باگ جالبی در iOS کشف شد، از طریق پیامک آی‌فون دوستان‌تان را رستارت کنید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

باگ جالبی در iOS کشف شد، از طریق پیامک آی‌فون دوستان‌تان را رستارت کنید!

۹۴/۰۳/۰۷
۰

باگ‌ها بخش جدا ناشدنی نرم افزار‌ها هستند که رفع آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برخی از این باگ‌ها مشکلات زیادی را به وجود نمی‌آورند اما برخی دیگر نیز هستند که می‌توانند شرایط جدی‌تری را به وجود آورند. اخیرا یک باگ در iOS کشف شده است که بر روی اپلیکیشن پیام‌رسان آن قرار دارد و در صورت دریافت یک پیامک خاص، مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

iOS

البته هر پیامی نمی‌تواند مشکلات این چنینی را برای دستگاه شما ایجاد کند و پیامک مذکور باید کاراکتر‌های خاصی داشته باشد و زمانی که دستگاه آن پیامک را دریافت کند دو راه دارد. اگر شما در اپلیکیشن مسنجر باشید اپلیکیشن کرش خواهد کرد و اگر صفحه نمایش قفل باشد دستگاه بدون هیچ هشداری رستارت خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که همانند کاربران iOS، کاربران اندروید نیز می‌توانند این پیام مخرب را به آی‌فون شما ارسال کنند و شما را به مشکلات زیادی بیندازند. (البته پیشنهاد می‌کنیم که با دوستان خود چنین شوخی‌هایی را انجام ندهید، هر چند که خود بنده بالاخره نتوانستم مقاومت کنم!)

کد مخرب:

effective

Power

لُلُصّبُلُلصّبُررً ॣ ॣ ॣ ॣ 冗

h

راه‌هایی نیز برای خنثی کردن این حمله وجود دارد. کاربران می‌توانند با نگهداشتن پیام مخرب و ارسال یک پیام به فرد ارسال کننده مشکل را از بین ببرند و همچنین با ارسال پیام از طریق سیری و مک نیز این مشکل برطرف می‌شود.

با وجود اینکه کاربران زیادی با این مشکل مواجه شده‌اند انتظار می‌رود که اپل در روز‌های آینده یک به‌روز رسانی‌ را برای رفع این باگ منتشر کند.

باگ جالبی در iOS کشف شد، از طریق پیامک آی‌فون دوستان‌تان را رستارت کنید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">