آیا گلکسی نوت ۷ صنعت موبایل را متحول می‌کند؟! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

آیا گلکسی نوت ۷ صنعت موبایل را متحول می‌کند؟!

۹۵/۰۵/۰۴
۱

در کمتر از دو هفته دیگر، سامسونگ از یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های سال پرده بر می‌دارد: گلکسی نوت ۷. این مدل امسال به دلیل وجود اسکنر عنبیه و پریدن از ۵ به ۷ برای نام‌گذاری، یکی از جالب‌ترین نوت‌ها خواهد بود. اما شاید مهمترین جنبه این فبلت، استفاده از فاکتورهای ظاهری غیر سنتی باشد.

 

گلکسی نوت ۷ تنها در یک نسخه عرضه می‌شود و آن‌هم نسخه‌ای با نمایشگر خمیده است. نسخه دیگر یا نسخه با نمایشگر تخت وجود ندارد و این پیامدهای زیادی برای صنعت موبایل دارد.

دیگر سازندگان نیز قبلا اسمارت‌فون‌هایی با طراحی‌های غیرسنتی تولید کرده‌اند. شاید یکی از بهترین مثال‌ها، گوشی‌های رده G Flex از ال‌جی باشد، که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ معرفی شدند اما ادامه پیدا نکردند. سامسونگ نیز در سال ۲۰۱۳، گوشی گلکسی Round را عرضه کرد که بیشتر جنبه کانسپت داشت تا محصولی برای بازار و فروش آن به کره جنوبی محدود بود.

اما هیچ کدام از این گوشی‌ها، بلندپروازی نوت ۷ را نداشتند. همه این گوشی‌ها برای کاربرانی خاص طراحی شده بودند، در حالیکه گلکسی نوت، میلیون‌ها نسخه فروش داشته و برای بخش موبایل سامسونگ اهمیت زیادی دارد. سامسونگ نمی‌تواند زیاد بر روی این مدل آزمایش انجام دهد. نبود نسخه تخت نشان می‌دهد که سامسونگ از فروش بالای یک فبلت گران‌قیمت با نمایشگر خمیده مطمئن است.

در بازاری که آپگریدهای پشت سر هم و تقلیدهای تکراری رواج دارد، سامسونگ سعی دارد به بخش پریمیوم بازار راهی رو به جلو نشان دهد. سامسونگ این را با تغییرات تکنولوژیک کم و تغییرات بزرگ طراحی نشان می‌دهد.

 

اما این تازه ابتدای کار و سرآغاز چندین سال تغییرات مهم در طراحی اسمارت‌فون‌ها توسط این غول کره‌ای است. تغییر مهم بعدی که می‌تواند بازار موبایل را تحت تاثیر قرار دهد، معرفی گوشی‌های خم‌شدنی به بازار است. بنابر گزارش بلومبرگ، سامسونگ قصد دارد تحت پروژه Project Valley، دو اسمارت فون خم‌شدنی به بازار معرفی کند. یکی از این دو گوشی را می‌توان از وسط،‌ خم کرد و دیگری را می‌توان در صورت لزوم به یک تبلت کوچک تبدیل کرد. احتمال اینکه این دو گوشی به عنوان پرچمدار معرفی شوند، بسیار کم است، اما قابلیت‌هایی که با آنها معرفی می‌شود، مسحورکننده است: مزایای نمایشگرهای بزرگ و نبود معایب آنها!

fold2

سامسونگ نسبت به رقبای خود توانایی‌های زیادی در تکنولوژی نمایشگر دارد و بخش نمایشگر سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده نمایشگرها در ابعاد گوناگون است. ال‌جی و سونی تنها تولیدکنندگانی هستند که می‌توانند تا حدودی به سامسونگ نزدیک شوند. بنابراین سامسونگ هم توانایی توسعه تکنولوژی‌های بدیع برای نمایشگر را دارد و هم قابلیت تولید انبوه آن را. پس تعجبی ندارد که ال‌جی به نمایشگرها به عنوان راه ‌نجات خود از رقبای چینی نگاه می‌کند. راه‌حل فعلی ال‌جی یعنی گوشی V10 با دو نمایشگر، بیشتر به عنوان یک حقه در نظر گرفته شده، چون نمایشگر دوم قابلیت‌های محدودی دارد.

تکنولوژی آینده ال‌جی بر POLED متکی خواهد بود. طبیعت تکنولوژی POLED به گونه‌ای است که به آن قابلیت شکل‌گیری زیادی می‌دهد تا حدی که حتی AMOLED نیز نمی‌تواند به این درجه از انعطاف برسد. POLED به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را دور لبه پیچید!

Cco_aMCWwAEc0nY

استفاده از فاکتورهای ظاهری بدیع و غیرسنتی نوش‌دارویی نیست که بتواند وضعیت سازندگان موبایل را تغییر دهد. مسایلی مانند کیفیت قطعات، نرم افزارهای کاربردی و طول عمر باتری هنوز هم بسیار مهم هستند. اما سازندگان بسیاری اکنون این فاکتورها را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند و این کار را برای سازندگان عمده، دشوار می‌سازد. اینجاست که تغییرات در ظاهر گوشی‌ها، به عاملی تعیین‌کننده در موفقیت سازندگان تبدیل می‌شود و از تبدیل شدن آنها به نوکیا یا بلک‌بری بعدی جلوگیری می‌کند.

آیا گلکسی نوت ۷ صنعت موبایل را متحول می‌کند؟!

نظرات (۱)

فوق العاده ست !
۵ مرداد ۹۵، ۱۷:۳۲
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
بله همینطوره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">