رسوایی سامسونگ ؛ ارسال فراخوان جهانی برای تعمیر گلکسی نوت 7 :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

رسوایی سامسونگ ؛ ارسال فراخوان جهانی برای تعمیر گلکسی نوت 7

۹۵/۰۶/۱۴
۰

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جی اس ام، سامسونگ به شکل بی‌سابقه‌ای، درست چند هفته پس از عرضه موفق گلکسی نوت ۷، فراخوان برای تعمیر این گوشی را ارسال کرد. فروش جهانی این گوشی از طرف سامسونگ فعلا متوقف شده و طی چند روز آینده باید منتظر باشیم تا این غول کره‌ای، بیانیه‌ای در رابطه با این فراخوان و کسانی که شاملش می‌شوند منتشر کند. مشکل از آنجایی شروع شد که گزارش‌هایی از منفجر شدن باتری جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی نوت ۷ منتشر شد. منفجر شدن باتری این گوشی عموما در زمان شارژ شدن دستگاه رخ داده است. آنطور که سامسونگ اعلام کرده، تا کنون ۳۵ گوشی نوت ۷ که به این مشکل دچار هستند پیدا شده‌اند و به طور کلی به ازای هر یک میلیون گلکسی نوت ۷ فروخته شده، ۲۴ گوشی دارای این مشکل هستند.

دو روز گذشته خبرگزاری کره‌ای Yonhap خبر از آماده شدن سامسونگ برای اجرای برنامه فراخوان داد. یک منبع آگاه نیز به Wall Street Journal خبر داد که فروش گلکسی نوت ۷ در کشور کره جنوبی متوقف شده تا سامسونگ بتواند هرچه سریع‌تر تدبیری برای اجرای فراخوان عمومی بیاندیشد. همچنین Yonhap گزارش داد که سامسونگ در حال مذاکره با اوپراتورهای موبایلی آمریکای شمالی نظیر Verizon است تا بتواند برنامه فراخوان را در این کشور هم با هماهنگی بالا انجام دهد.

آنطور که خود سامسونگ خبر داده، اکثریت گلکسی نوت ۷ های فروخته شده به این مشکل دچار نبوده و تنها حدود ۰.۱ درصد آنها دارای مشکل هستند. راه حلی که برای این مشکل وجود دارد نیز بسیار ساده است. تنها کافی است گوشی‌های مشکل دار شناسایی شوند و برای تعویض باتری به سامسونگ مراجعه کنند.

در مجموع باید بگوییم سامسونگ در حال آماده سازی برای سه ماهه سوم سال مالی بود و انتظار می‌رفت بعد از مدتها دوباره سود خوبی از بازار گوشی ها به جیب بزند. مخصوصا زمانی که مشخص شد در سه ماهه دوم سال مالی جاری، گلکسی اس۷ توانسته سود خوبی برای این غول کره‌ای به ارمغان بیاورد. باید صبر کنیم و ببینیم آیا وجود مشکل منفجر شدن باتری در گلکسی نوت ۷ ها می‌تواند روند صعودی درآمدهای سامسونگ را متوقف کند یا سامسونگ به موقع خود را از مهلکه نجات می‌دهد.

رسوایی سامسونگ ؛ ارسال فراخوان جهانی برای تعمیر گلکسی نوت 7

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">