از این پس کاربران نکسوس می‌توانند از طریق صدا خود اسمارت فون را قفل گشایی کنند! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

از این پس کاربران نکسوس می‌توانند از طریق صدا خود اسمارت فون را قفل گشایی کنند!

۹۴/۰۱/۲۵
۰

همانند اغلب بخش‌ها، قسمت قفل کردن صفحه نمایش نیز در اندروید 5.0 تغییرات بسیار زیادی را به خود دید و کاربران قادر شدند تا از ویژگی‌های جدید این بخش استفاده کنند. برای مثال در اندروید 5.0 این امکان برای کاربران وجود داشت که بدون نیاز به وارد کردن رمز و پسورد قفل صفحه نمایش را از طریق دستگاه‌هایی که نزدیک آن است باز کنند. در این روش ابتدا کاربر دستگاه‌هایی را از طریق بلوتوث به اسمارت فون می‌شناساند و دستور داده می‌شود که در زمان نزدیک بودن به دستگاه‌های مذکور قفل صفحه نمایش از طریق بلوتوث و ارتباط با آن‌ها باز شود.

DonyaIT.blog.iR

در کنار این ویژگی روش‌های قبلی نیز برای باز کردن قفل صفحه نمایش نظیر رمز عبور، پین و تشخیص چهره در نسخه جدید اندروید وجود داشت اما اکنون در اندروید 5.1 ویژگی جدیدتری را شاهد هستیم که متفاوت‌تر از سایر روش‌ها عمل می‌کند. در این بخش جدید قفل صفحه نمایش از طریق صدا شما باز می‌شود و شما با گفتن جمله معروف OK Google می‌توانید دستگاه خود را قفل گشایی نمایید. در این روش که از هفته آینده در دستگاه‌های نکسوسی مهیا خواهد شد کاربران قادر هستند تا در ابتدا صدا خود را به گوشی بشناسانند و از آن طریق در دفعات بعدی گوشی را با گفتم این جمله قفل گشایی کنند. البته خود گوگل اعلام کرده که در این روش امنیت کمتری نسبت به پسورد و رمز عبور وجود دارد اما می‌تواند برای برخی از کاربران خوش‌‌آیند و قابل استفاده باشد.

از این پس کاربران نکسوس می‌توانند از طریق صدا خود اسمارت فون را قفل گشایی کنند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">