کورنینگ به ویدیوی منتشرشده از آزمایش خش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ، واکنش نشان داد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

کورنینگ به ویدیوی منتشرشده از آزمایش خش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ، واکنش نشان داد

۹۵/۰۵/۳۰
۰

چند روز پیش، ویدیویی از آزمون خراش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ منتشر شد و در نهایت تعجب، صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ، مقاومت نسبتاً ضعیفی در برابر خط و خش نشان داد. نتایج حاصل از این آزمون، نشان می‌دهد که در سومین مرحله از 9 مرحله، صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ با خش‌های قابل‌مشاهده مواجه شد؛ این موضوع، کاملاً غیرقابل انتظار بود زیرا بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر در مرحله ششم، دچار خط و خش قابل مشاهده می‌شود و انتظار نمی‌رفت که مقاومت پوشش گوریلا گلاس 5 تا این حد، نا مناسب باشد. با این‌حال، کورنینگ به ویدیوی منتشرشده از آزمایش خراش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ، واکنش نشان داده است. برای جزئیات بیشتر، همراه دنیاآی تی باشید.

 

آنچه که در گلکسی نوت 7 جلب‌توجه می‌کند، استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلاس 5 است و این گوشی به‌عنوان یکی از اولین محصولات رده‌بالا با این لایه محافظ، ارائه شده است. این، در حالی است که صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 در یک آزمون خش‌پذیری، مقاومت بسیار کم‌تری در مقایسه با صفحه‌نمایش گلکسی اس 7 سامسونگ با پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلاس 4 از خود نشان داده است. خش‌های صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ، توسط یک قطعه فلزی با سختی 3 در مقیاس موس، ایجاد شده است و همان‌‎طور که در ویدیو نشان داده شده است، تنها یک مرحله از پلاستیک، سختی بیش‌تری دارد.

corning-responds-to-samsung-galaxy-note-7-scratch-test-video-507492-2

با این‌حال، این موضوع باعث شده است تا کورنینگ نسبت به آزمایش انجام‌شده، واکنش نشان دهد و نتیجه حاصل در آزمایش انجام‌شده را غیرمنطقی بداند. دو مدیر اجرایی کورنینگ، اعلام کرده‌اند که این آزمون، در شرایط کاملاً کنترل‌نشده صورت گرفته است و عوامل متعددی، می‌تواند نتیجه این آزمون را تحت‌تاثیر قرار داده باشد.

Galaxy-Note-7-Gorilla-Glass-5-Scratch-Test-2

مدیران اجرایی کورنینگ، مدعی شده‌اند که ممکن است فشار زیادی به صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 وارد شده باشد و این‌گونه، خط و خش بر روی صفحه‌نمایش بر جای بماند. مدیران اجرایی این شرکت، اعلام کرده‌اند که صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ، سخت بوده است و این موضوع، باعث شده تا چیزی شبیه به خش بر روی صفحه‌نمایش، بر جای بماند؛ در حالی‌که در واقعیت، اینگونه نیست.

Galaxy-Note-7-Gorilla-Glass-5-Scratch-Test-1

به هر صورت، عوامل محیطی، نتیجه آزمون خش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و این موضوع، غیرقابل انکار است. با این‌حال، پیش‌تر، همین آزمون بر روی صفحه‌نمایش گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج انجام شده است و لزومی ندارد که عوامل محیطی را تنها عامل مقاومت پایین صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ در برابر خط و خش، بدانیم!

آزمون انجام‌شده برخلاف ادعای مدیران اجرایی کورنینگ، نشان می‌دهد که استفاده از لایه محافظ کورنینگ گوریلا گلاس 5 بر روی صفحه‌نمایش گلکسی نوت 7 سامسونگ، ماندگاری صفحه‌نمایش فبلت سامسونگ‌ را افزایش داده است اما نمی‌تواند از برجای ماندن خط و خش، جلوگیری نماید. به همین جهت، توصیه می‌کنیم که حتما از یک محافظ دیگر استفاده نمایید.

gorilla-glass-5-test-840x619

 

کورنینگ به ویدیوی منتشرشده از آزمایش خش‌پذیری گلکسی نوت 7 سامسونگ، واکنش نشان داد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">