آیا نوکیا 3210 بهترین گوشی تمام دوران بود؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

آیا نوکیا 3210 بهترین گوشی تمام دوران بود؟

۹۴/۰۴/۰۳
۰

Nokia 3210

صاحب عمر باتری بی‌پایان، مدل‌های رنگارنگ و بازی مار! حالا که «نوکیا» برنامه‌ای برای بازگشت به دنیای گوشی‌ها دارد؛ فرصت مناسبی است که نگاهی به ماندگارترین محصول آن‌ها «نوکیا ۳۲۱۰» داشته باشیم.

نوکیا اعلام کرده که به بازار گوشی‌های موبایل برخواهد گشت. این غول فنلاندیِ تلکام، که زمانی بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل در جهان بود، با «مایکروسافت» به یک توافق رسیده که به آن‌ها اجازه طراحی گوشی‌های جدید در سال ۲۰۱۶ را می‌دهد.

مایکروسافت بخش تلفن‌های همراه نیمه‌جان این کمپانی را با قیمت ۵.۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد. اما حالا یکی از مدیران ارشد این کمپانی «Rajeev Suri» می‌گوید که نوکیا قرار است برگردد. ما نتوانستیم جلو خودمان را بگیریم تا نگاهی دوباره به اثر هنری این شرکت، نوکیا ۳۲۱۰ نداشته باشیم. در ادامه به شما می‌گوییم که چرا این محصول انقدر دوست داشتنی است.

باتری‌اش هرگز تمام نمی‌شد!

آی‌فون۶ میانگین عمر باتری کمتر از یک روز را دارد؛ سامسونگ کلکسی اس۶ هم بهتر از این نیست. ۳۲۱۰؟ چیزی حدود یک هفته کار می‌کرد. شاید حتی دو هفته؛ بسته به اینکه چقدر مار بازی می‌کردید!

حتما یک دلیلی وجود دارد که این جوک تمام اینترنت را گرفته است:

همین الان یه کت عروسی از سال ۲۰۰۱ رو دوباره پوشیدم. یه نوکیا ۳۲۱۰ داخل جیبش جا مونده بود. خبر خوب اینه که هنوز دوتا خط باتری داره!

نشکن بود!

همه ما می‌دانیم که فروشگاه‌های موبایلی که وسط پاساژهای بزرگ قرار دارند پول زیادی از صفحه‌های شکسته اسمارت‌فون‌ها در می‌آورند. در دنیای ۳۲۱۰ از این خبرها نبود! این گوشی چغر و بد بدن ۱۵۳ گرم وزن داشت و می‌توانست از مسائل مختلفی از قبیل اصابت بمب اتم، زلزله و حتی هردو با هم جان سالم به در ببرد.

اگر آن را به زمین می‌انداختید کاور پشت گوشی در می‌آمد و باتری بیرون می‌زد. اما کافی بود که این‌ها را کمی تمیز کنید و دوباره جا بزنید و همه‌چیز مثل روز اول می‌شد. عجیب نیست که حالا مردم جک‌هایی درباره این ساخته‌اند که چطور این گوشی بعد از زمین خوردن به سطح زمین آسیب می‌رساند!

مدل پرچمدار ۳۳۱۰، که جانشین ۳۲۱۰ به حساب می‌آمد، حتی تنومندتر هم بود که به این تصاویر طنز معروف منجر شد.

e4308a06-22ce-4d51-a0d1-85a7d1548b46-bestSizeAvailable

2fd19c15-3c74-4231-b113-8dd0c98c3901-460x327

تمام آن رنگ‌ها!

هرگز کلمه «facia» (کاور) به اندازه دوران ۳۲۱۰ معروف نبوده است. ما عاشق این کاورها و رنگ‌هایشان بودیم! آن‌هایی که براق بودند. همچنین عکس‌برگردان‌ها و استیکرهای پشت آن. تمام آن‌هایی که به کپی‌رایت فیلم و موسیقی بی‌اعتنایی می‌کردند؛ همچنین پلاستیک‌های رنگی روی کیبورد گوشی. کاورهای سفید و بزرگ. هیچ چیزی برای دکور کردن این گوشی‌ها بیش از اندازه نبود.

حالا دیگر با آی‌فون از این خبرها نیست. انتخاب‌ها طلایی و خاکستری «فضایی» هستند.

بازی مار!

الان با جادوی الکترونیک آرتز و راک‌استار تمام بازی‌ها با یک لمس اپ قابل دسترس هستند. می‌شود یک خانواده کامل را در سیمز بزرگ کرد یا با فیفا لیگ قهرمانان را برد. اما هیچ چیز مانند بازی ساده و دقیق «Snake» آدرنالین آدم را به چالش نمی‌کشد.

فقط کافی بود غفلت کنی تا همه چیز از بین برود. این‌ها اشتباه تازه‌کارها به حساب می‌آمد. به نظر می‌رسد یک‌نفر تاحالا توانسته این بازی را فتح کند. مدرکش هم این فایل gif سیزده دقیقه‌ای است. هرچند این بازی همچنان روی یوتیوب در دسترس بود اما گوگل سال ۲۰۱۴ کرکره آن را پایین کشید.

6OZdqnw

اگر حس نوستالژی دارید، ۳۲۱۰ همچنان روی eBay برای خرید در دسترس است. اگر خریدار باشید قیمت‌های آن از چند دلار تا چندصد دلار هم خواهد رسید.

آیا نوکیا 3210 بهترین گوشی تمام دوران بود؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">