نکاتی برای شارژ سریع‌تر باتری :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

نکاتی برای شارژ سریع‌تر باتری

۹۴/۰۶/۱۰
۰

همیشه باتری یکی از دغدغه های خریداران گوشی ها بوده است . سوالهایی نظیر باتری این گوشی چند ساعت شارژ نگه میدارد و یا عمر باتری چطور است و همینطور باتری فلان گوشی چند ساعت طول میکشد تا شارژ شود سوالهایی است که همیشه از خریداران پرسیده میشود. از قدیم الایام مبحث باتری ، نوع شارژ و زمان نگه داری شارژ گوشیها در حال تغییر و تحول بوده و هست که البته برآیند کلی مثبتی برای آن وجود داشته است. به عنوان مثال اگر در گذشته یک گوشی با صفحه نمایش TFT با سایز کوچک داشتیم شاید تا 4 روز هم میتوانستیم با آن کار کنیم و همچنان شارژ داشت ولی با پیشرفت تکنولوژی اسمارت فون ها و بزرگتر شدن سایز صفحه نمایش ها و کارکردن زیاد تر در روز با آنها مصرف باتری ها بسیار بالا رفته و شاید هرروز نیاز داشته باشیم گوشی خود را شارژ کنیم.

اما اینکه چند ساعت طول بکشد تا گوشی ما شارژ شود هم بسیار مهم شده است که البته به لطف تکنولوژی های Quick charge این امر بسیار سریعتر از قبل شده هست. ولی برای اینکه بازهم بتوانید گوشی اندرویدی خودتان را سریع شارژ کنید یکسری نکات ریز وجود دارد که میتواند بسیار موثر باشد پس با دنیا آی‌تی در ادامه این مقاله همراه باشید.

1. استفاده از کابل و شارژر مناسب :

شاید با دیدن این عنوان با خود بگویید خب اینکه مشخص است ولی نه اینطور نیست بسیاری از کاربران اشتباهات زیادی راجع به نوع شارژر و زمان شارژ شدن دارند . خیلی ها گوشی خود را برای شارژ به پورت USB کامپیوتر وصل میکنند ولی باید بگوییم اگر میخواهید گوشی خود را سریعتر شارژ کنید اینکار غلط است چرا که خروجی آمپر پورت usb 2.0 برابر با 0.5A است و برای usb 3.0 برابر 0.9A است پس به عنوان مثال برای گوشی اکسپریا z2 که خروجی آمپر شارژر آن برابر 1.5 آمپر میباشد شارژ کردن آن با پورت یو اس بی بسیار زمان بر خواهد شد. پس بیاد داشته باشید در مواقعی که عجله دارید از شارژ کردن گوشی با استفاده از پورت های یو اس بی و یا حتی شارژر وایرلس خود داری کنید و همینطور گوشی خود را با شارژر گوشی دیگر مخصوصا وقتی خروجی آمپر کمتری دارید به هیچ وجه شارژ نکنید.

شارژر اندروید

 

اما نکته دیگری هم که در این بخش وجود دارید اینست که بسیاری از گوشی های اندرویدی از تکنولوژی Quick charge 2.0 برای شرکت کوالکام استفاده میکنند که میتواند لیستی از گوشی های استفاده کننده از فست شارژ را در وبسایت این شرکت مشاهده کنید. البته گفتنی است حتما نباید پردازنده شما کوالکام باشد بلکه کافی است از سیستم پاور این شرکت گوشی شما بهره مند باشد تا بتوانید گوشی خود را در مواقعی که باتری آن تقریبا خالی شده با سرعت به 1/3 یا بیشتر در مدت زمان بسیار کم شارژ کنید.

2. گوشی را به حالت پرواز (airplane mode) ببرید :

airplane mode

این یک قانون است که هرچه گوشی شما کمتر کار و عملیات انجام دهد سریعتر شارژ میشود . قابلیت پرواز وقتی فعال بشود کلیه فرکانس های رادیویی به گوشی شما را بلاک میکند که باعث میشود تماس ها ، پیام ها و یا حتی دسترسی به اینترنت گوشی شما قطع شود ولی در مواقعی که میخواهید سریع گوشی را شارژ کنید و برای ساعات بعدی از آن استفاده کنید می‌ارزد که برای چند دقیقه از آن دست بکشید.

گوشی ها به روش های مختلفی به مود پرواز میروند که احتمالا پیدا کردن آن در تنظیمات نباید کار سختی برای شما باشد.

3. گوشی را خاموش کنید :

یک راهی که شاید کسی عمل نکند و نتواند برای لحظاتی از گوشی اش دل بکند ولی کارآمد است چرا که نه تنها اعلانها برای شما نمایش داده نمیشوند بلکه کلیه اپلیکیشهای سیستمی هم غیر فعال میشوند و با اینکار گوشی شما به سرعت شارژ میشود.

4. از آپشن ذخیره انرژی (power saving mode) استفاده کنید :

امروزه اغلب گوشی ها به نوعی از این آپشن استفاده میکنند حالا یا به صورت پیشفرض توسط خود کارخانه روی آن قرار گرفته و یا از ویژگی های سیستم عامل به عنوان مثال لالیپاپ استفاده میکنند. در کل فرقی ندارد که powe saving بروی گوشی شما قرار دارد و یا از stamina در گوشی های سونی بهره میبرید و یا از Motorola doze استفاده میکنید این آپشن ها را فعال کنید تا گوشی شما سریعتر شارژ شود و علت آنهم میتواند این باشد که این آپشن ها با کاهش فعالیت سخت افزاری یا از کار انداختن بعضی بخش های نرم افزاری گوشی کمک میکنند گوشی شما سریعتر شارژ شود.

5. آپشن ها و تنظیماتی را که استفاده نمیکنید خاموش کنید :

system feature

اگر نمیتوانید گوشی خود را خاموش کنید و از آن دست بکشید حداقل تا جایی که میتوانید برنامه ها و پروسس های اضافی را ببندید به عنوان مثال اگر بلوتوث ، NFC ، جی پی اس ، دیتا و … را استفاده نمیکنید حتما خاموش کنید و یا از آپدیت اپلیکیشن ها و سیستم جلوگیری کنید و سپس اقدام به شارژ کنید تا هرچه سریعتر بتونید مقدار زیادی شارژ دریافت کنید.

6. در حین شارژ به گوشی دست نزنید :

و در آخرهم باید بگوییم وقتی گوشی در حال شارژ است حتی اگر منتظر پیام یا تماس مهمی هم هستید گوشی را هر 30 ثانیه یکبار چک نکنید چرا که صفحه نمایش بزرگترین منبع مصرف شارژ است پس آنرا برای مدتی رها کنید تا شارژ شود.

اما چند توصیه و نکته :

  • اگر همیشه برای اینکار نگران هستید و اغلب با شارژ گوشی خود به مشکل میخورد از پاوربانک ها استفاده کنید.
  • اگر اتومبیل دارید میتوانید از شارژرهایی که به قسمت فندک ماشین وصل میشوند استفاده کنید.
  • اما نکته آخر راجع به سوالی است که خیلی ها میپرسند و آن هم استفاده از شارژری قوی تر برای شارژ سریعتر گوشی هست، در این باره باید بگوییم که بعضی از دیوایس ها آمپر بالاتر از سمت یک شارژر قوی تر را قبول میکنند که باعث میشود گوشی سریعتر شارژ شود و در بعضی از دستگاه ها نیز شارژر قوی تر هم بزنید بازهم به اندازه آمپر مصرفی خود استفاده میکنند و تاثیری روی آنها ندارد.
نکاتی برای شارژ سریع‌تر باتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">