انفجار صوتی: 9 اسمارت فون خوش صدا در سالی که گذشت! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

انفجار صوتی: 9 اسمارت فون خوش صدا در سالی که گذشت!

۹۳/۱۰/۱۴
۰

 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب اسمارت‌فون از سوی کاربران، بلندی و کیفیت صدای خروجی آن‌هاست. البته شاید همیشه نتوان موقع خرید اسمارت‌فون محبوبتان که چند وقت نیز برای خرید آن تحقیق کرده‌اید، صدا و بلندی‌اش را تست کنید، اما به هر حال طبیعی است که هیچ کاربری دوست ندارد انتخابش در هیچ حوزه‌ای نقص داشته باشد (البته این موضوع غیر ممکن است).

بلندی و کیفیت صدای اسمارت فون‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود است و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت.

سالی که گذشت، پرچم‌داران زیادی را به خود دید! از M8 خوش چهره گرفته تا MX4 چینی که برخی از آنان واقعا در حوزه کیفیت و بلندی صدا ما را سورپرایز کردند.                                 محمد اسکندری خسروشاهی

آخرین محصول عرضه شده توسط Sharp و یا Vivo از ویژگی‌های جالبی چون تبدیل دیجیتال صدا آن‌هم با کیفیت بسیار بالا بهره می‌بردند و برخی دیگر نیز دارای فناوری‌های بهبود کیفیت صدا و حالت Karaoke بودند. از سوی دیگر، اسپیکرهای دوگانه‌ای که در جلوی گوشی‌ها قرار می‌گیرند تقریبا در حال عادی شدن هستند و به استانداردی برای پرچم‌داران این روزها تبدیل شده‌اند. البته به لطف پیشرفت سریع تکنولوژی این روزها حاشیه‌های کنار و بالا و پایین محصولات بسیار کم شده و تا چند سال آینده اصلا فضایی کنار صفحه نمایش باقی نمی‌ماند که کمپانی‌ها بتوانند اسپیکرهای استریو خود را آنجا قرار دهند. این‌طور نیست؟

در اینجا، 9 اسمارت فون برتر بازار در سال 2014 میلادی بر اساس بلندی صدا برای شما آورده شده است. برای جلوگیری از هرگونه بحث و درگیری! باید بگویم این تست توسط سایت معتبر فون آرنا انجام شده و بنده اصلا در ثبت این نتایج دخیل نیستم!

البته با توجه به اینکه شما نیز اکثر این اسمارت فون‌ها را دیده و یا حتی در جیب خود دارید، می‌توانید در تایید این مقاله در قسمت پیام‌ها، ما را یاری کنید!

Galaxy Note Edge با ثبت عدد -87db

کیفیت صدای خروجی این محصول عجیب و غریب سامسونگ، به لطف تک بلندگویی که در پشت آن قرار گرفته، بسیار بلند و شفاف است! شما می‌توانید با کمی دقت به صدای پخش شده، به عمق صدا رفته و ریزترین افکت‌ها را نیز بشنوید. البته باید بگوییم این اسپیکر به هیچ وجه به پای شاهکار M8 نمی‌رسد!

Galaxy Note Edge (1)

 

Galaxy Note 4 با ثبت عدد -85db

تک اسپیکر نوت 4 توانست حجم مناسبی از صدا را با کیفیت قابل قبولی برای ما پخش کند! صدای پخش شده فاقد هرگونه نویز و یا مشکلی بود! در کل بد نبود، اما می‌توانست خیلی بهتر از این باشد!

