گوگل در پی کاهش حجم بروزرسانی اپلیکیشن ها تا ۶۵ درصد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

گوگل در پی کاهش حجم بروزرسانی اپلیکیشن ها تا ۶۵ درصد

۹۵/۰۹/۲۶
۱

در سال‌های آغازین ظهور اپلیکیشن‌ها در دنیای فناوری، کاربران برای بروزرسانی آن‌ها مجبور بودند که تمام اپلیکیشن را بار دیگر دانلود و نصب کنند. اما امروزه فرآیند بروزرسانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد و تنها بخش‌هایی که نیاز به تغییر داشته باشند، دانلود می‌شوند.

گوگل در چهار سال گذشته تلاش کرده است روش‌های مختلف کاهش حجم را در بروزرسانی‌ها اعمال کند. این شرکت، روز سه‌شنبه اعلام کرد با استفاده از روش جدید، حجم بروزرسانی‌ها را تا ۶۵ درصد کاهش خواهد داد.

روشی که گوگل برای کاهش حجم به کار می‌گیرد، کمی پیچیده است. اپلیکیشن‌های اندروید به‌طور کلی آرشیوهای ZIP هستند که استانداردهای خاصی را رعایت می‌کنند. خود این آرشیوها توسط روشی به نام Deflate فشرده‌سازی می‌شوند و به همین دلیل، شناسایی تغییرات بروزرسانی‌ها در آن‌ها دشوار است.

اما گوگل در روش جدید که پچ کردن فایل به فایل نام دارد، تلاش می‌کند این روند را بهبود ببخشد. با استفاده از این روش، تغییرات به‌خوبی شناسایی می‌شوند و درون پکیج APK قرار می‌گیرند. در تصویر زیر بعضی از فشرده‌سازی‌های اخیر گوگل را مشاهده می‌کنید.

حجم بروزرسانی اپلیکیشن اندروید

تکنیک File-by-file patching آرشیو جدید و قدیمی اپلیکیشن را با هم مقایسه می‌کند و فایل‌های جدید را درون آرشیوی جدید در پلی استور قرار می‌دهد. البته این روش یک نقطه‌ی ضعف هم دارد و آن طولانی‌تر شدن فرآیند تشخیص و نصب توسط گوشی‌های هوشمند است. به بیان دیگر با نصف کردن حجم بروزرسانی، زمان مورد نیاز برای پردازش فایل‌های جدید دو برابر می‌شود و گوشی‌های قدیمی در نصب این بروزرسانی‌ با مشکل مواجه می‌شوند.

به خاطر مشکل ذکرشده، گوگل در حال حاضر تکنیک جدید را برای تمامی اپلیکیشن‌ها اجرا نمی‌کند و تنها بروزرسانی‌های اتوماتیک که در پس‌زمینه‌ی دستگاه اجرا می‌شوند، از این تکنیک بهره می‌برند.

گوگل در پی کاهش حجم بروزرسانی اپلیکیشن ها تا ۶۵ درصد

نظرات (۱)

الناز محمدی
عالی میشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">