بدون ویزا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

بدون ویزا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

۹۴/۰۵/۳۱
۰

کشور های جهان و پرچم

سفر همیشه قسمت مهمی از تفریح ایرانیان را تشکیل می دهد. از تعطیلات عید گرفته تا سفر های تابستانی، زمان های بسیار مناسبی برای سفر کردن و گشت و گذار وجود دارد. اولین قدم انتخاب مکان مناسبی برای رفتن است. در سفرهای داخلی مشکلی وجود ندارد و شما به محض انتخاب مکان مورد نظر و بررسی چند عامل مانند ترافیک جاده ها و آب و هوا می توانید روانه مقصدتان بشوید.

ولی برای سفر های خارج از کشور کار به سادگی انتخاب یک مقصد و خرید بلیط نیست. باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید که مهمترین آن ها برای ایرانیان روادید (ویزا) است. به همین جهت بسیاری از هموطنان کشور هایی که نیاز به روادید ندارند را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. ولی آیا می دانید که با با گذرنامه ایرانی به چند کشور بدون ویزا دسترسی دارید و چند روز بدون ویزا می توانید در آن کشور حضور داشته باشید؟

سفر بدون ویزا برای ایرانیان

 شهروندان ایرانی می توانند به ۴۵ کشور جهان بدون نیاز به ویزا یا با اخذ ویزا به محض ورود سفر کنند

 

بهترین منبعی که می توان از آن به این اطلاعات دسترسی داشت صفحه "نیاز به روادید برای ایرانیان" در ویکی پدیا است. اطلاعات این صفحه نسبتا به روز است و حتی تعداد روز های مجاز به ماندن بدون ویزا در هر کشور را نمایش می دهد.

برای کشور های دیگر چطور؟

آیا مایل هستیدکه ببینید شهروندان کشور های دیگر بدون روادید به چه کشور هایی می توانند سفر کنند؟ یا شاید قصد دارید که ببینید آیا دوستان شما ساکن در کشورهای دیگر، برای سفر به ایران نیاز به ویزا دارند یا خیر؟

ویزا برای کشور های دیگر

VisaMapper – سایتی است که به شما نشان می دهد که برای سفر به کشور های مختلف نیاز به ویزا دارید یا خیر. فقط لازم است که ملیت خودتان را از لیست قرار گرفته در بالای صفحه انتخاب کنید و نقشه نسبت به ملیت انتخاب شده تغییر رنگ می دهد.

رنگ سبز کمرنگ برای کشورها، نشان دهنده ی بی نیاز بودن از ویزا برای سفر به آن هاست. سبز پر رنگ نشان دهنده امکان دیافت ویزا هنگام ورود به کشور مورد نظر است. قرمز هم نشان دهنده ی کشور های است که قبل از سفر باید روادید را از سفارت های آن ها تهیه کنید.   

بدون ویزا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">