چرا وجود کامپیوترهای خانگی همچنان لازم است؟! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چرا وجود کامپیوترهای خانگی همچنان لازم است؟!

۹۴/۱۱/۱۸
۰

ITRESAN-11-1394 (38)

کامپیوترهای خانگی را می‌توان یکی از محصولات نوستالژیک به‌حساب آورد که علی‌رغم بارها پوست‌اندازی، هنوز در بازار مصرف وجود دارند. بااین‌حال تمامی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این صنعت، رو به افول است. در ادامه به شرح دلایلی خواهیم پرداخت که نشان می‌دهد که این صنایع، هنوز راه درازی تا منقرض شدن درپیش دارند. البته پیش از آن باید یادآور شویم که منظور از کامپیوترهای خانگی، دستگاه‌های All in one، پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها هستند.

دلیل نخست: تبلت و تلفن هوشمند برای کار اداری مناسب نیست

نخستین دلیل به‌اندازه‌ای ساده است که شاید نیازی به توضیحات اضافه درباره آن نباشد. به‌صورت بدیهی می‌توان گفت که هیچ کارمند بانک و حسابداری برای انجام امور ثبتی خود در یک نرم‌افزار مانند اکسل، در بین کامپیوتر خانگی و تبلت یا تلفن همراه، به سراغ دو گزینه آخر نخواهد رفت. به‌صورت بدیهی این امر مسیر را برای سیستم‌عامل‌های اداری مانند لینوکس و کروم باز خواهد کرد ولی بازهم به بقای کامپیوترهای خانگی منتهی خواهد شد.

ITRESAN-11-1394 (38)-2

دلیل دوم: بازی‌های کامپیوتری، کلید بقای کامپیوترهای خانگی

بازی‌های کامپیوتری به‌عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع جهان مطرح هستند و درعین‌حال نیز بسیاری از افراد، این بازی‌ها را به‌عنوان منبع اصلی سرگرمی خود به‌حساب می‌آورند. با این تفاسیر، تنها راه انجام بازی‌های کامپیوتری حرفه‌ای (بازی‌های تبلت و تلفن همراه هوشمند، عموما غیرحرفه‌ای و به‌اصطلاح، کژوال هستند)، خرید یک کنسول یا کامپیوتر خانگی گیمینگ است. بسیاری از بازی‌ها به‌صورت انحصاری برای کامپیوترهای خانگی به بازار می‌آیند و درعین‌حال نیز تنها با تغییر یک قطعه می‌توان این دستگاه‌ها را ارتقا داد که همین امر موجب شده است تا بازاری ویژه برای این کار باقی‌مانده و جلوی انقراض کامپیوترهای خانگی را بگیرد.

ITRESAN-11-1394 (38)-3

دلیل سوم: توان بالای محاسباتی

بسیاری از دانشمندان جهان برای انجام کارهای خود به سراغ کامپیوترهای خانگی می‌روند، برای نمونه وقتی یک متخصص خون به سراغ تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از یک آزمایش می‌رود، نمی‌توان انتظار داشت که برای این کار به یک تبلت و یا تلفن همراه اکتفا کند و بدون شک استفاده از کامپیوتر برای او ضروری خواهد بود.

ITRESAN-11-1394 (38)-4

دلیل چهارم: مشاغل حرفه‌ای

تابه‌حال گرافیستی را دیده‌اید که تنها با تبلت یا تلفن همراه کار کند؟ شاید این ابزارهای همراه به کار این متخصصان کمک کرده باشد ولی هیچ‌گاه نمی‌توان میزان قدرت و سرعت عملی که در کامپیوترها وجود دارد را به دستگاه‌های همراه منتقل کرد.

ITRESAN-11-1394 (38)-5

دلیل پنجم: حافظه حجیم و پایدار

یکی از محدودیت‌های بسیار مهم در زمینه دستگاه‌های همراه را می‌توان حافظه محدود آن‌ها دانست. برای نمونه یک تبلت یا یک تلفن همراه هوشمند، به‌صورت متوسط می‌تواند از حجمی نزدیک به 40 گیگابایت پشتیبانی کند که این امر در رده‌های بالا به 128 گیگابایت و یا اندکی بیشتر می‌رسد که عملا در برابر قابلیت پشتیبانی چند ترابایت داده در کامپیوترهای خانگی، هیچ به‌حساب می‌آید. البته شاید انباره‌های آنلاین را راه‌حلی برای این کار بدانید ولی در شرایط فعلی امنیت اینترنت و ساختار اینترنتی در ایران، حداقل برای چند سال نمی‌توان بر روی انبارهای آنلاین حساب خاصی باز کرد.

چرا وجود کامپیوترهای خانگی همچنان لازم است؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">