5 ویژگی کاربردی که گلکسی S6 و آی‌فون 6 ندارند اما گوشی‌های میان رده دارند! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

5 ویژگی کاربردی که گلکسی S6 و آی‌فون 6 ندارند اما گوشی‌های میان رده دارند!

۹۴/۰۴/۰۴
۱

گلکسی S6 سامسونگ و آی‌فون 6 اپل، شاید جزء پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند باشند اما مسلما به دلیل نبود برخی امکانات نرم‌افزاری، بهترین نیز نخواهند بود. این دو مدل با این‌که از سخت افزار و طراحی نسبتا خوبی بهره گرفته‌اند ولی ما هنوز آرزوی امکاناتی را داریم که کاش روزی به گلکسی S6 سامسونگ یا آی‌فون 6 اپل راه پیدا می‌کردند!

هنگامی که با گوشی‌های میان‌رده یا حتی ارزان‌قیمت موجود در بازار کار کنید، یک علامت تعجب بر ذهن‌تان نقش می‌بندد؛ چرا آی‌فون 6 اپل و یا گلکسی S6 سامسونگ که آن‌ همه به امکانات نرم‌افزاری کم‌نظیر خود می‌بالند، هنوز قادر به ارائه برخی از ویژگی‌های موجود در دیوایس‌های ارزان قیمت‌تر نیستند؟

در ادامه به بررسی 5 ویژگی می‌پردازیم که می‌توان آن‌ها را برروی اکثر مدل‌های موجود در بازار پیدا کرد به‌جزء در اس6 و آی‌فون6! با دنیا آی‌تی همراه باشید.

1- ضبط خودکار تماس

ITresan1-3tir

حتما کمپانی شیائومی در چین را می‌شناسید؟ علت موفقیت بالای محصولات این کمپانی (همان‌طور که در مقاله شیائومی به رتبه سوم دنیا در فروش گوشی رسید، خواندید) به‌ علت پوسته خاصی است که محصولاتش با نام MIUI با خود یدک می‌کشند؛ این پوسته را در یک کلام این‌گونه می‌توان توصیف نمود: غنی در امکانات!

یکی از ویژگی‌های لذت بخش رابط کاربری MIUI، قابلیتی تحت عنوان «automatic call recording» بوده که به کاربر اجازه می‌دهد تا مکالمات خود را به صورت خودکار ضبط نماید. به کمک این ویژگی، می‌توانید تماس‌های خود را ضبط کرده و سپس در فرصتی مناسب، جزئیات یا شماره‌ تماس‌های رد و بدل شده در آن را یادداشت نمایید. البته لازم به‌ذکر است که نرم‌افزارهای third-party زیادی در فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور وجود دارند اما کیفیت تماس ضبط‌ شده آن‌ها با این قابلیت، قابل مقایسه نیست.

2- جلوگیری از تماس‌های ناخواسته

ITresan2-3tir

امروزه می‌توان در اغلب گوشی‌های بازار (هواوی، شیائومی و…) قابلیتی به نام «Pocket Dial Protection» را مشاهده کرد که شما را از تماس‌های ناخواسته، رهایی می‌دهد. اساس کار این ویژگی این‌گونه است که گوشی‌ شما تا زمانی که حسگر مجاورت احساس نماید که چیزی در نزدیکی آن وجود دارد، آنلاک نمی‌شود.

3- حالت‌های مختلف برای نظارت بر عملکرد باتری

ITresan3-3tir

شاید کم‌تر مدلی را بتوان امروزه یافت که اجازه مدیریت بر باتری را به کاربر ندهد. با این‌که در محصولات سامسونگ یا اپل حالتی به‌نام ultra-power saving وجود دارد، اما بسیار خوشحال خواهیم شد که در محصولات آینده این دو غول فناوری، حالت‌های بیشتری برای نظارت بر مصرف باتریِ چیپ گرافیکی یا پردازنده وجود داشته باشد؛ این‌گونه قابلیت‌ها را حتی یک مدل 400 هزار تومانی (نظیر هواوی هانر 3C) در خود جای داده‌ است!

4- مرتب کردن برنامه‌ها براساس «حروف الفبا»

ITresan4-3tir

زمانی شما از یک مدل هوشمند اندرویدی برای یک بازه طولانی استفاده می‌کنید، احتمالا تمایل به نصب برنامه‌های بسیاری برروی آن دارید. هنگامی هم که حجم این برنامه‌ها زیاد می‌شود، پیدا کردن اپلیکیشن بر روی آن به صورت دستی کار چندان عاقلانه‌ای نیست!

این‌جاست که ویژگی «مرتب کردن برنامه‌ها براساس حروف الفبا» وارد عمل شده و شما را در پیدا کردن برنامه مورد نظرتان یاری می‌رساند؛ اما آیا پرچم‌داران سامسونگ یا اپل این قابلیت را دارند؟ پاسخ، مجددا “خیر” است!

5- دوبار ضربه برای قفل یا آنلاک کردن گوشی

ITresan5-3tir

در مدل‌های بزرگ اندرویدی به علت دسترسی دشوار به کلید فیزیکی «قفل/پاور»، نیاز به راه جدیدی برای باز کردن قفل یا آنلاک کردن گوشی‌ هوشمندتان احساس می‌شود؛ ال‌جی، ویژگی «KnockON» را به شما پیشنهاد می‌دهد.

خوش‌بختانه این قابلیت امروزه برروی اکثر مدل‌های پرچم‌دار، میان‌رده و حتی ارزان‌قیمت بازار جاخوش کرده‌ است به‌جز محصولات سامسونگ و اپل! امیدواریم که سامسونگ هرچه زودتر آن را برروی محصولات بعدی خود همانند دیگر فناوری‌ها، استفاده کرده و اپل با خلاقیتی تازه، این قابلیت را به مدل‌های آینده‌اش اضافه نماید.

5 ویژگی کاربردی که گلکسی S6 و آی‌فون 6 ندارند اما گوشی‌های میان رده دارند!

نظرات (۱)

زهرا خسروشاهی
هر چی باشه اینها گلکسی S6 و آی‌فون 6  هستن ♥♥
۹ تیر ۹۴، ۱۱:۳۵
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
والا چی بگم : ) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">