از جمعه سیاه در ایران تا غش کردن اینترنت ایرانسل! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

از جمعه سیاه در ایران تا غش کردن اینترنت ایرانسل!

۹۵/۰۹/۱۰
۰

این هفته دنیای فناوری میزبان اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بود؛ اتفاقات و اخباری که حتی سرمای پاییزی این روزها را تحت تأثیر قرار داده و یخ اخبار فناوری ایران را شکست؛ از خبر فیلتر شدن کلش آف کلنز که بسیاری از عاشقان این بازی را در بهت و حیرت فرو برد تا ضریب نفوذ موبایل در ایران که در نوع خود منحصربه‌فرد و عجیب است. زاویه امشب دنیا آی‌تی را از دست ندهید.

کلش آف کلنز فیلتر شد!

کاربران ایرانی بازی کلش آف کلنز از یکشنبه اعلام کردند که این بازی محبوب قابل دسترس نیست و البته علاوه بر بازی کلش آ‌ف کلنز، بازی محبوب دیگر این کمپانی یعنی کلش رویال نیز از این ماجرا بی‌بهره نمانده است.

اما از میان مسئولان مربوطه حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه به این موضوع واکنش نشان داد و در پیامی نوشت:

«بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مشکل پیش‌آمده به دلیل اختلال در اینترنت سراسر کشور است.»

وی در ادامه بیان داشت که «بدون شک این موضوع همیشگی نخواهد بود و به‌زودی باید شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم».

کانال رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در تلگرام پیام کریمی قدوسی را این‌گونه نشر داد:

«مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با فیلتر شدن کلش اف کلنز، این مشکل را اخلال در شبکه اینترنت خواند و از رفع شدن آن در آینده نزدیک خبر داد»

clash

بازی کلش آف کلنز محبوب‌ترین بازی در میان ایرانیان است که هزینه‌های زیادی نیز بر دوش کاربران ایرانی گذاشته است و خبر فیلتر شدن آن بسیاری از علاقه‌مندان به این بازی را شوکه کرده است. با توجه به اظهارات مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شاید نگرانی کاربران این بازی محبوب به‌زودی برطرف شود اما زمان قطعی آن مشخص نیست.

معرفی ال‌جی V20 در ایران

در روزهای برفی پاییزی تهران، چشممان به جمال جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی در ایران روشن شد. ال‌جی وی۲۰ در ظهر برفی تهران رونمایی شد تا علاقه‌مندان به این برند در ایران نیز بتوانند این گوشی را رسما در اختیار داشته باشند. در مراسم رونمایی این تلفن هوشمند برخی از مسئولان بخش موبایل شرکت ال‌جی هم حضور داشتند.

ال‌جی V20 پرچم‌داری با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است که همانند مدل قبلی خودش یک صفحه‌نمایش ۲.۱ اینچی دوم هم‌روی آن قرارگرفته است. این گوشی طبق اطلاعات منتشر شده دارای تراشه‌ اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون DAC چهارگانه برای پخش صدا و قابلیت ضبط صدا با فرمت ۲۴ بیتی است.

lg-v20-seminar-9

روش‌های عجیب‌وغریب اپراتورها برای عضویت کاربران در سرویس‌های پیام کوتاه

سرویس‌های پیام کوتاه یکی از منابع درآمد اپراتورهای موبایل و چالشی مهم برای کاربرانشان است. درحالی‌که کاربران اپراتورها از هزینه‌هایی که پیامک‌ها و سرویس‌های پیام کوتاه بدون اینکه از آن‌ها اطلاعی داشته باشند گلایه دارند، اپراتورها و برخی از سرویس‌های پیامک هم چنان روش‌های مختلف و حتی عجیبی را برای عضویت کاربران در این سرویس‌ها در پیش‌گرفته‌اند. از مسابقه‌های مختلف پیامکی و کم کردن وجه بدون اجازه صاحب سیم‌کارت گرفته تا مورد عجیب جدیدی که به‌تازگی برخی از کاربران ایرانسل گزارش کرده‌اند.

photo_2016-11-28_18-58-32

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به‌تازگی برخی از کاربران ایرانسل گزارش کرده‌اند که پیامی دریافت کرده‌اند که در آن عنوان‌شده که «شما یک پیام صوتی برای شنیدن دارید و برای شنیدن آن عدد یک را ارسال کنید.» کاربر نیز با ارسال کد یک نه‌تنها هیچ پیام صوتی دریافت نکرده، بلکه به عضویت سرویسی درآمده است! این شیوه جدید به صورت‌های دیگر شامل دریافت پیام صوتی، پیامک و… گزارش‌شده است و در برخی از پیامک‌ها نیز نام مالک سیم‌کارت ذکر شده و مشخص نیست چرا اطلاعات کاربران در میان این سرویس‌ها دست‌به‌دست می‌شود.

بااین‌حال سرویس‌های پیامکی هم چنان یکی از ضعف‌ها و عامل نارضایتی کاربران هستند که اپراتورهای همراه به‌خصوص ایرانسل، باید برای آن فکری اساسی کنند.

