آموزش باز کردن چند پنجره از یک اپ در اندروید :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

آموزش باز کردن چند پنجره از یک اپ در اندروید

۹۶/۰۷/۱۰
۱

گوگل در Android 7.0 Nougat، توانایی استفاده از چندین برنامه را در حالت Split-Screen ارائه کرد. همچنین قابلیت Picture-in-Picture را در اختیار کاربر قرار داده است. در حالی که هر دوی این قابلیت ها جذابند ولی هیچ کدام نمیتوانند چند پنجره از یک برنامه را با هم اجرا کنند. تصور کنید قادر به صحبت کردن با 2 مخاطب مختلف در WhatsApp، بدون نیاز به حرکت بین پنجره های چت باشید و یا مشغول مرور در 2 صفحه وب به طور همزمان در یک مرورگر باشید. در این مطلب به معرفی اپلیکیشن رایگانfor Nougat and Oreo میپردازیم که قادر است تا دو پنجره ی مختلف از یک برنامه را به طور همزمان در صفحه اجرا کند.

برای شروع، به دانلود و نصب Parallel Windows for Nougat and Oreo (رایگان) بر روی دستگاه Android خود بپردازید. هنگامی که برنامه را نصب کرده اید، آن را اجرا کنید. بر روی Checkboxهای ظاهر شده کلیک کنید و سپس Continue را بزنید.

سپس پنجره اصلی برنامه باز خواهد شد. شما قادر به اعطای مجوز به برنامه و نیز فعال کردن سرویس در برنامه های مختلف خواهید بود. برای انجام این کار، روی دکمه ی کنار هر مجوز ضربه بزنید و مجوز را در صفحه ای که دنبال می کنید اعطا کنید. سپس تنظیمات مورد نظرتان را به این برنامه اعمال نمایید.

اکنون که به برنامه مجوزهای مورد نیاز خود را اعطا کرده اید، می توانید قسمت نوار ابزار برنامه را سفارشی کنید. این نوار بعدا برای باز کردن چند پنجره از یک برنامه در حالی که در حالت تقسیم صفحه نمایش است استفاده خواهد شد. شما می توانید ارتفاع، عرض و موقعیت این نوار ابزار را با توجه به تنظیمات خود سفارشی کنید.

این نوار ابزار که در سمت راست صفحه قرار خواهد گرفت و به حالت کشویی باز خواهد شد، باعث تقسیم بندی صفحه نمایش میشود.

بعد از اینکه نوار جانبی را پیکربندی کردید، فقط برنامه را باز کنید یا روی دکمه Recents / Multitasking ضربه بزنید. سپس به لبه سمت راست ضربه بزنید تا نوار کناری را بکشید (همانطور که در مرحله بالا نشان داده شده است). در ادامه از شما خواسته می شود تا "یک برنامه را انتخاب کنید". فقط برنامه را انتخاب کنید و دو پنجره از همان برنامه در صفحه نمایش اجرا خواهد شد.

 

آموزش باز کردن چند پنجره از یک اپ در اندروید

نظرات (۱)

هاست لینوکس

ممنون از سایت خوبتون که مطالبی در جهت افزایش آگاهی افراد قرار میدید.موفق باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">