نسخه بعدی قلم اپل ممکن است نوک تعویض‌پذیر، Touch ID و پاک‌کن داشته باشد! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

نسخه بعدی قلم اپل ممکن است نوک تعویض‌پذیر، Touch ID و پاک‌کن داشته باشد!

۹۵/۰۲/۱۶
۰

16752-13786-15184-11276-151207-Pencil-l-l

پتنت جدید اپل نیز مانند قلم اپل دارای سنسورها، میکروپروسسورها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نشان‌دادن حرکات دست بر روی نمایشگر است. هم قلم و هم دستگاه جدید، وضعیت خود را در یک لحظه از زمان تعیین می‌کنند، بخصوص زمانی که نوک قلم به نمایشگر خازنی یک تبلت متصل شود. این شرایط با استفاده از سنسورهایی در قلم که از فشار تا حسگر نزدیکی را شامل می‌شود، تعیین می‌شود. اطلاعات به داده تبدیل شده و با استفاده از ارتباطات وایرلس به دستگاه ارسال می‌شود. به عنوان مثال، قلم دارای یک سنسور حساس به فشار است که می‌تواند فشارهای مختلف را ثبت کند و مثلا از آن برای تعیین ضخامت خطوط استفاده کند. بعلاوه دو ارسال‌کننده، پیام‌هایی را به آیپد ارسال می‌کنند که آیپد قادر خواهد بود شیب قلم را نیز تعیین کند.

این پتنت جدید امکاناتی از  قبیل نوک تعویض‌پذیر و سنسورهای اضافه دارد. برخی از طراحی‌ها، خبر از نوک‌هایی با کد مخصوص دارند که فقط با سنسورهای خاصی کار می‌کنند.

16752-13787-160503-Pencil-l

نوآوری‌ها از نوک‌های تعویض‌پذیر، فراتر رفته است. برای شناسایی دارنده دستگاه، حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده تا اگر اثر انگشت دارنده شناسایی نشود، قلم کار نکند.

16752-13788-160503-Pencil-2-l

علاوه بر سنسور نوک،‌ اپل سنسوری نیز برای ته قلم در نظر گرفته است که احتمالا برای پاک‌کن استفاده می‌شود. البته پتنت اپل، شامل مواردی همچون دکمه چندمنظوره و سنسورهایی برای تشخیص حرکت چرخشی نیز هست.

16752-13789-160503-Pencil-3-l

از آنجا که زمان زیادی از معرفی قلم اپل نمی‌گذرد و تازه، تقاضا و عرضه با هم برابر شده‌اند، احتمال ارایه نسخه جدیدی از آن کم بنظر می‌رسد.

نسخه بعدی قلم اپل ممکن است نوک تعویض‌پذیر، Touch ID و پاک‌کن داشته باشد!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">