مخفی کردن مودم وایرلس برای جلوگیری از هرگونه نفوذ (H.A.C.K)! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

مخفی کردن مودم وایرلس برای جلوگیری از هرگونه نفوذ (H.A.C.K)!

Wifi_AntiHack

به تازگی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی منتشر شده‌اند که قادر به اتصال به اکثر مودم‌ های وای‌فای بدون نیاز به رمز عبور خواهند بود. در این مقاله شما را با نحوه‌ی مقابله‌ با این روش‌های نفوذ آشنا خواهیم کرد. با دنیا آی تی همراه باشید.

 

روش پیش رو امن‌ترین روش رمزگذاری مودم‌ها محسوب می‌شود اما با این حال هنوز هم یک قفل و رمز محسوب می‌شود و همانطور که می‌دانید هیچ قفل یا رمزی تا ابد غیرقابل نفوذ نخواهد ماند. در روش دوم ما از MAC Address Filter استفاده خواهیم کرد. استفاده از این ویژگی مانند آن است که یک ۴دیواری بدون هیچ در و پنجره‌ای در اختیار داشته باشید که این موضوع خطر یا احتمال نفوذ افراد خارجی به داخل را نزدیک به صفر می‌کند. در این روش شما MAC Address موبایل و دستگاه‌هایی که در خانه با آن‌ها به مودم متصل هستید را (برای مثال لپ تاپ و گوشی افراد خانواده) برای مودم تعریف می‌کنید و تنظیمات آن را طوری قرار می‌دهید که هیچ دستگاه دیگری به مک آدرس متفاوت توانایی وصل شدن به مودم را نداشته باشد. انجام این روش قطعی‌ترین راه برای جلوگیری از هرگونه نفوذهای این چنینی به وای‌فای است و انجام آن می‌تواند یک بار برای همیشه خیال شما را از عدم وجود مهمانان ناخوانده در اتصال اینترنتی راحت کند. (این امر مودم را نفوذناپذیر نمی‌کند بلکه به نسبتی برای روش‌های پخش شده‌ای است که مورد خطاب این مطلب هستند!)

 

آموزش رفتن به بخش مورد نظر

برای انجام این امر کافیست تا با ثبت‌ای پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود مشاهده خواهید کرد که ابزار Wireless MAC Address Filter روی حالت Deactive قرار دارد. کافیست تا آن را روی Active قرار دهید و سپس در باکس‌های پایینی، در هر سطح مک آدرس یکی از دستگاه‌های مورد تایید خود را وارد کنید. برای آگاهی از مک آدرس لپ تاپ یا گوشی‌های خود می‌توانید به این شیوه عمل کنید:
 
Mac_Address
 

آموزش دستیابی به مک‌آدرس

به بخش Setting گوشی مورد نظر و سپس About Device و بعد از آن Status وارد شوید. لیستی از اطلاعات مختلف قابل مشاهده خواهد بود که یکی از آن‌ها با عنوان Wi-Fi Mac Adress نمایش داده شده است. آدرسی که در مقابل این گزینه نوشته شده همان مک آدرس دستگاه خواهد بود. کافیست تا آن را در باکس مک آدرس‌های مجاز وارد کنید. نحوه‌ی دسترسی به مک آدرس در لپ تاپ‌ها نیز (ویندوز) به این صورت است که ابتدا وارد بخش CMD شده و سپس دستور ipconfig/all را وارد کنید و در میان اطلاعات نمایش داده شده مک آدرس را پیدا کنید.

توجه: احتمالا با مطالعه‌ی بخش بالا متوجه این نکته شدید که با انجام این روش تنها گوشی و دستگاه‌های شخصی شما قابلیت اتصال به مودم را خواهند داشت و در صورتی که میزبان یک مهمانی باشید و افراد حاضر در خانه قصد اتصال به مودم را داشته باشند حتی با دانستن رمز عبور موفق به اتصال نخواهند شد. این موضوع به سادگی قابل رفع شدن است. کافیست تا در این مواقع به تنظیمات مودم رفته و حالت MAC Address Filter را مجددا روی Deactive قرار دهید تا در ساعاتی که مهمانان شما در منزل شما حضور دارند چنین محدودیتی برای آن‌ها وضع نشود. سپس می‌توانید بعد از پایان مهمانی دوباره این ویژگی را فعال کنید. این امر ممکن است کمی وقت‌گیر به نظر برسد اما انجام آن چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و قطعا امنیتی که از این روش نصیب کاربر خواهد شد ارزش آن چندثانیه‌ها را خواهد داشت.

 

مخفی کردن مودم وایرلس برای جلوگیری از هرگونه نفوذ (H.A.C.K)!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">