اسکن جزوه، سند و مدارک با دوربین گوشی توسط اپلیکیشن Scanbot :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

اسکن جزوه، سند و مدارک با دوربین گوشی توسط اپلیکیشن Scanbot

 

Scanbot اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون است که به کمک آن می‌توانید اسناد و جزوات خود را توسط دوربین گوشی اسکن کنید. با دنیا آی تی همراه باشید.

Scanbot دارای محیط کاربری بسیار شیک و به روزی است به طوری که از کار با آن لذت خواهید برد. توسط این برنامه می‌توانید فایل‌های PDF را با نهایت رزولوشن از عکس‌های اسکن شده بسازید و آن‌ها را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید. کیفیت ۲۰۰dpi رقم فوق‌العاده‌ای برای این امر به نظر می‌رسد و قطعا نیاز شما را به بهترین شکل در زمینه‌ی اسکن فایل‌ها برطرف خواهد کرد. تصویر اسکن شده قابلیت ذخیره با فرمت JPG را نیز دارا است اما اگر قصد اسکن جزوات یا فایل‌های چند صفحه‌ای را دارید پیشنهاد می‌کنیم برای نظم بهتر، آن را به صورت PDF و در یک فایل واحد ذخیره کنید. علاوه بر اسکنر مورد بحث، یک اسکنر QR Codes نیز در برنامه تعبیه شده است تا در صورت نیاز بتوانید این بارکدها را رمزگشایی کنید. در برخی برنامه‌های مشابه عملیات اسکن و تبدیل نتیجه به یک عکس صاف و منظم به صورت دستی صورت می‌گرفت اما در Scanbot کافی است تا کاغذ مورد نظر را روی یک سطح صاف قرار داده و حتی در حالت زاویه دار از آن عکاسی کنید. در کسری از ثانیه Scanbot به صورت خودکار آن را تبدیل به بهترین حالت کرده و تحویل شما خواهد داد. امکان اعمال فیلترهایی همچون سیاه و سفید، خاکستری و‌... نیز در برنامه گنجانده شده است تا در صورت نیاز بتوانید فایل اسکن شده را به آن مزین کنید.

در نسخه‌ی پولی Scanbot به امکانات بیشتری نیز دسترسی خواهید داشت که از میان آن‌ها می‌توان به امکان OCR و تبدیل متن از عکس‌های اسکن شده به متن قابل ویرایش اشاره کرد. البته این موضوع از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما با این حال در بسیاری از مواقع می‌تواند بسیار ارزشمند ظاهر شود به خصوص زمانی که قصد تایپ یک مقاله‌ی انگلیسی را دارید که می‌توانید توسط این ویژگی بدون نیاز به اسکنر و‌... تنها با یک اپلیکیشن اقدام به اسکن و تبدیل آن به متن قابل ویرایش کنید. ویژگی دیگری که در نسخه‌ی پولی وجود دارد درج خودکار شهر، ساعت و‌... روی عکس‌های اسکن شده است که می‌تواند شما را در دسته بندی کردن آن‌ها در زمان‌های آینده یاری کند. ویژگی آخر نیز امکان تغییر پوسته‌ی برنامه است که البته چندان مورد مهمی به نظر نمی‌رسد چراکه کارکرد اصلی این برنامه در دوربین داخلی آن است. برای دانلود این برنامه که برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است می‌توانید از لینک‌ های زیر استفاده کنید.

 

دانلود از اپ استور (برای آیفون)

دانلود از پلی استور (برای اندروید)

 منبع  زومیت 

 
نکته:‌ اگر با استفاده از کامپیوتر میخواهید این اپلیکیشن را از پلی استور دانلود کنید، این مطلب را حتما بخوانید!
اسکن جزوه، سند و مدارک با دوربین گوشی توسط اپلیکیشن Scanbot

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">