با ۲۰ هزارتومان صاحب کامپیوتر شوید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

با ۲۰ هزارتومان صاحب کامپیوتر شوید!

۹۵/۰۵/۲۹
۰

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از کلیک، کامپیوتر Omega 2 جدیدترین کامپیوتر از نسل کامپیوترهای بسیار کوچک و محصول شرکت Onion است و طراحی کامپیوتر Pi Raspberry (کامپیوتری تک برد که در ابعاد کارت اعتباری ساخته شده است) را دنبال می‌کند.

مدل قبلی این کامپیوتر یعنی Omega نیز در سال گذشته عرضه شد. Omega که اندازه آن یک چهارم کامپیوتر Pi Raspberry (رزبری پای) بود، یک کامپیوتر مقرون به صرفه و قابل ارتقا بود و قطعات بیشتری نیز می‌توانستند به آن اضافه شوند؛ البته هکرها نیز می‌توانستند به آن نفوذ پیدا کنند. قیمت Omega2 و رقیب آن یعنی Raspberry Pi Zero، هر دو ۵ دلار است. پس می‌بینیم هر دو کامپیوتر بسیار مقرون به صرفه و البته به اندازه کافی کوچک هستند.

شما با پرداخت ۵ دلار صاحب کامپیوتری می‌شوید که سرعت پردازنده آن ۵۸۰ مگاهرتز است و از ۶۴ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه داخلی برخوردار باشید. همچنین می‌توانید با پرداخت ۹ دلار صاحب Omega2 Plus شوید که رم و حافظه داخلی آن دو برابر است.

در مقابل Pi Zero قرار دارد که قیمت این دستگاه نیز ۵ دلار است و از CPU یک گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم برخودار است. Pi Zero از نظر قدرت نسبت به Omega2 برتری کامل دارد؛ اما Omega2 دارای وای فای داخلی است که Pi Zero از آن بی بهره است. در مقابل Pi Zero دارای خروجی HDMI است که آن را به یک کامپیوتر کارآمد تبدیل کرده است.

کامپیوتر Omega2 نیز ویژگی منحصر به فردی بر پایه سیستم ابری دارد که Onion Cloud نام دارد و این امکان را فراهم می‌کند که کاربر از طریق مرورگر وب هر کامپیوتری بتواند آن را کنترل کند. در این دستگاه یک رابطه منظم بین سخت افزار و نرم افزار مشاهده می‌شود و از رابط‌های برنامه نویسی نرم افزار خوبی نیز برخوردار است. هر دو دستگاه یک کامپیوتر ۵ دلاری مکمل هستند که هر یک از آن‌ها در دنیای آینده‌ که ماشین بر همه چیز سیطره دارد و دنیای اتصال و ارتباط است، جایگاه منحصر به فرد خود را دارند.

این کامپیوتر هم اکنون در سایت KickStarter معرفی شده است. Omega2 همانند مدل قبلی خود دارای طراحی مدولار است و از قطعات مختلفی تشکیل شده است که شامل منبع تغذیه و همچنین یک باتری لیتیومی پلیمری است که نیروی آن را تأمین می‌کند. حتی می‌توانید این دستگاه را با آردوینو (یک میکروکنترلر تک‌بردی است که به منظور تولید راحت‌تر برنامه‌هایی که با اشیاء یا محیط تعامل داشته باشند، طراحی شده‌است) ترکیب کنید. تمام این قطعات به همراه تعدادی از قطعات دیگر، در مجموع ۱۵ دلار قیمت دارند و شرکت Onion از توسعه دهندگان مستقل دعوت کرده است در صورت تمایل، این کامپیوتر را که در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، توسعه دهند.

این کامپیوتر در حال حاضر در سایت KickStarter برای پیش خرید در دسترس است.

با ۲۰ هزارتومان صاحب کامپیوتر شوید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">