ضریب نفوذ موبایل در ایران به ۹۹ درصد رسید

به‌سلامتی و میمنت پس از تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر ایرانیان، سرانجام ضریب نفوذ موبایل در کشورمان به ۹۹ درصد رسید و طبق آمارها بیش از ۷۹ میلیون سیم‌کارت در دست مردم قرار دارد. همراه اول با ضریب نفوذ ۵۷.۲۵ درصد، ایرانسل با ضریب نفوذ ۳۹.۱۹ درصد و رایتل با ضریب نفوذ ۲.۴۶ درصدی سه تیرانداز و یکه‌تاز شبکه تلفن همراه کشور هستند.

۰۹۵۲۶b8f09428727a4953bd14e17078a_xl

کمک مالی ۸.۵ میلیاردی به بازی‌سازان رایانه‌ای

کم‌کم صنعت بازی‌سازی در کشورمان در حال رونق گرفتن است و با محبوبیت و تولید بازی‌های جذابی که اخیرا توسط بازی‌سازان ایرانی منتشرشده است، می‌توان به این صنعت در آینده امیدوار بود. مسئولان ذی‌ربط نیز با توجه به پتانسیل این صنعت قرار است به بازی‌سازان رایانه‌ای کمک ۸.۵ میلیاردی کنند. حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه در گفتگو با مهر، با اشاره به تسهیلاتی که برای حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای تعریف‌شده است، اظهار داشت: ازآنجایی‌که تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور یکی از پارامترهای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پکیج حمایتی را برای تولیدکنندگان بازی در کشور در نظر گرفته است.

board-games

وی بابیان اینکه این بسته حمایتی شامل حمایت‌های مالی مستقیم در قالب اعطای وام می‌شود، ادامه داد: اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به بازی‌سازان متقاضی عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یکی از این دسته حمایت‌ها است.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: سال گذشته با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲ میلیارد تومان وام به بازی‌سازان تعلق گرفت. در همین حال با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور، کمک مالی به مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازی‌سازان به تصویب رسید که تاکنون ۴ میلیارد تومان از آن اختصاص داده‌شده است.

جمعه سیاه در ایران

هرساله آخرین جمعه ماه نوامبر کشورهای اروپایی و آمریکا میزبان رویدادی بانام جمعه سیاه است که در آن فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های خرید آنلاین اجناس خود را با تخفیف‌های بسیار زیاد به فروش می‌رسانند؛ این رویداد چند سالی است که به کشورمان نیز سرایت کرده و برخی از فروشگاه‌های مجازی همچون شیکسون، بامیلو و… این رویداد را در کشور اجرا کردند. نکته جالب‌توجه درباره جمعه سیاه یا بلک فرایدی این است که این روز یکی از پرمنفعت‌ترین و پرسودترین روزهای سال برای فروشگاه‌های اینترنتی لقب گرفته است. برخی از جامعه شناسان ایرانی نسبت به پیاده سازی این طرح در ایران انتقاد کرده و معتقد هستند که اقدامات این‌چنینی نه تشویق به خرید بهتر که تشویق به خرید غیرضروری و خالی کردن جیب و پس‌انداز خانوارها است.

black-friday-villa-rental-stmaarten

بااین‌حال امسال نیز جمعه سیاه در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی کشورمان انجام‌شده و با استقبال خوبی نیز مواجه شد اما شما بگویید آیا از «جمعه سیاه» و خریدهای خود رضایت دارید و آیا این تخفیف‌ها در این رویدادها واقعی هستند؟

قطعی اینترنت ایرانسل

روز گذشته و حوالی ابتدای شب، بسیاری از کاربران ایرانسل در شهر تهران اعلام کردند که اینترنت همراه آن‌ها دچار قطعی و اختلالات بسیار زیادی شده است و از این وضعیت گلایه داشتند. همین امر باعث شده بود تا امور مشترکین این اپراتور با حجم بسیار گسترده‌ای از تماس‌ها روبه‌رو شده و حتی برای سایر کارها نیز نتوان اقدام به برقراری تماس نمود.

4g-irancell

این اپراتور تلفن همراه ضمن پذیرش نقص مذکور، بیانیه‌ای را صادر کرده و طی آن از کاربران عذرخواهی کرد. بیانیه این شرکت به شرح زیر است:

«پیرو اطلاعیه روز گذشته، به اطلاع مشترکان عزیز و خانواده بزرگ ایرانسل می‌رساند که از حدود ساعت ١٨:٣٠ روز یکشنبه هفتم آذرماه ١٣٩۵ طی یک عملیات بروزرسانی شبکه، اشکالی در یکی از سامانه‌های اینترنت همراه شبکه ایرانسل رخ داد که به سبب آن، حدود یک چهارم مشترکانی که در آن زمان از اینترنت استفاده می‌کردند، تحت تاثیر قرار گرفتند.

این اشکال با اقدام فوری کارشناسان شرکت ایرانسل رفع و تا حدود ساعت ٢١ شبکه دیتا به حالت عادی بازگشت. ایرانسل از آن دسته از مشترکان عزیزی که در خلال این مدت نتوانستند تجربه مناسبی در استفاده از اینترنت همراه داشته باشند، عذرخواهی می‌کند.

منبع: ITResan

از جمعه سیاه در ایران تا غش کردن اینترنت ایرانسل!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">