پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های ایران را بشناسید: :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های ایران را بشناسید:

۹۴/۰۵/۰۲
۱

بایستی بازار ایران را یکی از عجیب و غریب‌ترین مارکت‌های دنیا دانست، جایی که هیچ آمار دقیق و شفافی از میزان فروش و واردات تلفن‌های همراه نمی‌توان داشت و به همین خاطر، هر کمپانی می‌تواند داعیه برتری برای خودش داشته باشد.

اما در این میان، برخی از شاخص‌ها می‌توانند تا حد زیادی راه‌گشا باشند. برنامه اندرویدی کافه بازار که می‌توان آن را پراستفاده‌ترین اپ ایرانی دانست، به تازگی آماری را ارایه داده است که به واسطه آن می‌توان به تخمینی از سهم برندها و پراستفاده‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار کشورمان دست یافت.

کافه بازار در ارتباط با این آمار می‌گوید که در حال حاضر این برنامه بار روی 23 میلیون اسمارت فون اندرویدی به صورت فعال نصب شده است و این ارقام، در ارتباط با استفاده یک ماه اخیر گوشی‌هاست (تیر ماه 94).

با این حساب بایستی آمار ارایه شده را تا حد بسیار زیادی نزدیک به واقعیت جامعه دانست، چرا که یک آمار ۲۳ میلیون عددی از گوشی‌های اندرویدی فعال، گستره بسیار وسیعی را در بر گرفته و بر جامعیت و صحت آن می‌توان تا حد زیادی اعتماد کرد. در ادامه با دنیا آی‌تی همراه باشید.

پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران

خیلی جالب است بدانید که گوشی هواوی G610 با دارا بودن سهم 4.1 درصدی، صدر نشین این لیست است. یعنی از 23 میلیون نفری که به بازار اندروید متصل هستند، نزدیک به 950 هزار نفر از این محصول میان رده هواوی استفاده می‌کنند. سه جایگاه بعدی، در اختیار گلکسی‌های سری S سامسونگ قرار دارد و به ترتیب S4 و S5 و S3 قرار می‌گیرند که در مجموع 8.7 درصد یعنی بیش از 2 میلیون دستگاه تنها متعلق به این رده پرفروش سامسونگ است. جالب اینجاست که تا رده سیزدهم، تمام گوشی‌ها متعلق به سامسونگ و هواوی بوده و تنها در مقام چهاردهم، سونی اکسپریا Z1 وارد می‌شود. البته از سونی، دو گوشی دیگر هم در رده‌بندی 20 محصول برتر وجود دارند اما از سایر کمپانی‌ها، هیچ تلفن همراهی در بین 20 اسمارت‌فون کافه بازار از 23 میلیون مشترک آن دیده نمی‌شود.

پرفروش‌ترین برند بازار ایران

طبق این آمار جالب، سامسونگ با سهام 42 درصدی، بیشترین تعداد اسمارت‌فون بازار را در اختیار دارد که البته با گفته یکی از مدیران ارشد هواوی در ایران که رتبه اول را برای این کمپانی می‌دانست، تا حدی در تعارض است (البته ادعای وی در فروش حال حاضر بازار بود و برای رسیدن به صحبت وی، بایستی آمار سال بعد را نگاه کنیم!). مقام دوم، مربوط به کمپانی چینی هواوی با 29 درصد است و این امر نشان می‌دهد که سامسونگ و هواوی با یکدیگر، بیش از 70 درصد بازار اندروید ایران را در اختیار دارند. پس از این دو، سونی موبایل با 14 درصد قرار می‌گیرد و سپس با اختلافی زیاد، اچ‌تی‌سی (5 درصد)، لنوو (4 درصد)، ال‌جی (3 درصد) و ایسوس (2 درصد) قرار گرفته‌اند. نکته جالب در این بین، عدم حضور برندهایی همچون جی‌ال‌ایکس است که با تبلیغات بسیار، ادعای زیادی هم در میزان فروش بالایش داشت. اما حداقل طبق آماری که توسط کافه بازار ارایه شده است، سهم اسمارت‌فون‌های این سازنده، حتی به 1درصد هم نمی‌رسد که جای بسی تامل دارد!

تصویر زیر، آمار پرفروش‌ترین گوشی و برند را دقیق‌تر نشان می‌دهد.

Top-Devices-in-iran

سهم نسخه‌های اندروید

شاید نگاهی به پر استفاده‌ترین نسخه‌های اندروید هم خالی از لطف نباشد، جایی که تا حدی با آمارهای جهانی در این زمینه هم مطابقت وجود دارد. اندروید جیلی بین، با در اختیار داشتن 52 درصد، همچنان صدرنشین مطلق ورژن‌های روبات سبز است و پس از آن بستنی حصیری (ice cream sandwich) با 27 درصد و سپس با اختلافی زیاد، اندروید 2.3 (نان زنجبیلی) و سپس لالی‌پاپ قرار می‌گیرند.

Android-Versions

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، این آمار مربوط به بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی کشور یعنی کافه بازار است و بالطبع در تنظیم این اعداد و ارقام ما دخالتی نداشته و صحت و سقم آن را هم نمی‌توانیم تایید یا تکذیب کنیم. اما با توجه به سابقه زیاد و محبوبیت تیم سازنده، می‌توان تا حد زیادی بر درستی آن اعتماد کرده و به خاطر جامعه آماری وسیع، اطلاعاتش را تا حد زیادی مطابق با سمت و سوی بازار تلفن همراه کشورمان دانست.

پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های ایران را بشناسید:

نظرات (۱)

محمدرضا مزکی زاده
امار واردات وجود داره ولی هرگز در اختیار مردم قرار نمیگیره. چون جز اسرار کشوره....یه سر بری وزارت صنعت معدن و تجارت میتونی آمار بگیری
۳ مرداد ۹۴، ۱۶:۰۸
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
عجب !!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">