هشدار آی‌فون به هنگام مرطوب شدن درگاه برق‌ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

هشدار آی‌فون به هنگام مرطوب شدن درگاه برق‌

۹۵/۰۵/۱۱
۰

پس از تولید دستگاه‌های تلفن هوشمند ضد آب توسط شرکت‌های سونی و سامسونگ و با توجه به اینکه این قابلیت هنوز در دستگاه‌های تلفن هوشمند شرکت اپل ایجاد نشده است، دارا بودن این ویژگی در بازار امروزی به یک رقابت تبدیل شده است چرا که مقاومت تلفن همراه در برابر آب می‌تواند امکانی حیاتی برای یک دستگاه الکترونیکی و گران قیمت مانند گوشی‌های هوشمند باشد.

 

iPhone

در نسخه بتا ۳ از آی‌او‌اس ۱۰ (iOS 10)، ویژگی جدیدی افزوده گردیده که باعث شده این کمبود را تا حدی پوشش دهد. این ویژگی بدین صورت عمل می‌کند که به هنگام شناسایی ماده مایعی در درگاه برق، به کاربر هشدار داده می‌شود تا باعث جلوگیری از صدمات احتمالی وارد شده به دستگاه شود.

این ویژگی می‌تواند فعلا تنها در گوشی‌های آی‌فون ۶S، آی‌فون ۶S پلاس و آی‌فون SE مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین از لحاظ  نظری می‌تواند در آی‌پد و آی‌پاد‌های جدید هم مورد استفاده باشد.

هنگامی که داخل درگاه برق شما وجود مایعی شناسایی شود، شما پیام زیر را دریافت خواهید کرد:

  • برق لوازم جانبی را قطع کنید.
  • مایعی در درگاه برق شناسایی شده است.
  • برای محافظت از دستگاه آی‌فون خود، اتصالات جانبی را جدا کرده و اجازه دهید تا درگاه برق خشک شود.

در بسیاری از موارد، زمانی که این پیام را بر روی صفحه گوشی خود مشاهده می‌کنید، خیلی دیر شده است و احتمال خراب شدن دستگاه شما بسیار زیاد است. اما اگر این ویژگی باعث نجات تنها درصد کمی از دستگاه‌های آی‌فون از مرگ آبکی شود، باز هم ویژگی باارزشی است.

 

این ویژگی جدید به ما می‌گوید که در آینده آی‌فون‌های ضد آب هم تولید خواهد شد. هرچند این واقعیت که اپل در آی‌فون‌های جدید خود از نوعی حسگر رطوبتی استفاده کرده است، وجود دارد و می‌توانیم بگوییم که این فناوری بسیار جذاب به‌زودی در آی‌او‌اس قابل مشاهده خواهد بود.

هشدار آی‌فون به هنگام مرطوب شدن درگاه برق‌

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">