ارزشمندترین برندهای دنیا را بشناسید :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

ارزشمندترین برندهای دنیا را بشناسید

۹۴/۰۳/۰۷
۳

بر اساس رتبه‌بندی WPP و رنکینگ سالانه Brand Z میلوارد براون، اپل امسال توانست جایگاه گوگل را در رنکینگ ارزشمندترین برندهای دنیا از آن خود کند.

در واقع در فهرست 10 برند برتر و ارزشمند دنیا معمولا نام برندهای فناوری به فراوانی دیده می‌شود، اما همیشه سورپرایزهایی هم وجود دارد.

میلوارد براون از اطلاعاتی چون داده‌های مالی و مشتریان بالقوه و موجود استفاده کرده تا ارزشمندترین برندهای دنیا را معرفی کند.

10. مارلبورو

10-marlboro

ارزش برند: 80 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 19%+

رتبه سال گذشته: 13

وجود شرکتی مثل مارلبورو در لیست ارزشمندترین برندهای دنیا واقعا تعجب‌آور است. این شرکت توانسته در عرض یک سال چنان سودی کند که خود را در بین ارزشمندترین‌ها جای دهد. این برند سهم 43.8% از بازار سیگار آمریکا را دارد و خارج از آمریکا سهم مارلبورو بیش از سهم دو شرکت بزرگ سیگار با هم است. میلوارد براون اعلام داشته که ارتقای سهم کارخانه سیگار مربوطه به دلیل بالا رفتن سهم آلتریا (کمپانی کنترل کننده مارلبورو در آمریکا) است.

9. مک دونالد

9-mcdonalds

ارزش برند: 81 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 5%-

رتبه سال گذشته: 5

امسال را می‌توان یک سال آزمایشی برای مک دونالد دانست. این کمپانی مجبور بود که با نگرانی‌های مشتریان نسبت به مواد تشکیل دهنده، زنجیره تولید مواد غذایی و مسئولیت در قبال محیط زیست بجنگد. مک دونالد امسال و سال گذشته با کاهش 5% در ارزش برندش مواجه بوده است.

8. کوکا کولا

8-coca-cola

ارزش برند: 84 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 4%+

رتبه سال گذشته: 6

کوکاکولا توانست با مشکلات و سختی‌هایی که بر سر راهش در رابطه با نگرانی‌های مشتریان نسبت به سلامتی محصولاتش وجود داشت، مبارزه کند. این شرکت در کمپین “اشتراک گذاری کوکاکولا” هم موفق بوده و همین امر باعث ارتقای فروش محصولاتش در آمریکا شد.

7. ورایزون

7-verizon

ارزش برند: 86 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 36%+

رتبه سال گذشته: 11

این گزارش پیش از اعلام خرید AOL به قیمت 4.4 میلیارد دلار بوده است. ماه فوریه این کمپانی 130 میلیارد دلار بابت خرید وودافون بریتانیایی هزینه کرد تا بتواند کنترل کامل ورایزون وایرلس را در دست بگیرد. این معامله سهم کمپانی را افزایش داد.

6. AT&T

6-att

ارزش برند: 89 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 15%+

رتبه سال گذشته: 8

سال گذشته این شرکت کریکت را خرید و با اوبر شریک شد. بعلاوه AT&T اعلام کرده است که می‌خواهد خدمات خانگی با نام دیجیتال لایف و خدمات خودرویی‌اش را به هم متصل کند.

5.ویزا

5-visa

ارزش برند: 92 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 16%+

رتبه سال گذشته: 7

سال گذشته ویزا با اپل شراکت کرد تا به کاربران آیپد و آیفون این امکان را بدهد که از طریق تاچ آی‌دی خرید کنند. سال 2014، درآمد ویزا 7.8 درصد و به مقدار 12.7 میلیارد دلار افزایش داشت و درآمد خالصش با 9.2 درصد ارتقا روبرو شد.

IBM .4

4-ibm

ارزش برند: 94 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 13%-

رتبه سال گذشته: 3

سود IBM سال گذشته و پس از سرمایه گذاری بزرگ شرکت در بخش کلاود، آنالیتیک، موبایل، شبکه اجتماعی و امنیت با کاهش روبرو شد. بعلاوه این شرکت برای توسعه اپلیکیشن‌های بیزینسی‌اش معامله سنگینی با اپل کرد.

3. مایکروسافت

3-microsoft

ارزش برند: 115 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 28%-

رتبه سال گذشته: 4

به اعتقاد میلوارد براون ارتقای رتبه مایکروسافت به سه دلیل بوده است: تغییر تمرکز روی کلاود، پیروی از یک فلسفه مشارکتی بیشتر، خوشبین بودن به منصوب کردن یک رئیس جدید!

2. گوگل

2-google

ارزش برند: 174 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 9%+

رتبه سال گذشته: 1

گوگل امسال به جایگاه دوم سقوط کرده است و دلیلش را هم می‌توان مرتبط به هزینه‌های سنگینی که بابت سرمایه گذاری کرده دانست. اما کمپانی با وجود پروژه‌هایی چون نرم‌افزار B2B ، گوگل فیبر، ساخت خودروی بدون راننده، ساخت یک شبکه وای فای مخابراتی و توسعه گوگل گلس، تصمیم به بازگشت با تمام قوا دارد.

1. اپل

1-apple

ارزش برند: 247 میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: 67%+

رتبه سال گذشته: 2

امسال و با معرفی آیفون 6، سود 18 میلیارد دلاری در یک دوره سه ماهه نصیب شرکت شد و این مقدار بیشترین سودی بوده است که تا به حال و در این بازه زمانی نصیب یک شرکت شده است.

ارزشمندترین برندهای دنیا را بشناسید

نظرات (۳)

سلام ؛

این مطلبتم با حال بود ، خوشحال می شم از آخرین پست سایت من هم دیدن کنی

عنوان مطلب : سنگ های شگفت انگیز


خوشحال می شم نظرت را راجع به این مطلب بدونم .
۷ خرداد ۹۴، ۱۶:۳۷
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
مطلب شما هم عالی بود. به خصوص اون سنگ «ملکه اروگوئه» ...
سلامی به شیرینی دلتون
واقعا سایتتون عالیه
۷ خرداد ۹۴، ۱۶:۱۹
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ممنون نظر لطفتونه ♥
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">