هکران ایرانی در دل یک تروجان! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

هکران ایرانی در دل یک تروجان!

۹۶/۰۷/۰۳
۰

این خبر به تازگی در سایت های خارجی منتشر شده و بر اساس تحقیقات مختلف شرکت FireEye، یک شرکت امنیتی آمریکایی، تایید شد که این حملات از سوی یک گروه ایرانی با عنوان  APT33(تهدید مستمر پیشرفته 33) صورت گرفته است. شرکت FireEye معتقد است که این گروه جاسوسی سایبری از سال 2013 به جمع آوری اطلاعات و سرقت اسرار تجاری مشغول است.

محققان امنیتی FireEye از ماه مه سال 2016 این تیم را تحت نظر دارند و دریافتند که APT33 توانسته در بخش های حمل و نقل هوایی، نظامی، تجاری و همچنین سازمان های انرژی و پتروشیمی نفوذ کند. تاکنون یک شرکت آمریکایی هوافضا، یک شرکت تجاری عربستان و یک شرکت پالایش و پتروشیمی نفت کره ی جنوبی قربانی این حملات بوده اند. برای مثال میتوان سازمان بین المللی Boeing و شرکت هوایی السلام را به عنوان قربانی معرفی کرد. این کمپانی امنیتی همچنین اعلام کرده است که هدف قرار دادن عربستان توسط این تیم به دلیل رقابت بوده و دلیل حمله به کره ی جنوبی، همکاری های اخیر این کشور با صنعت پتروشیمی ایران و عربستان بوده است.

APT33 با ارسال ایمیل ها و لینک های مخرب HTML، سیستم سازمان های قربانی را هدف قرار داده و آنها را به نرم افزار های مخرب آلوده کرده است. بد افزار های این تیم شامل DROPSHOT، SHAPESHIFT و TURNEDUP بوده است و لازم است بگوییم که بد افزار SHAPESHIFT قادر است تا اطلاعات موجود در دیسک ها را پاک کند، درایو ها را خالی کند و فایل ها را حذف کند که آسیب جدی به این سازمان های وارد خواهد کرد.

هکران ایرانی در دل یک تروجان!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">