شش فونت حرفه ای برای طراحان! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

شش فونت حرفه ای برای طراحان!

 

امروزه تعداد زیادی فونت رایگان و یا قابل خریداری با قیمت مناسب در دسترس طراحان قرار دارد و دامنه انتخاب فونت برای هر طراح بسیار وسیع است. اما اگر بخواهید تایپ‌فیسی خاص و قابل توجه برای طراحی یک لوگوی جدید داشته باشید چه می‌کنید؟‌ فارغ از اینکه چه پروژه‌ای در دست دارید، فونت‌های حرفه‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم به طور قطع به طراحی شما جذابیت خاصی می‌بخشند...

۱. اویانو (Aviano)

 

نام این فونت از شهری در دامنه‌های آلپ در شمال ایتالیا گرفته شده است. اویانو نمادی از قدرت و زیبایی همیشگی فرم کلاسیک حروف است. فونت اویانو در یک طراحی چشم نواز توسط طراح تایپ‌فیس Jeremy Dooley خلق شد.

لینک دریافت فونت اویانو

 

۲.  تروجان (Trojan)

 

تروجان یکی از بسیار طرح بی نظیری است که توسط نابغه خلاق Alex Trochut خلق شده است. این فونت در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و از همان ابتدا در wallpaper‌ ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. بر مبنای ساختارهای رومی‌ کلاسیک، تروجان مجموعه حروف بسیار زیبایی دارد که به این فونت ظاهری کلاسیک و در عین حال امروزی می‌بخشد.

لینک دریافت فونت تروجان

۳. مالوری (Mallory)

Mallory

 

مالوری فونت حرفه‌ای زیبایی است که محصول Tobias-Frere Jones طراح تایپ و معلم است. این فونت با ترکیب سنت‌ های تایپوگرافی آغاز شد و به یک طرح جدید با مشخصه‌های امریکایی و انگلیسی منجر شد.

فره-جونز فونت‌های پرفروش بسیاری طراحی کرده و مالوری تازه‌ترین طرح پرطرفدار او است که سال گذشته رونمایی شد. این فونت اولین فونتی است که جونز پس از جدایی از زوج هنری خلاق خود Jonathan Hoefler طراحی کرده است.

او در وبسایت شخصی‌اش در خصوص مالوری می‌نویسد: «مالوری خلق شد تا ابزاری قابل اعتماد و قابل ترکیب با تایپ‌فیس‌های دیگر برای سازماندهی اطلاعات پیچیده و هویت بصری زیبا باشد. هر استایل شامل ۱۲۵۰ مجموعه حروف است تا بتواند طیف گسترده‌ای محتوا را پوشش دهد:‌ حروف بزرگ در سایز کوچک و شکل‌های قدیمی‌ برای جمله‌های متحرک، شکل‌های خطی و حروف بزرگ مخصوص عنوان و بسیاری نمادها و شکل‌های دیگر برای منظورهای مختلف از جمله اطلاعات مالی.»

لینک دریافت فونت مالوری

۴.  اف‌اف متا (FF Meta)

F F Meta

این فونت توسط طراح بدنام Erik Spikerman خلق و در ابتدا PT55 نامیده شد. این تایپ‌فیس برای خواندن آسان سایزهای کوچک در سال ۱۹۸۵ برای دفتر پست آلمان غربی طراحی شد. اسپیکرمن کار خود را روی طراحی این فونت ادامه داد و وزن‌ها و شکل‌های متفاوتی خلق کرد که مدتی بعد با نام اف‌اف متا روانه دنیای تایپ شد. این مجموعه یکی از اولین و اساسی‌ترین فونت‌های مجموعه جهانی FontFont بود.

اوایل دهه ۹۰ فونت زیبا و جذاب اف‌اف متا برای کاربرد حرفه‌ای رونمایی شد و با استقبال بی‌سابقه شرکت‌ها مواجه شد. در سال ۲۰۱۱ موزه هنرهای معاصر نیویورک این فونت را به کلکسیون ماندگار خود اضافه کرد. این فونت هم اکنون یکی از ۲۳ فونتی است که انتخاب شده‌اند تا نمایان‌گر تایپوگرافی در عصر دیجیتال باشند.

لینک دریافت فونت اف اف متا

۵. سوهو (Soho)

Soho

فونت حجیم و اسلب سریف سوهو توسط طراح معروف و پرآوازه Seb Lesterخلق شد. خانواده بزرگ این فونت شامل بیش از ۴۰۰۰۰ نشان حروف و نشان دهنده سه سال کار تمام وقت توسط لستر است. او می‌گوید:‌ «به عنوان یک طراح تایپ ذهن من همیشه درگیر راهی بوده که توسط آن بتوانم مشکلات مدرن را به صورتی خوانا و با فونتی مناسب در رسانه‌های مدرن بازتاب دهم و فونت‌هایی خلق می‌کنم که در فضاهای چاپ حرفه‌ای دقیق و مفید کار خود را انجام می‌دهند.»

لینک دریافت فونت سوهو

۶. دیویسن اسپنسرین (Davison Spencerian)

 

طراح حروف اهل آمریکا، Meyer ‘Dave’ Davison بدون شک یکی از برجسته ترین هنرمندان زمینه چاپ و فونت در قرن بیستم است. تایپ‌فیس دیویسن اسپنسرین با مجموعه ای از طراحی‌های نشان حروف اسپنسرین، اولین بار در سال ۱۹۴۶ در کاتالوگ عکس حروف رونمایی شد و تا به امروز نیز به عنوان معیاری برای ژانر نوشتار نستعلیق باقی مانده است.بن باربر و کن کیل، طراحان شرکت‌های Mitja Miklavčič و House، زمان زیادی را صرف کردند تا دقت و زیبایی شاهکار دیویسن را حفظ کنند و نسخه دیجیتال آن را با حفظ تمامی‌ وجوه عرضه کنند. 

لینک دریافت فونت دیویسن اسپنسرین

 منبع  1001boom 

شش فونت حرفه ای برای طراحان!

نظرات (۲)

ممنون از معرفی این فونت های زیبا 
مورد استفاده قرار گرفت

فونت MonaKo هم فونت زیبایی هست
۶ تیر ۹۵، ۱۱:۲۴
پاسخ توسط: علی بنی اسدی
خوشحالم که مورد استفاده شما قرار گرفت!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">