با ساز عود گوش به نوای دلنشین مضراب خود بسپارید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

با ساز عود گوش به نوای دلنشین مضراب خود بسپارید!

۹۴/۰۵/۰۵
۰

masih.vahida

بدون شک موسیقی یکی از لذت بخش‌ترین چیزهایی است که بشر تا به امروز در اختیار داشته. از طریق موسیقی است که می‌تواند هیجانی شود و یا آرامش یابد. در کنار گوش دادن به موسیقی، نواختن آن نیز لذت خاص خود را دارد که بسیاری را به کلاس‌های آموزشی موسیقی و یا خرید ادوات موسیقی وادار کرده است.

البته بدون شک ما در این مقاله تصمیم نداریم که حرف‌هایی در خصوص روش نواختن موسیقی و ادوات مختلف آن به میان آوریم. بلکه تصمیم داریم تا اپلیکیشن محبوب “ساز عود” را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای شروع بهتر است که از طریق لینک زیر فایل 6.5 مگابایتی آن را دانلود و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب نمایید.

bazar-logo

با اجرای برنامه مسقیما وارد صفحه اصلی آن خواهید شد و می‌توانید تار‌های عود را (نام یکی ادوات موسیقی) مشاهده کنید. با لمس هر یک از بخش‌های آن صدایی را خواهید شنید که در واقع همان صدایی است که اگر یک ساز عود را با چنین تنظیماتی کوک کرده باشید، با نواختن آن بخش خواهید شنید.

Screenshot_2015-07-18-22-51-43

در بخش بالایی صفحه نمایش چهار قسمت وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید کار‌هایی نظیر Octave 2، تنظیم حالت pitch، طول صدا و انتخاب کوک را انجام دهید. در نوار دوم و سوم از بخش بالایی صفحه نیز می‌توانید آکورد مورد نظر خود را انتخاب کنید که در تمام این مراحل موضوعی تحت عنوان پرداخت درون برنامه‌ای سد راه شما خواهد بود و تنها دو آکورد در دسترس شما قرار دارد و برای استفاده از سایر آکورد‌ها می‌بایست مبلغی را از طریق حساب کافه بازار خود واریز کنید.

Screenshot_2015-07-18-22-51-51

اکنون می‌رسیم به اصلی‌ترین بخش این برنامه که آن نیز نواختن ساز عود است. با لمس کردن بخش‌های مختلف این ساز می‌توانید نوا‌های گوناگونی را بشنوید و با ترکیب آن‌ها قادر خواهید بود تا یک موسیقی دلنواز را بنوازید. البته از آن جایی که یک دست صدا ندارد؛ دو نوار زیر صفحه نیز برای شما در حکم دست‌های دیگری خواهند بود که از طریق آن‌ها می‌توانید موسیقی جالب‌تری را بنوازید. در این نوار‌ها شاهد بخش‌هایی نظیر صدای جیغ، صدای اوه، صدای یاه، صدای دست، خنده و درامز هستیم که با لمس کردن هر کدام از آن‌ها صدای مربوطه پخش می‌شود.

Screenshot_2015-07-18-22-52-00

علاوه بر نکات مذکور، این اپلیکیشن دارای انتخاب ریتم نیز است که از طریق آن می‌توانید یک ریتم را به صدا در آورید و در کنار آن از طریق ساز عود موسیقی مورد نظر خود را بنوازید (البته این بخش نیز نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای است). از طریق بخش “ضبط”‌ می‌توانید موسیقی دلنواز خود را ضبط کنید و در مواقع بعدی با گوش کردن به آن بر چیره دستی خود بنازید.

البته باید ازعان کنیم که در ابتدا این برنامه را ساده و کمی تفریحی به حساب آوردیم اما با تماشای ویدیو توسعه دهنده این برنامه بود که توانستیم برقدرت اپلیکیشن ساز عود پی ببریم. شما نیز از طریق لینک زیر می‌توانید موسیقی جالبی را که توسط اپلیکیشن “ساز عود” نواخته شده است، مشاهده و البته گوش دهید.

گفتنی است در نسخه رایگانی که ما آن را تست می‌کردیم، در صفحه اصلی شاهد تبلیغاتی بودیم که بخشی از تصویر را به خود اختصاص می‌داد و چندان جالب نبود. یکی دیگر از بخش‌هایی که در این برنامه چندان به دل ننشست، سرعت کند لود برخی صفحات بود.

با ساز عود گوش به نوای دلنشین مضراب خود بسپارید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">