کارت‌های اعتباری پلاستیکی را فراموش کنید؛ تاچ آیدی به‌زودی جایگزین آن خواهد شد :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

کارت‌های اعتباری پلاستیکی را فراموش کنید؛ تاچ آیدی به‌زودی جایگزین آن خواهد شد

۹۵/۰۴/۲۶
۰
touch-id-iphone

بانک‌های آمریکایی با عقب نشینی نسبت به مواضع قبلی خود در خصوص تاچ آیدی و خودپردازها اعلام کردند که بزودی امکان استفاده از تاچ‌آیدی را به دستگاه‌های خود پرداز اضافه خواهند کرد. بگذارید خبر را گونه‌ای دیگر بخوانیم: پایان عمر کارت‌های اعتباری پلاستیکی نزدیک است!

با دنیاآی تی همراه باشید…

 

بانک‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که بزودی با استفاده از Apple Pay می‌توان اقدام به برداشت پول و انجام امور بانکی در ATM ها کرد. در آینده بیش از 70 هزار دستگاه خودپرداز یا همان ATM از جمله اماکن خصوصی همانند خرده فروشی‌ها٬ مراکز‌ ٬ رستوران‌ها و بسیاری دیگر از فروشگاه‌ها از این امکان پشتیبانی خواهند کرد. این موضوع زمانی دوست داشتنی خواهد بود که شما کارت اعتباری‌تان را فراموش کرده باشید و به‌جای آن از انگشت خود برای پرداخت استفاده کنید.

قبلا طرحی با نام FIS Cardless به فرد اجازه‌می‌داد که با استفاده از QR Code کارت‌های اعتباری خود را کنار بگذارد. امنیت QR Code ها همانند تایچ آیدی نیست و مسلما امنیت تاچ آیدی یکی از مواردی است که کمتر می‌توان آن را دور زد. تاچ آیدی می‌تواند به عنوان یک مرحله‌ی امنیتی و در کنار کارت‌های اعتباری صورت بگیرد و حتی امکان استفاده‌ی مستقیم آن نیز وجود دارد.

با توجه به آن‌که طرح‌های این‌چنینی به دلیل هماهنگی بانک‌های آمریکایی با یکدیگر سریعا انجام می‌پذیرد پس احتمالا شاهد فراگیر شدن این سیستم در سال‌های آینده خواهیم بود. استفاده از تاچ آیدی راه حلی است که می‌ تواند ما را از حمل یک کارت اعتباری بی‌نیاز کند. امیدواریم روزی چنین طرحی در کشور ما نیز اجرا شود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

کارت‌های اعتباری پلاستیکی را فراموش کنید؛ تاچ آیدی به‌زودی جایگزین آن خواهد شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">