این دستبند ساعد دست شما را به صفحه نمایش تبدیل می‌کند! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

این دستبند ساعد دست شما را به صفحه نمایش تبدیل می‌کند!

۹۳/۰۹/۳۰
۰

Cicret-Bracelet-(5)

ده‌ها ایده مختلف و جذاب که هر کدام در جایگاه خود نوآوری‌هایی داشته و به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور در اندیشه فتح بازار خواهند بود. از گوگل گلس معروف گرفته که با یک تکه شیشه کوچک اطلاعات بی نظیر و جذابی را جلوی چشمان شما به نمایش می‌گذارد تا ساعت‌ها و دستنبدهای هوشمندی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

محصولات پوشیدنی اندروید، محصولات تازه متولد شده تایزن سامسونگ، Pebble و نهایتا ساعت هوشمند اپل همگی بر روی ساعت‌های مچی متمرکز شده‌اند. البته این محصولات جدید لزوما جایگزین گوشی‌های هوشمند نبوده و در واقع حکم یک دستیار را برای ما دارند. به همین دلیل نسل اول این محصولات با لیستی که ما از آن‌ها انتظار داریم تفاوت‌های زیادی داشته و کماکان باید منتظر پیشرفت آن‌ها باشیم.

از لحاظ فیزیکی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی محصولات پوشیدنی بازار، سایز صفحه نمایش آن‌هاست. از روزی که اسمارت فون ها شروع به رشد در صفحه نمایش کردند؛ هرچه جلوتر می‌رویم با صفحات نمایش بزرگ‌تری روبرو می‌شویم، بنابر این محصولات پوشیدنی برای اینکه بتوانند ارتباط خوبی با کاربران برقرار کنند با مشکلاتی مواجه هستند؛ اما از لحاظ منطقی نیز نمی‌توان یک گجت چند اینچی را برای مثلا مچ دست تولید کرد! آیا شما حاضرید یک دستبند 5 اینچی را بر دست خود ببندید؟

اما با فناوری جدید، این مشکل تا حدودی حل شده است. دستبند Cicret (همانند تلفظ Secret) در پاریس طراحی شده است. این دستبند به شامل یک میکرو پروژکتور کوچک و چند سنسور اعم از حسگر مجاورت است. این میکرو پروژکتور تصویر مورد نظر شما را بر روی آرنج دستتان انداخته و سنسور مجاورت، محیط و نوع قرارگیری آن را تنظیم می‌کند و به دستورات شما پاسخ می‌دهد.

فناوری و طراحی پشت این دستبند، هنوز تکمیل نشده و همچنان در حال توسعه است؛ اما این شرکت به دلیل مشکلات مالی، به دنبال اسپانسر و حامیانی است که بتوانند هزینه‌های این محصول جذاب را تامین کنند.

اگر این شرکت به هدف نهایی‌اش برسد، هزینه‌ای بالغ بر 300 هزار یورو نیاز دارد. با این مبلغ Cicret قادر به توسعه برنامه خود جهت هماهنگی با تمامی پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های موجود است. در کنار مبلغ اولیه، این کمپانی حدود 700 هزار یورو نیاز دارد تا نمونه اولیه این دستبند را تولید کرده و عرضه کند. طبیعی است که جمع آوری این مبلغ هنگفت برای این شرکت کار سختی خواهد بود، اگرچه در صورت تامین آن قطعا بازگشت این سرمایه موضوع بعیدی نیست.

قیمت این دستبند پس از تولید در حدود 380 یورو یا حدودا 475 دلار است؛ یعنی مبلغی در حدود 1.5 میلیون تومان. این قیمت نسبت به این‌گونه گجت ها زیاد نبوده و بسیار نرمال است. از امکانات این دستنبد می‌توان به شتاب سنج، اسلات کارت حافظه، پورت میکرو usb، بلوتوث، Wi-Fi، ظرفیت داخلی 16 یا 32 گیگابایتی، LED و ده رنگ متفاوت اشاره کرد. به احتمال قوی این دستبند می‌تواند از سیم کارت نیز پشتیبانی کرده و به عنوان یک تلفن همراه مستقل به کمک شما بیاید.

Cicret-Bracelet-(4)

این محصول در صورت رونمایی می‌تواند انقلابی در این حوزه باشد و به گفته افرادی که بر روی این پروژه در حال کار هستند در صورت عرضه عمومی، گوگل گلس به طور کلی از رده خارج خواهد شد. این پروژه قرار است تا اندروید و iOS را ساپورت کند.

Cicret-Bracelet-(1)Cicret-Bracelet-(2)Cicret-Bracelet-(3)

 

این دستبند ساعد دست شما را به صفحه نمایش تبدیل می‌کند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">