پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

۹۷/۰۱/۲۲
۲

جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزگذشته (۲۰ فروردین ماه) با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی پیرامون دغدغه‌های اقتصادی پیام‌رسان خارجی تلگرام در مجلس برگزار شد.

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 5 شبکه پیام‌رسان داخلی توسط وزارت ارتباطات تأیید شده است، عنوان کرد: پیام رسان تلگرام دارای تهدید‌های اقتصادی است و از ارز‌های مجازی برای خرید و فروش‌های متداول استفاده می‌کند که همین می‌تواند در آینده باعث حوادث تلخی شود و اگر از هم اکنون به این موضوع توجه نکنیم ممکن است حوادث تلخ موسسات مالی و اعتباری تکرار شود.

پیگیری حاکی از این است که 5 پیام رسان مورد تایید وزارت ارتباطات در حال حاضر بیسفون، سروش، ویسپی، گپ و آی گپ هستند که بنا است جایگزینی برای تلگرام باشند.

 

پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

سروش

اپلیکیشن ایرانی سروش شبیه‌ترین برنامه به تلگرام است که در آن به شما اجازه ساخت گروه، کانال و مواردی از این دست داده می‌شود. سروش امکانات بسیار زیادی دارد و از نظر تعداد کاربران ایرانی نیز در صدر محصولات ارتباطی قرار می‌گیرد.

البته توانایی اصلی یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که حجم کاربران زیادی بر رویش مشغول به فعالیت شده و به نوعی بر روی سرورهایش فشار بیاید که به‌نظر می‌رسد همچون اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی، سروش در این بخش دچار برخی از ضعف‌هاست که بایستی به مرور آن‌ها را برطرف نماید.

 

 

پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

بیسفون

بیسفون زیبایی و سادگی را در کنار هم دارد و با ظاهری مدرن ممکن است نتوانید تشخیص دهید که از یک اپ ایرانی استفاده می‌کنید. روند ثبت نام در این اپلیکیشن همانند بسیاری از نمونه‌های خارجی به‌وسیله شماره تلفن همراه شما انجام می‌گیرد و پس از دریافت کد فعال‌سازی، می‌توانید به استفاده از این اپ بپردازید و با دوستانی که آن را دارند به گفتگو بپردازید.

همچنین امکان برقراری تماس صوتی نیز در بیسفون وجود دارد. جالب‌تر‌ین بخش بیسفون قسمت عمومی آن است که می‌توانید چند صفحه برگزیده و مهم را انتخاب کنید و پست‌های آن‌ها را مشاهده کنید ولی نمی‌توانید پست گذاشته یا پستی را لایک کنید. امکان ساختن گروه هم در بیسفون وجود دارد و با استفاده از این امکان می‌توانید به راحتی به صورت گروهی با دوستان خود چت کنید. در کل بیسفون در کلاس جهانی تولید شده و با اینکه رایگان است، توانسته ترکیب مناسبی از زیبایی و کارایی را در اختیار شما بگذارد و امکاناتی نظیر استیکرهای متنوع و زیبای فارسی در کنار محیطی جذاب، می‌تواند شما را در جایگزینی اپ‌هایی چون وایبر و واتس‌اپ همراهی کند.

 



پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

اپلیکیشن پیام رسان آی گپ

برنامه آی گپ یک پیام رسان ایرانی و با کیفیت است که می‌تواند جایگزین خوبی برای تلگرام باشد. این برنامه از قابلیت های مختلفی پشتیبانی می‌کند و بسیار شبیه به تلگرام طراحی شده است. طبق توضیحاتی که برای این اپلیکیشن ارائه شده، ظاهرا آی گپ از سیستم رمزگذاری AES256 برای افزایش امنیت پیام های ارسالی مخاطبین خود استفاده می‌کند. بنابراین برنامه آی گپ می‌تواند یکی از بهترین برنامه های جایگزین تلگرام باشد. ضمنا این برنامه با سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز سازگاری دارد.

 

 

پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

اپلیکیشن پیام رسان گپ

اپلیکیشن پیام رسان گپ هم تمام اقداماتی که انتظار دارید یک برنامه پیام رسان قادر به انجام آن ها باشد را ارائه کرده است. امکان رد و بدل پیام های صوتی، تصویری، متنی، تشکیل گروه و غیره همگی توسط برنامه گپ پشتیبانی می‌شوند. این اپلیکیشن نقاط قوت بسیاری دارد که برای آشنایی ضمنا اپلیکیشن گپ با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد.

 


پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

ویسپی

این اپلیکیشن نه تنها امکان چت و گفتگوی معمولی همچون تلگرام و واتس اپ را برای اعضای شبکه اش مهیا کرده، بلکه امکان برقراری تماس های اینترنتی و ارسال پیامک رایگان با بسیاری از کشورهای دنیا را در اختیارتان می گذارد.

امکانات چت و گفتگو شامل ارسال عکس،‌ پیام صوتی، ارسال لینک ویدئو به طور مستقیم از وب، موزیک و همچنین عکس های از بین رونده و غیر قابل ذخیره (همچون اسنپ چت) هستند. مضاف بر این می توانید به سبک وایبر موقعیت جغرافیایی تان را هم برای طرف مقابل ارسال کنید، و از استیکرها و اموجی های رایگان ویسپی در چت هایتان بهره بگیرید.

اما مهم ترین قابلیت ویسپی، تماس های اینترنتی اش هستند. با ثبت نام در اپ، یک دلار آمریکا اعتبار به شما داده می شود که می توانید آن را برای برقراری تماس های اینترنتی با شماره های متفرقه از کشورهای مختلف دنیا خرج کنید.

برای تماس با برخی کشورها اعتبارتان خرج می شود که نرخ مربوط هر کدام را می توانید در منوی Rates Table ببینید. اما نکته فوق العاده اینجاست که هزینه تماس برای کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا و انگلستان رایگان در نظر گرفته شده. با توجه به کیفیت عالی تماس های ویسپی، این قابلیت برای کاربرانی که مکررا با آشنایان خود در این دو کشور تماس می گیرند نعمت بزرگی به حساب می آید.

پیام رسان های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات کدامند؟

نظرات (۲)

درمان در منزل

مرسی از اطلاعات دقیق تون امیدوارم روز به روز پیام رسانها بهتر و کاربردی تر شن

خیلی عالی بود. مرسی به خاطر مطالب مفیدی که میزارید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">