تصویری که تیم کوک را شگفت‌زده کرد: وجود یک آیفون در نقاشی قرن ۱۷ میلادی! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

تصویری که تیم کوک را شگفت‌زده کرد: وجود یک آیفون در نقاشی قرن ۱۷ میلادی!

۹۵/۰۳/۱۷
۱

بله، تیتر را درست خوانده‌اید، به‌تازگی یک نقاشی متعلق به قرن هفدهم میلادی نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است که در آن تصویری از یک شی شبیه به آیفون به چشم می‌خورد و حتی تیم کوک نیز با دیدن این تصویر نتوانسته است تا شگفتی خود را پنهان کند.

هنگامی که تصاویر کم کیفیت بزرگ‌نمایی شده از این نقاشی در طی یک مراسم در اروپا به تیم کوک نشان داده شد، او درباره آن به شوخی گفت:

من همیشه فکر می‌کردم که می‌دانم آیفون چه زمانی اختراع شده است ولی دیگر درباره این موضوع اطمینان ندارم.

ماجرا از این قرار است که همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در این نقاشی شاهد وجود یک شی مستطیلی شکل در دست یکی از شخصیت‌ها هستیم که همین شی محور اصلی این ماجراها به‌حساب می‌آید. نقاش این اثر که پیتر ده‌هوچ نام داشته است این جسم را یک نامه خوانده است. این نقاشی در حقیقت نامی طولانی و عجیب دارد: “مردی نامه‌ای را در سالن درگاه ورودی خانه به زن می‌دهد.”

ITresan-1395 (2)-2

حال این موضوع موجب می‌شود چندین سوال بسیار عجیب و غریب در ذهن هر کسی شکل بگیرد، آیا همه حاضران در سیلیکون ولی مانند فیلم‌های علمی و تخیلی در زمان سفر کرده و به ما در این باره دروغ می‌گویند؟ آیا این شی واقعا یک آیفون است؟ البته به‌صورت بدیهی تمامی این سوال‌ها بیشتر جنبه شوخی دارند.

با این حال شباهت این شی به یک دستگاه آیفون به حدی زیاد است که حتی تیم کوک نیز نتوانسته است آن را رد کند. در هر صورت تنها کسی که می‌تواند به ماهیت واقعی این جسم اشاره کند، نقاش این اثر است که با خلق این اثر عجیب و غریب (کافی است به چهره تک‌تک حاضران در نقاشی نگاه کنید تا متوجه شوید که منظور از عجیب بودن چیست) موجب سرگرمی اهالی سیلیکون ولی شده است.

تصویری که تیم کوک را شگفت‌زده کرد: وجود یک آیفون در نقاشی قرن ۱۷ میلادی!

نظرات (۱)

علی بنی اسدی
چه عجیب !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">