید این است باید ببینید که اطراف سوژه در حال حرکت و یا این که ساکن است که اگر ساکن بود، باید حالت single-servo مد را انتخاب کرده و حالت منظقه را هم برروی  single-point area مد قرار دهید. سپس و پس از انجام این تنظیمات، حالا باید به انجام موقعیت نقطه تمرکز برروی صورت و چشم سوژه پرتره خود بپردازید.

تنظیمات برای تغییر در روز

Best_camera_settings_for_outdoor_portraits.iStock_000059247054XLarge_2-970-80

اگر موقعیت سوژه مورد نظر شما در سمت راست و یا چپ فریم شما قرار دارد، شما ممکن است که متوجه این موضوع شوید که شاید نمی توانید یک نقطه AF مربوط به موقعیت سوژه در چارچوب فریم را تعیین کنید. در این شرایط شما نیاز به سوییچ به فوکوس دستی خواهید داشت که با این کار و با استفاده از قفل فوکوس، این مشکل حل خواهد شد. در حالت فوکوس AF-S، همه کارها با استفاده از قفل فوکوس انجام می پذیرد و تنها نکته ای که برایتان باقی می ماند انتخاب نقطه فوکوس از طرف شما برای قفل شدن است. برای این کار شاتر را به صورت نیمه فشار دهید تا نشانگر تمرکز در منظره یاب نمایان شود، سپس در حالی که هنوز شاتر را به صورت نیمه نگه داشته اید، مجددا انگشت خود را به طور کامل فشار دهید تا عکسبرداری انجام پذیرد.

در کنار این موراد، اگر یک نور پس زمینه تاریک در این حالت در عکاسی شما وجود داشته باشد، شما نیاز به تنظیم برخی موارد برای جبران نوردهی هم خواهید داشت: بدین صورت که اگر پس زمینه بسیار تاریک تر از سوژه شما باشد، شما نیاز به جریان نوردهی با مقدار عددی مانند منفی یک خواهید داشت. این کار باعث خواهد شد تا از اکسپوز بیش از حد پیرامون سوژه جلوگیری شود. اما اگر بخواهید که پس زمینه روشن تر از سوژه شما در عکس باشد، باید در این حالت از یک مقدار مثبت استفاده کنید. مقداری مانند مثبت یک و یا هرعددی که سوژه شما را تاریک تر خواهد کرد.

Out door lighting model help me fix

فلاش

عکسبرداری در نور شدید آفتاب می تواند منجر به ایجاد سایه های خشن در تولید چهره سوژه مورد نظر در عکس شود. بنابراین، شما در این حالت باید سعی کنید تا با استفاده از فلاش، آن ها را کاهش دهید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که فلاش را در حالت  TTL خودکار تنظیم کنید تا با نوردهی خودکار این مشکلات را حل کند. این کار باعث خواهد شد تا استفاده از جبران نوردهی به تنظیم نوردهی به طور کلی کمک کند.

Urban_photography_tips_blur_people_NIK29.zone_2.settings

تنظیمات دوربین معمولی برای عکاسی پرتره در محیط بیرون

File format
RAW
Exposure mode
Aperture-priority
Aperture
f/4
ISO
200
Shutter speed 
1/200 sec
Focus mode
Single servo
Drive mode 
Single shot
White balance
Daylight

 

مجموعه آموزش عکاسی: عکاسی پرتره در محیط بیرون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">