بهترین اپلیکیشن‌های اداری برای اندروید :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

بهترین اپلیکیشن‌های اداری برای اندروید

۹۵/۰۲/۲۱
۱

Office-Apps-Android

بیایید صادقانه پاسخ بدهیم. بسیاری از ما٬ کارهای زیادی با تلفن‌های هوشمند خود انجام نمی‌دهیم. آنها واقعا برای انجام چنین کارهایی ساخته نشده‌اند. ما از تلفن‌های هوشمند خود برای سرگرم شدن٬ ارتباط با دنیا و همچنین شکار برخی لحظات خاطره‌انگیز استفاده می‌کنیم٬ نه برای نوشتن پایان‌نامه یا انجام وظایف و امور خود! اما با این وجود٬ تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها٬ با بهره‌گیری از ابزار و نرم افزارهای پیشرفته در این زمینه٬ می‌توانند به یک وسیله کاربردی در زندگی روزمره ما تبدیل شوند. برای انجام چنین کارهایی٬ شما به اپلیکیشن‌های اداری نیاز دارید تا برخی کارهای ساده خود را٬ به کمک آنها و در طول مسیر محل کار یا منزل٬ به راحتی انجام دهید.

برای آشنایی با نرم افزارهایی که در این زمینه برای اندروید تولید شده‌اند٬ این مطلب را فراهم کرده‌ایم. خوشبختانه اپلیکیشن‌های اداری فوق العاده‌ای شامل مرور کننده اسناد٬ پردازنده‌های کلمات و موارد دیگر روی پلی استور گوگل به چشم می‌خورد که کاربران با بهره‌گیری از آنها٬ می‌توانند از دیوایس خود بیشترین استفاده را ببرند. در ادامه مهم‌ترین اپلیکیشن‌های اداری موجود روی فروشگاه نرم‌افزاری گوگل را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

◄ Google Docs, Sheets and Slides

Google-Docs-Sheets-and-Slides

یکی از بهترین پکیج‌های اپلیکیشن‌های اداری٬ مستقیما توسط خالق اندروید٬ یعنی گوگل طراحی و تولید شده است. با استفاده از نرم افزارهای فوق٬ می‌توانید به راحتی کارهای اداری خود را در تبلت یا تلفن هوشمند خود پیش ببرید و یا به مرور آنها پرداخته و ایرادهای موجود در آنها را برطرف نمایید. زمانی که شما در حال ویرایش فایل‌ها و کار بر روی آنها هستید٬ به صورت خودکار٬ عملیات ذخیره‌سازی انجام شده و نگرانی شما بابت از دست رفتن اطلاعات٬ به طور کل از بین خواهد رفت. همچنین رابط کاربری نرم افزارها٬ به طور کامل بهینه‌سازی شده و روی تمامی دیوایس‌ها با ابعاد مختلف٬ به راحتی سازگار خواهند بود. البته افراد زیادی می‌توانند به صورت گروهی و همزمان روی یک سند یا فایل خاص٬ کار کنند. به محض پایان یافتن کار ویرایش یا ایجاد یک سند٬ می‌توانید به راحتی آن را با دوستان و یا همکاران خود از طریق گوگل درایو به اشتراک گذاشته و یا آن را به عنوان یک فایل ذخیره کرده و در نرم افزارهای Microsoft Office از آنها استفاده نمایید.

دانلود Google Docs
bazar-logo

دانلود Google Sheets
bazar-logo

دانلود Google Slides
bazar-logo

دانلود PDF Viewer
bazar-logo

 

◄ Microsoft Word, Excel and PowerPoint

Microsoft-Word-Excel-PowerPoint

اگر تا به حال با کامپیوتر کار کرده‌اید٬ امکان اینکه یکی از اپلیکیشن‌های آفیس تولید شده توسط مایکروسافت را باز نکرده باشید٬ بسیار کم است. در این قسمت٬ به معرفی نسخه موبایل این پکیج بزرگ نرم‌افزاری می‌پردازیم که با تشکر از شرکت مایکروسافت٬ به صورت رایگان در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است. بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که کاربران انتظار دارند٬ در این مجموعه در نظر گرفته شده و رابط کاربری آن نیز بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. در کنار آن٬ پشتیبانی از سرویس‌های ابری نیز یکی دیگر از امکانات خوب این پکیج نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان اراده کنید٬ بتوانید به راحتی اسناد و فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. دقیقا به مانند نرم‌افزارهای Word ،Excel و PowerPoint، نرم افزار Office Lens نیز ارزش امتحان کردن را دارد. این اپلیکیشن را می‌توان نرم افزار اسکنر پکیج آفیس مایکروسافت نامید که به وسیله آن٬‌ می‌توانید عکس‌ها و اسناد خود را به راحتی به فایل‌های پی‌دی‌اف تبدیل کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از محاسن این نرم افزار٬ برش خودکار تصاویر است. به این ترتیب٬ تنها کافی است که به عنوان مثال٬ یک برگه A4 را روی میز قرار داده و از آن توسط دوربین دیوایس خود عکس بگیرید. اپلیکیشن Office Lens به صورت خودکار٬ فضای اطراف برگه را برش داده و آن را برای شما حاضر و آماده پرینت می‌کند.

