چگونه از سلامت باتری گوشی خود مطلع شویم؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چگونه از سلامت باتری گوشی خود مطلع شویم؟

۹۳/۱۱/۲۱
۰

اسمارتفون بدون باتری مثل زنبور بدون عسل است؛ بی‌فایده! در واقع این باتری است که جادوی اسمارتفونتان را فعال می‌کند.

متاسفانه حتی اگر حسابی مراقب تلفن‌تان باشید، باتری آن طی مرور زمان ظرفیت شارژش را از دست می‌دهد، اما برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که باتری دستگاهمان از نظر سلامت در چه وضعیتی قرار دارد، تست‌هایی است که در ادامه آن‌ها را یاد می‌گیریم.

انجام بررسی بصری

1

نیازی نیست که برای تشخیص وضعیت سلامت یک باتری متخصص  باشید، برخی از مشکلات خیلی راحت و با یک نگاه قابل تشخیص هستند. تنها کافیست باتری را با احتیاط خارج کرده و در صورت وجود علائمی مثل برآمدگی، وجود لکه‌های آبی یا سفید و خوردگی در کنار ترمینال فلزی به ناسالم بودن آن پی ببرید. ولی اگر هیچکدام از این علائم وجود نداشت، باید سراغ تست بعدی برویم. فقط به خاطر داشته باشید که باتری ناسالم را هرگز دیگر به درون تلفن باز نگردانید. به جای آن، باتری را درون یک کیسه پلاستیکی دردار انداخته و در آن را محکم ببندید و درون سطل زباله‌های بازیافتی بی‌اندازید.

تست چرخش

باتری‌های لیتیوم هر باری که دشارژ می‌شوند از عمرشان کاسته می‌شود. گرما و سرمای شدید هم می‌تواند از عمر آنها بکاهد. کار دیگری که جان باتری را می‌گیرد، رها کردن آن به صورت خالی آن هم برای مدتی طولانی است. در نتیجه باتری که به خوبی از آن مراقبت نشود، ورم می‌کند و این ورم در طی هفته‌ها و ماه‌ها رخ می‌دهد. به همین دلیل دیدن این تورم دشوار می‌شود، اما یک راه برای تست سلامت باتری وجود دارد، اینکه آنرا روی یک سطح صاف بچرخانید. اگر خوب بچرخد یعنی دچار مشکل شده است.

مشاهده سرعت خالی شدن باتری

همه باتریها که در نمی‌آیند تا بتوان روی آنها تست فیزیکی انجام داد، پس باید راه‌های دیگر هم وجود داشته باشد. برای آنکه بدانید وضعیت باتری شما چطور است، بهتر است به سرعت دشارژ شدنش توجه کنید. بیشتر تلفنها گزینه‌ای برای فعال کردن نمایش میزان شارژ به صورت درصدی دارند، اگر چنین گزینه‌ای را نیافتید، ویجت مربوطه را نصب کنید. اگر باتری شما از 100 تا 0 را در چند ساعت و البته تحت شرایطی که زیاد هم از آن استفاده نکردید، گذراند، عمر این باتری رو به اتمام است.

چند توصیه بیشتر

کاربران آیفون بدانید که تلفن شما تعداد دفعاتی که باتری دستگاهتان شارژ می‌گیرد محاسبه می‌کند و ظرفیت واقعی باتری را هم تحت نظر دارد، ولی برای دسترسی به این اطلاعات نیاز به پشتیبانی اپل دارید چرا که در تنظیمات دستگاه قابل مشاهده نیست، اما ابزاری به نام iBackupBot وجود دارد که می‌توانید آنرا روی کامپیوتر یا مک نصب کنید و به محض اتصال آیفون به آن به جزئیات بیشتری در رابطه با باتری دسترسی پیدا کنید. پس از اینکه برنامه دستگاه شما را تشخیص داد باید روی More Information کلیک کنید.

11565865

اینجاست که می‌توانید تعداد دفعات شارژ دستگاه و میزان ظرفیت واقعی باتری را ببینید. اگر عدد FullChargeCapacity خیلی کمتر از مقداری است که زیر DesignCapacity قرار دارد، پس باتری نیاز به تعویض دارد.

1258745

لینک دانلود

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که باتری‌های لیتیوم پس از 500 بار شارژ شدن، 20٪ از ظرفیت خود را از دست می‌دهند.

1258

کاربران محترم اندروید هم بدانید که برای دسترسی به اطلاعات سلامت باتری می‌توانید کد  *#*#4636#*#* را شماره گیری کنید. اگر این کد کار نمی‌کند از Battery by MicroPinch استفاده کنید. Battery by MicroPinch یک ابزار ساده نظارت بر باتری است که وضعیت سلامت باتری را به همراه و لتاژ و دمایش نشان می‌دهد.

The-Battery-app-displays-health-info-as-well

لینک دانلود

چگونه از سلامت باتری گوشی خود مطلع شویم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">