۹ فرمان صوتی جدید به Google Now اضافه شد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

۹ فرمان صوتی جدید به Google Now اضافه شد

۹۴/۱۰/۱۱
۰

این روز‌ها استفاده از دستیار صوتی در گجت‌های هوشمند حتی زحمت چند لمس ساده را هم برای ما کم کرده. استفاده از این دستیار‌ها در هر سه پلتفرم بزرگ موبایل در حال افزایش است. در این بین Google Now، دستیار صوتی رسمی اندروید با کاربران بیشتر، شانس بهتری دارد و حالا که رقیب قدرت‌مندی مانند کورتانا رسما پا به دنیای اندروید گذاشته، گوگل باید به فکر کاربردی‌تر شدن دستیار صوتی خود باشد.

امروز اعلام شد که ۹ فرمان صوتی جدید به Google Now اضافه شده است. با گفتن دستورات زیر شما می‌توانید از قابلیت‌های جدید این اپ بهره ببرید:

 

۱. برای روشن کردن چراغ قوه: “Turn on the flashlight”

۲. برای روشن و خاموش کردن وای‌-فای: “Turn on Wi-Fi” و “Turn off Wi-Fi”

اگر به جای Wi-Fi کلمه Bluetooth را به کار ببرید، همان کاربرد را برای بلوتوث دستگاه خواهد داشت.

۳. امکان جدید دیگر خواندن پیامکها برای شماست. با گفتن “Read my messages” یا “Show my messages” لیست پنج پیامک آخر شما روی صفحه ظاهر می‌شود و پس از آن از شما پرسیده می‌شود و در صورت تایید، اپ شروع به خواندن پیام‌های شما می‌کند.

۴. برای باز کردن اپ‌های فیس‌بوک، توییتر و چند اپ معروف دیگر می‌توانید پس از گفتن دستور Open نام اپ مورد نظر را هم بگویید تا دستیار صوتی‌تان آن را برای شما باز کند. همچنین می‌توان برای باز کردن وب‌سلیت‌ها هم از همین روش استفاده کرد.

۵. دستور مهم دیگری که گوگل در دستیار صوتی خود اضافه کرده مربوط به بخش دوربین است. با گفتن “Open camera” دوربین برای شما باز می‌شود و پس از آن برای ثبت ویدیو باید از دستور “Record video” و برای عکاسی “take a photo” استفاده کنید.

۶. پخش موزیک قابلیت دیگر است. با گفتن ” … play music in” و بعد از آن نام پلیر مورد استفاده می‌توانید برنامه را باز کنید. اگر فقط  “play music” را بگویید، این دستیار صوتی شما را به بخش “i’m feeling lucky” اپ Google play music می‌برد.

۷. با گفتن “…call” و پس از آن نام مخاطب مورد نظر می‌توانید با او تماس بگیرید، با همین روش و با گفتن “…text” می‌توانید برای مخاطبان خود پیام کوتاه بفرستید.

۸. برای تنظیم هشدار هم باید دستور “…set an alarm for” را به کار ببرید.

۹. با استفاده از دستور ” lower brightness” کنترل نور صفحه و با گفتن “mute volume” می‌توانید تنظیم صدا را با استفاده از این دستیار صوتی انجام دهید.

google now 1

 

google now 2

 

google now 3

 

google now 4

۹ فرمان صوتی جدید به Google Now اضافه شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">