دانلود Microsoft Word
bazar-logo

دانلود Microsoft Excel
bazar-logo

دانلود Microsoft PowerPoint
bazar-logo

دانلود Microsoft OneNote
bazar-logo

دانلود Microsoft Office Lens
bazar-logo

 

◄ WPS Mobile

WPS-Mobile

یکی از درخشان‌ترین محاسن این مجموعه٬ حجم کمی است که از دستگاه شما اشغال می‌شود. این شرط٬ موضوع مهمی در مقابل رقبای این نرم افزار محسوب می‌شود. همچنین تمامی فرمت‌های نرم افزارهای اداری٬ توسط این مجموعه پشتیبانی می‌شود. پکیج‌های دیگری که داخل نرم افزار قرار داده شده و از طریق پرداخت درون برنامه‌ای قابل خرید است٬ امکانات دیگری مانند اصلاح غلط‌های املایی و… را به این نرم افزار اضافه می‌کند. ذکر این نکته نیز شایان توجه است که این نرم افزار٬ از تبلیغ‌های داخل برنامه‌ای نیز برخوردار بوده٬ اما این موضوع٬ خللی در کار شما ایجاد نمی‌کند.

دانلود WPS Office
bazar-logo

دانلود پکیج قابلیتهای WPS Office

 

◄ Polaris Office

Polaris-Office.jpg

مانند تمامی نرم‌افزارهای دیگر حاضر در این مجموعه٬ Polaris Office نیز قابلیت باز کردن و ویرایش تمامی فرمت‌های اداری را داراست. در کنار این موضوع٬ قابلیت مشاهده فایل‌های PDF نیز توسط این نرم‌افزار امکان پذیر است. اما نکته‌ای که این اپلیکیشن را مستقل از سایر رقبا می‌کند٬ پشتیبانی از قابلیت Chromecast است. به این معنی که شما می‌توانید فایل‌های موجود در این نرم‌افزار را روی صفحات بزرگتر انداخته و از آنها استفاده نمایید. همچین پشتیبانی از فضاهای ابری نیز در این نرم افزار گنجانده شده و به راحتی می‌توانید اسناد و مدارک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دانلود Polaris Office
bazar-logo

 

◄ OfficeSuite + PDF

OfficeSuite--PDF

این نرم افزار ممکن است کمی گران به نظر برسد٬ اما قابلیت‌های فوق العاده‌ای را با خود به همراه دارد. Office Suite به شما این اجازه را می‌دهد که فایل‌هایی با هدر و فوترهای اختصاصی ایجاد کنید٬ طرح‌های دستی خود را در اسناد و فایل‌های خود بکشید و همچنین فرمت‌های خاصی را در نرم افزار وارد کرده و یا خروجی بگیرید. در کنار این قابلیت‌ها٬ می‌توانید روی چندین فایل به صورت همزمان کار کنید. قبل از اینکه این نرم افزار را خریداری نمایید٬ می‌توانید از نسخه رایگان و یا نسخه مدت‌دار آن استفاده کنید.

دانلود نسخه رایگان Office Suite
bazar-logo

دانلود نسخه مدت دار Office Suite

دانلود نسخه اصلی ( ۱۴.۹۹ دلار ) Office Suite
bazar-logo

 

◄ Smart Office 2

Smart-Office-2

اگر با هیچ یک از نرم افزارهای بالا ارتباط برقرار نکرده‌اید٬ پیشنهاد ما به شما Smart Office 2 است. این نرم‌افزار از بسیاری فرمت‌ها پشتیبانی کرده و همچنین می‌توانید از فایل‌ها و اسناد خود٬ نسخه PDF تهیه کنید.قابلیت استفاده از فضاهای ابری نیز از دیگر امکانات این اپلیکیشن به شمار می‌رود. با استفاده از قابلیت Text Reflow موجود در این نرم افزار٬ می‌توانید متون موجود در نوشته را برای دستگاه‌های با صفحه نمایش کوچک‌تر٬ خواناتر نمایید. رابط کاربری Smart Office 2 در نمای اول٬ کمی پیچیده به نظر می‌رسد. اما به محض اینکه توانستید با آن ارتباط برقرار کنید٬ مطمئنا از امکانات آن شگفت زده شده و از کار کردن با آن لذت خواهید برد.

دانلود Smart Office 2

بهترین اپلیکیشن‌های اداری برای اندروید

نظرات (۱)

سیّد محمّد جعاوله
عالی بود
ممنون
۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ممنون دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">