Galaxy Note 4 Review (17)

 

BlackBerry Passport با ثبت عدد -82.7db

این محصول با استفاده از دو بلندگوی قدرتمند در قسمت زیرین تجهیز شده است. اسپیکرهایی که توانستند صدای مورد نظر ما را با قدرت 82.7 دسی بل پخش نمایند. بی شک اگر صدای گوشی را در بیشتر حالت خود قرار دهید، حتما بلندی صدا شما را متعجب خواهد کرد، اما متاسفانه این بلندی صدا کمی از کیفیت می‌کاهد!

passport_hands_on_intro

 

Galaxy S5 با ثبت عدد-81db

سامسونگ برای پنجمین کهکشان خود، یکی از بهترین بلندگوهای ممکن را به کار برده است. صدای خروجی از سوی این اسپیکرها بسیار با کیفیت و عمقی عالی است. با وجود این اسپیکر قدرتمند در محیط‌های شلوغ، صدای زنگ خوردن تلفن همراهتان به راحتی به گوش شما خواهد رسید!

AH-Samsung-Galaxy-S5-10-LOGO

 

LG G3 با ثبت عدد -81db

هرچه این کمپانی بر روی کیفیت بدنه و صفحه نمایش محصولات خود وقت می‌گذارد، از صدا گریزان است! اما جی 3 ما را نا امید نکرد! اسپیکر این پرچم‌دار کره‌ای بسیار با کیفیت و کمی قدرتمند است. البته طبیعتا این بلندگو بهترین نمونه موجود نیست، اما با کیفیت خود شما را راضی نگاه می‌دارد.

LG-G3-4

 

HTC Desire 501 با ثبت عدد -80db

قدرت و کیفیت اسپیکر این اسمارت فون را می‌توان در میانه جدول دانست! در واقع کیفیت صدای خروجی از این بلندگوها برای یک اسمارت فون بسیار خوب است، اما در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا ممکن است کمی شما را اذیت کند!

HTC-Desire-620-(8)

 

Meizu MX4 با ثبت عدد -80db

اسپیکرهای این محصول چینی به راحتی می‌توانند نیاز شما را برای گوش دادن در یک اتاق عادی بر طرف کنند! صدای خروجی این محصول نیز برای یک اسمارت فون بسیار عالی است. البته افکت‌های صوتی خوب و سایر ویژگی‌هایی که در گوش دادن موسیقی به شما کمک می‌کند، تنها در حالت استفاده از هدفون فعال می‌شود!

Meizu-MX4-m

 

Nokia Lumia Icon با ثبت عدد -79db

در آخرین لیست‌هایی که از سال 2014 باقی مانده است، هنوز می‌توان نام نوکیا را جای داد! بلندگوی این محصول به تنهایی و یا حتی استفاده از هدفون در این محصول به هیچ وجه شما را در گوش دادن موسیقی نا امید نمی‌کند. این اسپیکر با قدرتی نزدیک به 80 دسی بل صدا را برای شما پخش می‌کند! پس راضی کننده است.

Nokia-Lumia-Icon

 

HTC One M8 با ثبت عدد -75.2db

HTC را این روزها همگان با کیفیت و بلندی صدای مثال نزدنی محصولاتش می‌شناسند. شاید هواداران این برند تایوانی، نتوانند کیفیت صدای خروجی M8 را با هیچ اسمارت فون دیگری مقایسه کنند. این مهم توسط فناوری BoomSound و البته یک جفت اسپیکر قدرتمندی که در جلوی گوشی به کار برده شده است رخ می‌دهد!

جالب است بدانید که این گوشی، وقتی صدا را از میانه بیشتر می‌کنید، یک اخطار جدی در مورد آسیب دیدن شنوایی شما به کاربر می‌دهد! شاید پیش خود می‌گویید این اخطار را همه گوشی‌های هوشمند می‌دهند؛ اما اینجا بحث ما چیز دیگری است!

حلوای تن تنانی تا نخوری ندانی!

htc_one_m8_0

 

برای نتیجه گیری، خوب است تا نگاهی به بنچمارک زیر بیندازید! حتما به شما کمک خواهد کرد:

Untitled-2

 

 

انفجار صوتی: 9 اسمارت فون خوش صدا در سالی که گذشت!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">