ناسا دومین ماهِ زمین را کشف کرد! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

ناسا دومین ماهِ زمین را کشف کرد!

۹۵/۰۴/۰۲
۳

H03 سیارک جدید

شاید اگر سیاره‌های دیگر منظومه‌ی ما قابل سکونت بودند و موجوداتی روی آن‌ها زندگی می‌کردند، زمین ما را به خاطر این که فقط یک ماه دارد حسابی مسخره می‌کردند. اما آن روزها تمام شد! کارشناسان NASA کشف کرده‌اند که ما هم دوتا ماه داریم! البته یکی از آن‌ها بسیار کوچک‌تر است و مدارش هم آن‌قدرها منظم نیست؛ اما حداقل یک قرن است که دور زمین می‌چرخد و احتمالا چندقرن دیگری هم مهمان مدار ماست.

این ماه جدید در حقیقت یک سیارک است که در مدار گرانشی زمین گیر افتاده و حالا در مداری نامنظم به دور زمین، و همراه با زمین به دور خورشید گردش می‌کند. نام این سیارک ۲۰۱۶ H03 است و شکلی تخم‌مرغی دارد. ابعاد این ماه کوچک هم ۳۷ متر در ۹۱ متر است. فاصله‌ی این ماه جدید از زمین، به دلیل نامنظم‌بودن مدارش، کم و زیاد می‌شود، اما از ۱۴ میلیون کیلومتر نزدیک‌تر و از ۴۰ میلیون کیلومتر هم دورتر نمی‌شود. این یعنی ۳۸ تا ۱۰۰ برابر ماه اصلی‌مان.

طول یک دور گردش این سیارک به دور خورشید هم کمی طولانی‌تر از یک دور گردش ما به دور زمین است و ۹۳/۳۶۵ روز طول می‌کشد. دلیل این امر هم انحراف هشت درجه‌ای زاویه‌ی آن نسبت به خورشید است که باعث می‌شود گاهی تندتر از ما و گاهی آهسته‌تر از ما دور خورشید بچرخد. ستاره‌شناسان NASA بیست‌وهفتم آوریل همین امسال H03 را کشف کردند.

منبع:برسام

ناسا دومین ماهِ زمین را کشف کرد!

نظرات (۳)

جلل الخالق
عجیب و جالب هست :)
سلام عزیزم
وبلاگ زیبا و جذابی داری.
موفق باشی دوست عزیز.
۵ تیر ۹۵، ۱۳:۳۵
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ممنون
دانلودو | دانلود فیلم و سریال خارجی
سلام وبلاگ زیبایی دارین ، خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید و نظرتون رو درموردش بگین :)
ممنون
۵ تیر ۹۵، ۱۳:۳۵
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">