ناسا، هولولنز مایکروسافت را به فضا می‌فرستد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

ناسا، هولولنز مایکروسافت را به فضا می‌فرستد

۹۴/۰۴/۰۶
۰

ناسا HoloLens مایکروسافت را به فضا می‌فرستد

غیر ممکن، ممکن شده است و به نظر فضا قرار است حتی جذاب‌تر از این باشد. «ناسا» اعلام‌کرده که به‌زودی یک جفت از هدست‌های واقعیت تکمیل‌شده «HoloLens» را برای استفاده فضانوردان به ایستگاه فضایی جهانی (ISS) می‌فرستد.

این پروژه، «Sidekick»‌ نام خواهد داشت و از این تکنولوژی استفاده می‌کند تا زندگی را برای فضانوردان ایستگاه فضایی جهانی ساده‌تر کند. آن‌ها قرار است از محصول جدید مایکروسافت (HoloLens) برای بخش آغازین این برنامه استفاده کنند. این محصول جالب تا همینجای کار بعضی از تست‌های ناسا از جمله آزمایش بی‌وزنی را پشت سر گذاشته و در جاذبه کم، بهتر از «Oculus Rift DK 1» عمل کرده است.

هولولنز پس از فرستاده شدن به فضا،‌ دو ماموریت اصلی دارد. ماموریت نخست «Remote Expert Mode»‌ نام دارد که این هدست به عنوان یک وب‌کم کار خواهد کرد و تصاویر را به شکل هم‌زمان به زمین می‌فرستد؛ سپس تکنیسین‌ها می‌توانند تصاویر خودشان را از زمین ارسال کنند تا روی صفحه‌های واقعیت تکمیل‌یافته هولولنز منتشر شود.

در دومین ماموریت به نام «Procedure Mode» این هدست به شکل اتوماتیک روی تصاویری که فضانوردان با آن در ارتباط‌ هستند اشکالی رسم می‌کند. با اینکه فضانوردان هنوز اجازه بازی کردن «Minecraft» با این هدست‌ها را پیدا نکرده‌اند؛ می‌توان حدس زد که در آینده این امکانات می‌تواند به آموزش تازه‌کارها کمک کند یا اینکه در زمان ضرورت و خطر بسیار به کارشان آید.

این دیوایس‌ها احتمالا آخر همین هفته به فضا ارسال می‌شوند. به همراه همان پروازی که قرار است سومین تلاش شرکت «SpaceX» برای نشاندن یک راکت روی عرشه کشتی زمان برگشت به زمین باشد.

ناسا، هولولنز مایکروسافت را به فضا می‌فرستد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">