چگونه حافظه دستگاه اندرویدی خود را افزایش دهیم؟‍! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی خود را افزایش دهیم؟‍!

۹۵/۰۲/۲۱
۰

android-storage

تنها در صورتی که هندست اندرویدی‌تان حافظه بسیار بالایی داشه باشد، با مشکل کمبود حافظه مواجه نخواهید شد یا حداقل این اتفاق خیلی دیرتر خواهد افتاد، در غیر این صورت تقریبا همه ما بالاخره خیلی زود با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه می‌شویم و آنوقت است که باید به فکر افزایش حافظه دستگاه‌مان باشیم. در ادامه با دنیا آی‌تی‌ همراه باشید تا با ۷ روش افزایش حافظه آشنا شوید.

۱-حافظه را بررسی کنید

android-storage

پیش از اینکه کاری انجام دهید، ابتدا حافظه را چک کنید و ببینید که چه چیزهایی فضای شما را اشغال کرده‌اند. در این صفحه می‌توانید بخش فایل‌های متفرقه را با نام Miscellaneous ببینید و داده‌هایی را که نمی‌خواهید به‌راحتی و به‌صورت دستی پاک کنید.

۲-پاک کردن برنامه‌هایی که به آنها نیاز نداریم

android storage1

برنامه‌ها همیشه جز آن دسته اطلاعاتی هستند که فضای قابل توجهی از حافظه را اشغال می‌کنند. می‌توانید روی آنها ضربه بزنید و نگه دارید و پس از به نمایش در آمدن گزینه Uninstall، آنها را به آن سمت بکشید و از حافظه پاک کنید یا اینکه به Application manager بروید و از آنجا برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید، حذف کنید.

۳-انتقال یا پاک کردن تصاویر و ویدئوها

how-to-transfer-pics

اگر برنامه‌هایی مثل Google Photos  دارید لازم نیست نگران چیزی باشید، زیرا این برنامه از تمام عکس‌های شما یک پشتیبان در حافظه کلود نگه می‌دارد.

بعلاوه می‌توانید از برنامه‌های مدیریت فایل مثل Astro File Manager یا ES File Explorer استفاده کنید و سر و سامانی به ویدئوها و عکس‌های‌تان بدهید.

۴-از خدمات کلود موزیک استفاده کنید

android storage5

اگر از علاقه‌مندان به موسیقی هستید و تعداد زیادی موزیک روی هندست‌تان ذخیره دارید، می‌توانید به جای آن از سرویس کلود موزیک استفاده کنید. سرویس‌های فوق‌العاده‌ای چون Google Play Music ،Pulsar Music Player و Shuttle Music Player وجود دارند که می‌توان با دانلود و نصب آنها نه تنها حافظه هندست را آزادتر کرد، بلکه از پیشنهادات و موزیک‌های جدید هم به‌راحتی بهره برد.

۵-پاک کردن داده‌های اپلیکیشن‌ها

android storage6

غیر از پاک کردن برنامه‌های غیر ضروری باید به فکر پاک کردن اطلاعات موقت آنها هم باشید. برای اینکار به Application manager بروید و با ضربه روی برنامه دلخواه، کش آن را پاک کنید.

۶-از میکرو اس‌دی استفاده کنید

sd-cards

قطعا داشتن حافظه داخلی بیشتر بهتر است، اما اگر هندست شما شکاف کارت حافظه دارد خب از آن استفاده کنید.

۷-از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید

du-speed-booster

برنامه‌هایی از این قبیل فراوان هستند. مثلا DU Speed Booster یکی از خوش‌نام‌ترین‌های آنهاست. بیشتر این ابزارها فراتر از پاک کردن حافظه داخلی پیش می‌روند و قادرند که دیگر بخش‌های سیستم اندروید را نیز بهینه کنند.

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی خود را افزایش دهیم؟‍!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">