PureOS ، جدیدترین سیستم عامل موبایل :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

PureOS ، جدیدترین سیستم عامل موبایل

۹۷/۱۱/۰۱
۰

PureOS را می‌توان جدیدترین سیستم عامل دنیای موبایل دانست؛ چرا که تنها یک سال از اعلام شروع به کار آن می‌گذرد و حالا در اقدامی ستودنی برای بقا در بازار شرکت توسعه دهنده این سیستم عامل اعلام کرده که پلتفرم دانلود نرم‌افزار یا همان اپ استور خود را به زودی با امکانات متنوعی راه‌اندازی خواهد کرد.

شرکت Purism دو سال پیش موجودیت خود را با شعار ساخت یکی گوشی با لینوکس خالص اعلام کرد و پس از آن گوشی Librem 5 توسط این شرکت معرفی شد که نشان می‌داد این شرکت قصد دارد به صورت جدی وارد حوزه گوشی‌های هوشمند شود. اما جالب اینجاست که درحالیکه بسیاری از ما تصور می‌کردیم این شرکت قصد پایان دادن به پروژه‌های خود را دارد، روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد که Purism فروشگاه اختصاصی دانلود نرم‌افزار خود برای سیستم عاملPureOS را افتتاح خواهد کرد که در آن کاربران می‌توانند به صورت همزمان به دانلود نرم‌افزار برای هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ PureOS اقدام کنند.

طبق اعلام شرکت این فروشگاه در فروردین ماه سال 1398 رسماً آغاز به کار خواهد کرد و در همین زمینه بیانیه رسمی شرکت به شرح زیر است:

دیدگاه ما در مورد فروشگاه نرم‌افزاری PureOS Store این است که توسعه‌دهندگان بتوانند به عنوان یک رابط موثر اولیه با کاربران خود در ارتباط باشند و بتوانند با بررسی نیازهای اعلامی آنها امکانات بهتری را در اختیارشان قرار دهند. ما از توسعه دهندگان نرم‌افزار می‌خواهیم با خلق نرم‌افزارهایی که به نیازهای مطرح شده در مجامع تبادل نظر بین کاربران و آنها وجود دارد، PureOS را به هدفی که تا به امروز دنبال کرده برسانند.

PureOS سیستم عاملی بر پایه لینوکس است که برای کار روی دستگاه‌های با پلتفرم ARM طراحی شده است. هدف اعلامی شرکت Purism که توسعه دهنده اصلی این سیستم عامل است توسعه بستری آزاد، امن، شخصی و البته با نرم‌افزارهای متن باز است که در دیدگاه جدید ایجاد فروشگاه نرم‌افزاری می‌توان با استفاده از بستر ایجاد شده تعامل بیشتری میان کاربران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها در ان ایجاد نمود.

مزیت‌های سیستم عامل PureOS بر اندروید و iOS

 
Purism PureOS
Apple iOS
Google Android
User Controls Device
Yes
No
No
Trackers Disabled by Default
Yes
No
No
Privacy Protection By Default
Yes
No
No
Does Not Track You
Yes
No
No
Layered Security Protection
Yes
No
No
User Controlled Source Code
Yes
No
No
Runs GNU+Linux
Yes
No
No
Separates CPU from Cellular Baseband
Yes
No
No
IP-Native Communication First
Yes
No
No
Decentralized Communication by Default
Yes
No
No

البته همانطور که گفتیم این شرکت سیستم عامل خود را به صورت یکپارچه طراحی کرده و می‌توان آن را به صورت کامل روی لپتاپ‌های Librem نیز اجرا کرد.

در واقع تمرکز اصلی شرکت توسعه دهنده این است که PureOS یک سیستم عامل کاملاً امن باشد و به همین خاطر این شرکت به کاربران خود همیشه این اطمینان خاطر را می‌دهد که نباید هیچ نگرانی بابت امنیت نرم‌افزارها و دستگاه‌های خود داشته باشند. به هر حال این سیستم عامل هنوز در مراحل توسعه ابتدایی است و به صورت کامل فراگیر نشده و تجربه ما نشان داده هرچه یک سیستم یا پلتفرم عمومی‌تر باشد بیشتر می‌توان در مورد امنیت آن صحبت کرد، چرا که میزان تمایل کاربران و به همان میزان هکرها و متخصصین امنیتی به آن بیشتر است و آن سیستم یا پلتفرم از زوایا و با شدت‌های بیشتری مورد آزمون قرار می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این سیستم عامل می‌توانید به وبسایت اصلی شرکت مراجعه کنید.

PureOS ، جدیدترین سیستم عامل موبایل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">