۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت دوم) :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت دوم)

۹۴/۱۰/۲۷
۰

logo

مدیریت و نظم دادن به رایانه شخصی، یک امر خصوصی است اما هنوز هم نرم افزارهای مفیدی وجود دارند که ما به همه افراد، نصب آن‌ها را توصیه می‌کنیم. در قسمت اول، ۴ ابزار برای شما معرفی شد. در ادامه به معرفی 6 ابزار دیگر می‌پردازیم.

click

۵. ضد بدافزار رایگان MalwareBytes

در بخش قبلی آنتی‌ویروس رایگان AVG را معرفی کردیم که دستگاه شما را در شرایط امن و مطمئنی قرار می‌دهد، اما آنتی‌ویروس تنها، نمی‌تواند سیستم شما را در برابر بسیاری از تهدیدات جدید و هوشمند محافظت کند. MalwareBytes ضد بدافزار رایگانی است که به‌طور ویژه برای یافتن و نابودی تهدیداتی است که قابل نفوذ به داده‌ها و برنامه‌های کامپیوتری هستند. شما می‌توانید اسکن برنامه را زمان‌بندی کنید و حتی از آن به عنوان یک آنتی‌ویروس پابرجا استفاده نمایید. اما ارزش این برنامه زمانی معلوم می‌شود که مورد مشکوکی توسط آنتی‌ویروس اصلی شما شناسایی نشود.
در هنگام جستجو برای دریافت این نرم‌افزار، مطمئن شوید که از شرکت تولید کننده، آن را دریافت می‌کنید و نام آن MalwareBytes Anti-Exploit باشد. امروزه مشاهده می‌شود که بسیاری از بدافزارها از طریق مرورگر به سیستم کاربر نفوذ می‌کنند، اما این ابزار با قرار دادن ۴ لایه امنیتی اضافه برای مرورگرتان، شما را در این زمینه کمک می‌کند.

222

۶. PC Decrapifier

اکنون که برای محافظت کامپیوتر خود، نرم‌افزارهای امنیتی را نصب کرده‌اید، زمان آن رسیده‌ است تا برای از بین‌بردن برنامه‌های از پیش‌نصب شده‌ای که نیاز ندارید، اقدام کنید. بیشتر کامپیوترهای آماده‌ای که خریداری می‌شوند، توسط شرکت سازنده با بسیاری از نرم‌افزارهای غیرمفیدی که منابع سیستم‌تان را هدر می‌‌دهند، پر می‌شوند.
اینجاست که برنامه PC Decrapifier خودش را نشان می‌دهد. این برنامه کامپیوتر شما را اسکن کرده و سپس لیستی از برنامه‌های غیرمفید را برای شما نمایش می‌دهد و می‌توانید تنها در یک گام تمامی آن‌ها را از بین ببرید. البته لیستی برای ابزارهایی که به‌درد بخور هستند نیز برای شما در نظرگرفته‌ شده‌ است. می‌توانید موارد دلخواه را نادیده بگیرید، اما مراقب باشید تا ابزار مهمی را از بین نبرید!

3

۷. ابزار تعیین معیار (Benchmark)

اگر به طور کامل بیت به بیت کامپیوتر را خودتان مدیریت کرده‌اید، نیازی نیست تا نگران ابزارهای غیرمفید باشید، اما لازم است تا فکری به حال کیفیت و کارایی اجزای جدید سیستم خود بکنید.
برای مثال، آیا کارت گرافیک گران‌قیمت و جدیدی که تهیه کرده‌اید، می‌تواند نیازهای شما را در کارایی برآورده کند؟! یک نرم افزار خوب باید بتواند کامپیوتر شما را در حالتی قرار دهد تا مطمئن شوید که تمامی کارها آن‌طور که می‌بایست باشند، انجام بگیرند.
در راهنمایی‌های انجام شده از سایت‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌PCWorld ابزارهای گوناگونی برای تست عملکرد دستگاه، مانند Cinebench برای معیارسنجی CPU و Fraps برای تعیین معیار کارت گرافیک، معرفی شده‌اند.

4

۸. CCleaner

یکی دیگر از ابزارهایی که سیستم شما باید آن را داشته باشد، نرم‌افزار بسیارمفید CCleaner است. این برنامه تمامی مواردی که نیاز است تا کامپیوتر شما در بالاترین سطح کارایی خود قرار داشته‌ باشد را در اختیارتان قرار می‌دهد. این موارد شامل تخلیه کوکی‌های ناخواسته، پاکسازی تاریخچه مرورگر، حذف فایل‌های غیرضروری و تمیز نگه‌‌داشتن رجیستری ویندوز شما هستند.
این ابزار قدرتمند رایگان است ولی برای پشتیبانی بهتر می‌توانید با پرداخت ۲۵ دلار از نسخه حرفه‌ای آن استفاده نمایید.

5

۹. Secunia

برنامه‌هایی که بروزرسانی نشده‌اند، دارای حفره‌های امنیتی و ویژگی‌های مهم از دست‌رفته‌ای هستند.
برنامه Secunia به طور خودکار و در پس‌زمینه تمامی نرم‌افزار‌های شما را بروز نگه‌ می‌دارد و زمانی که نتواند این کار را انجام دهد، هنگام در دسترس بودن نسخه جدید آن‌ها، شما را باخبر می‌کند.

6

۱۰. VLC Media Player

ویندوز 10 برخلاف ویندوز 7، دارای یک ضعف بحرانی‌ است و این مورد در اجرای DVD‌ها است.
اگر شما کامپیوتر آماده‌ای را تهیه کرده‌اید، ممکن است برنامه‌ای برای اجرای ‌DVD روی آن نصب شده‌ باشد، اما اگر نبود، نرم‌افزار ساده و فوق‌العاده VLC Media Player می‌تواند اکثر فایل‌های چندرسانه‌ای را به طور رایگان پخش کند.حتی توسط آن می‌توانید (برخی) از دیسک‌های ‌‌Blu-ray را نیز اجرا کنید.

۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت دوم)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">