چگونه آی‌فون خود را در iOS 9 تبدیل به مودم کنیم؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چگونه آی‌فون خود را در iOS 9 تبدیل به مودم کنیم؟

۹۴/۰۶/۲۸
۰

iphone-h1

فرقی ندارد در یک هتل باشید و یا یک سفر خارج از شهر، هرچه که باشد ممکن است شما تبلت و لپ‌تاپتان را نیز با خودتان برده باشید و در این بین بخواهید که از طریق آن به اینترنت متصل شوید اما چون سیگنال وای‌فای در محل وجود ندارد، قادر به اتصال اینترنتی نخواهید بود. اما جای نگرانی وجود ندارد، اگر آی‌فون‌تان همراه شما باشد می‌توانید از طریق آن وارد عمل شوید و اتصال داده سیم‌کارت خود را با لپ‌تاپ و یا تبلت به اشتراک بگذارید (این قابلیت در دستگاه‌های اندرویدی نیز وجود دارد).

خبر خوب این است که انجام چنین کاری بسیار ساده است و تنها کافی‌ست اقداماتی را که در ادامه مقاله آورده شده، انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید که می‌بایست یک طرح داده (بسته) بر روی سیم‌کارت شما فعال باشد تا هزینه‌ها کنترل شده باشند. در واقع زمانی که شما گوشی خود را Hotspot می‌کنید، آی‌فون تبدیل به یک مودم وای‌فای می‌شود که اینترنت آن را نیز سیم‌کارت گوشی تامین می‌کند و شما قادر خواهید بود تا از طریق دستگاه‌های دیگر خود به آن متصل شوید.

حال در ادامه می‌توانید آموزش این کار را در iOS 9 مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که انجام چنین کاری در نسخه‌های قبلی iOS و البته دستگاه‌های آی‌فون 4s، آی‌فون 5، آی‌فون 5s، آی‌فون 5c، آی‌فون 6، آی‌فون 6 پلاس، آی‌فون 6s، آی‌فون 6s پلاس، آی‌پد پرو، آی‌پد 2 و نسخه‌های بعدی آن و نسل پنجم از آی‌پاد امکان پذیر است.

اپل در iOS 9 کمی این قابلیت را مخفی کرده اما خوشبخانه همچنان فعال سازی آن کار سختی نیست.

وارد بخش تنظیمات شوید

First-go-into-Settings

گزینه Cellular را انتخاب نمایید

Then-select-Cellular

وارد Cellular Data Network شوید

Tap-on-Cellular-Data-Network

به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Personal Hotspot برسید. حال می‌بایست نام کاربری و پسورد مورد علاقه خود را وارد نمایید.

Scroll-down-to-the-Personal-Hotspot-area

زمانی که به صفحه تنظیمات گوشی باز گردید، گزینه‌ای تحت عنوان Personal Hotspot مشاهده خواهید کرد که از طریق همین بخش نیز می‌توانید قابلیت مذکور را فعال یا غیر فعال کنید.

Voila

حال Hotspot شما فعال است و می‌توانید از طریق سایر دستگاه‌ها به آن متصل شوید.

This-is-how-it-looks-when-you-turn-the-iOS-9-Personal-Hotspot-toggle-on

برای اتصال به این شبکه می‌بایست پسوردی که درون آی‌فون نمایش داده می‌شود را در دستگاه دیگر وارد کنید و البته امکان تغییر این پسورد نیز وجود دارد.

You-can-change-the-password-to-make-it-easier-to-type-and-remember

حال شما می‌توانید از طریق اغلب دستگاه‌هایی که مجهز به سیستم وای‌فای هستند، به آی‌فون خود متصل شوید و از اینترنت آن لذت ببرید. برای این کار می‌بایست وارد بخش تنظیمات وای‌فای در دستگاه مورد نظر شده و بر روی نامی که برای آی‌فون خود در نظر گرفته بودید، کلیک کنید و رمز آن را وارد نمایید. با انجام این کار دستگاه شما به آی‌فون و البته اینترنت متصل خواهد شد.

Want-to-check-how-it-works

چگونه آی‌فون خود را در iOS 9 تبدیل به مودم کنیم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">