شتاب‌دهنده آواتک در بین بهترین های خاورمیانه :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

شتاب‌دهنده آواتک در بین بهترین های خاورمیانه

۹۶/۰۷/۰۵
۱

شتاب‌دهنده آواتک، به‌عنوان یکی از 10 شتاب‌دهنده برتر منطقه خاورمیانه وشمال آفریقا (MENA) در سال 2016 انتخاب شده است.

این ارزیابی که از سوی مؤسسه سرمایه‌گذاری گاست(Gust) انجام شده،  با بررسی شتاب‌دهنده‌های مختلف و میزان سرمایه‌گذاری هر کدام روی استارت‌آپ‌ها ارزیابی خود را اعلام کرده است. گاست در بیش از 150 کشور فعالیت دارد و  بیش از 500 هزار استارت‌آپ با بیش از 45 هزار سرمایه‌گذار در قالب 1500 شرکت سرمایه‌گذاری از زیرساخت‌های گاست استفاده کرده‌اند.

به گزارش گاست، در سال 2016 حدود 7میلیون و 587هزار و 738 دلار برای 1172 استارت‌آپ توسط 51 شتاب‌دهنده در منطقه “MENA” سرمایه‌گذاری شده است و ایران با 20 شتاب‌دهنده و 160 هزار دلار یکی از 10 کشور برتر در این منطقه شناخته شده است.

به گزارش گاست، 54.7 درصد از شتاب دهنده ها در این منطقه ادعا می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های سودآوری انجام داده‌اند. این رقم کمی بیش از سال 2015 است و نشان‌گر رشد این شتاب‌دهنده‌ها طی یک ‌سال اخیر بوده است.

64.2 درصد از شتاب دهنده‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طور کامل توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شوند و 22.6 درصد از استارت‌آپ‌های با ترکیبی از سرمایه دولتی و خصوصی شکل می‌گیرند. گاست معتقد است این ترکیب نشان می‌دهد دولت‌ها نیز در این منطقه برای ورود به سرمایه‌گذاری خطرپذیر اشتیاق دارند.

طبق این گزارش آواتک با 20 استارت‌آپ، یکی از 20 شتاب دهنده برتر منطقه است. البته در صدر این رتبه‌بندی شتاب‌دهنده Etohum  ترکیه با 165 استارت‌آپ فعال قرار دارد. در بازار خاورمیانه تجارت‌الکترونیک و نرم‌افزارهای ارائه خدمات (SAAS) با 61درصد، و سلامت و آموزش به‌عنوان بازارهای پرتقاضا شناخته شده‌اند.

شتاب‌دهنده آواتک با 150 مربی، سه هزار تیم بررسی شده و 43 استارت‌آپ راه‌اندازی شده یکی از اولین شتاب‌دهنده‌های ایران است که از مهرماه 1393 فعالیت خود را آغاز کرده است و هر سال دو دوره شتاب‌دهی 6 ماهه را برگزاری می‌کند.  در این گزارش آواتک در کنار شتاب دهنده های گازااسکای گیکز، هک کوارترز، و نوما که در زمینه نوآوری سازمانی و تنظیم فعالیت خود با شرکت‌ها بزرگ در منطقه پیشرو هستند، قرار گرفته است.

شتاب‌دهنده آواتک در بین بهترین های خاورمیانه

نظرات (۱)

باید جزء اول دومی ها بودیم تا اینکه بین 10 تا ....
۵ مهر ۹۶، ۱۷:۲۴
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ایشالا امسال اولین میشیم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">