مصرف زیاد ویتامین B12 باعث افزایش جوش‌های صورت می‌شود :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

مصرف زیاد ویتامین B12 باعث افزایش جوش‌های صورت می‌شود

۹۴/۰۴/۰۵
۰

858l

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین B12 که به فراوانی در گوشت قرمز و لبنیات یافت می‌شود، می‌تواند عامل جوش‌های صورت باشد که معمولا جوانان و نوجوانان با آن درگیر هستند. این نتایج همچنین می‌تواند منجر به تولید دارویی شود که این دشمن دیرینه نوجوانی را از پا درآورد. اما اگر حالا تصمیم گرفته‌اید که مصرف لبنیات و گوشت قرمز خود را قطع کنید، بهتر است دست نگه‌دارید! محققان توصیه می‌کنند فعلا به هیچ وجه تغییری در برنامه غذایی روزانه خود ایجاد نکنید.

برخی از افراد مکمل‌های B12 را برای تقویت حافظه و همچنین جلوگیری از کم‌خونی مصرف می‌کنند، اما بارها اخطار داده‌ شده بود که این افراد بیشتر از سایرین در معرض بیماری جوش صورت یا آکنه قرار می‌گیرند.

بیشتر از 80 درصد نوجوانان و جوانان با باکتری آکنه که عامل ایجاد جوش‌های چربی در صورت است، برخورد داشته‌اند! معمولا این جوش‌ها بعد از مدتی خودبه‌خود از بین خواهند رفت اما می‌توان با مراقبت‌ها و برنامه‌های غذایی خاصی زودتر از شر آن‌ها خلاص شد. متاسفانه متخصصین تاکنون به راه درمان قطعی برای این گروه از عوارض پوستی دست پیدا نکرده‌اند اما نتیجه این تحقیق جدید می‌تواند سرانجام راه درمانی برای این بیماری باشد.

از سال 1950 میلادی بارها تحقیقات مختلف رابطه بین ویتامین B12 با باکتری‌های سطح پوست را گزارش می‌دادند؛ به‌خصوص رابطه این ویتامین با باکتری “پروپیونی باکتریوم آکنس” اما نتایج حاصل از آن‌ها چندان قابل اعتماد نبوده است. خانم هوینگ لی سرپرست تیم تحقیقاتی که در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده‌، می‌گوید: “ما با نمونه‌برداری‌هایی که از تعدادی از افراد در گروه‌های سنی مختلف به عمل‌آورده‌ایم، توانستیم نحوه اثر ویتامین ب12 را بر باکتری آکنه که باعث فعال شدن آن برای تجزیه چربی‌های زیر پوست صورت می‌شود، پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم با روش‌هایی آن را کنترل کنیم.”

آن‌طور که تحقیقات نشان می‌دهند هنگامی‌که سطح ویتامین ب12 در بدن فرد بالا می‌رود، باکتری آکنه این افزایش سطح ویتامین را تشخیص داده و تولید ب12 خود را کاهش می‌دهد تا بتواند از ویتامین موجود در محیط استفاده کند. در نتیجه تلاش این باکتری برای جذب و مصرف ب12 پروتئین دفاعی دیگری به نام پرفورین که عامل التهاب و قرمزی پوست است، افزایش یافته و جوش‌های صورت شکل می‌گیرند.

خانم لی در ادامه می‌گوید:” موضوع اصلی این است که باکتری‌های روی سطح پوست افراد باید جدی گرفته شوند. متاسفانه تا زمانی که نتایج این آزمایش روی تعداد بیشتری از افراد امتحان نشود، نمی‌توان کار برای تولید داروهای مرتبط با این بیماری را در کلینیک‌های درمانی شروع کرد؛ اما تا زمانی که این تحقیقات به نتایج پایانی نرسد، از مردم می‌خواهم تا مصرف ویتامین ب12 را به هیچ وجه قطع نکنند.”

فعلا به عنوان یک درمان زمان‌بر و یا برای جلوگیری از بروز چنین جوش‌هایی توصیه می‌شود شرایط مناسب برای رشد و فعالیت این دست از باکتری‌ها را از بین ببرید. برای انجام این کار می‌توانید به صورت روزانه صورت خود را با آب و صابون یا لوسیون‌های پاک کننده قلیایی بشویید تا چربی‌های پوستتان را کاهش دهد چرا که منبع اصلی تغذیه باکتری آکنه همین چربی‌های سطح پوست است و در نهایت همان توصیه همیشگی “به جوش های صورتتان دست نزنید!”.

مصرف زیاد ویتامین B12 باعث افزایش جوش‌های صورت می‌شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">