ایرانسل و هوشمندسازی کنتورخوانی به کمک فناوری NB-IoT :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

ایرانسل و هوشمندسازی کنتورخوانی به کمک فناوری NB-IoT

۹۶/۰۲/۱۷
۰

شرکت ایرانسل با استفاده از فناوری NB-IoT و توافق با شرکت ملی گاز، کنتور خوانی را هوشمند می‌کند.

شرکت ایرانسل با شرکت ملی گاز ایران تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرد تا با استفاده از فناوری جدید در حوزه اینترنت اشیاء با نام NB-IoTT، خواندن کنتورهای گاز را هوشمند کند.

با امضاء این همکاری، ایرانسل با استفاده از کنتورهای جدید مجهز به فناوری اینترنت اشیاء و سیم‌کارت‌های خود، می‌تواند با فناوری NB-IoT، مراحل خواندن کنتورهای گاز را هوشمند کند. این کار ضمن کاهش تردد به منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری، سرعت و دقت کنتور خوانی را در کشور بالا خواهد برد.

در این روش دخالت نیروی انسانی برای خواندن کنتور به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسد و مشکلات و اشتباهات قبلی که در خواندن کنتورهای گاز وجود داشت، از بین می‌رود.

فناوری NB-IoT در حوزه اینترنت اشیاء بهمن‌ ماه سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان ایرانسل رونمایی و تست شده بود. فناوری NB-IoT برای اولین بار تابستان ۲۰۱۶ (تابستان ۱۳۹۵) در دنیا ارائه شد.

شرکت ملی گاز ایران طی فراخوانی در پاییز ۱۳۹۴، از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده بود تا در اجرای طرح پایلوت گاز برای تأمین، نصب و خواندن مکانیزه ۵۰۰۰ کنتور هوشمند گاز با استفاده از فناوری­‌های مطرح این حوزه، شرکت کنند.

 

منبع: زومیت

ایرانسل و هوشمندسازی کنتورخوانی به کمک فناوری NB-IoT

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">