سامسونگ کامیون‌هایی با قابلیت ویژه می‌سازد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

سامسونگ کامیون‌هایی با قابلیت ویژه می‌سازد

۹۴/۰۴/۰۲
۰

Safety_Main

یکی از بزرگترین حوادث جاده‌ای به کامیون‌ها باز می‌گردد که به دلیل سرعت کم آن‌ها رانندگان پشت سر مجبور می‌شوند تا از کامیون سبقت بگیرند و چون به دلیل بزرگ بودن چنین وسایل نقلیه‌ای دید کافی نسبت به جلو وجود ندارد، باعث تصادف‌های شدید می‌شود. در این تئوری شاید وجود یک دید کامل به جلو بتواند خطرات این موضوع را به اندازه بسیار زیادی کاهش دهد. سال 2009 بود که یک کمپانی روسی اقدام به قرار دادن یک دوربین در بخش جلویی کامیون‌ها کرد و آن را از طریق سیم به بخش پشتی و نمایشگر موجود در پشت کامیون متصل کرد. این اقدام باعث می‌شد که راننده پشتی دید کاملی نسبت به بخش جلویی کامیون داشته باشد.

حال سامسونگ نیز با الهام گیری از این ایده دست به ساخت چنین محصولی زده است که فعلا در مرحله آزمایشی و پروتوتایپ قرار دارد. در این نمونه اولیه نیز سامسونگ یک دوربین را در بخش جلویی کامیون قرار می‌دهد و به صورت بی‌سیم آن‌ها را به چهار نمایشگر موجود در بخش پشتی کامیون متصل می‌کند.

سامسونگ مدعی شده که در تلاش است تا یک تصویب قانونی از این قابلیت ایجاد کند تا تمام کامیون‌های موجود به این ویژگی مجهز شوند و ایمنی جاده‌ها افزایش یابد. البته باید به موضوع قیمت نیز توجه ویژه‌ای داشت زیرا به دلیل بهای بالای این تجهیزات، چنین قابلیتی نمی‌تواند در سطح وسیع مورد استفاده و نصب قرار بگیرد. دوربینی که در بخش جلویی کامیون     نصب می‌شود به اندازه کافی ارزان قیمت است اما چهار نمایشگری که در بخش پشتی کامیون استفاده می‌شوند قیمت بالایی دارند و اجبار به چنین کاری هزینه بسیار زیادی را برای شرکت‌های حمل و نقل تحمیل خواهد کرد و در واقع این میزان سرمایه گذاری نیز هیچ سودی برای آن‌ها در بر نخواهد داشت.

البته یک راه حل دیگر نیز برای ایجاد ایمنی در خصوص جاده‌ها طرحی است که سال آینده در آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این طرح خودرو‌ها به سنسور‌هایی مجهز می‌شوند که سایر ماشین‌های اطراف را نمایش می‌دهند. در ادامه می‌توانید ویدیوی سامسونگ در خصوص کامیون‌هایش را مشاهده کنید.

سامسونگ کامیون‌هایی با قابلیت ویژه می‌سازد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">