5 ویژگی آزار دهنده اندروید آب‌نبات چوبی که در اندروید M اصلاح می‌شوند :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

5 ویژگی آزار دهنده اندروید آب‌نبات چوبی که در اندروید M اصلاح می‌شوند

۹۴/۰۳/۱۳
۰

هر نسخه‌ای از اندروید که می‌آید بالاخره مشکلات خودش را هم دارد، حتی آب‌نبات چوبی که از نظر طراحی و کارایی جز بهترین‌ها بوده است.

اما خوشبختانه اینطور به‌نظر می‌رسد که نسخه جدید اندروید قرار است این مشکلات را حل کند. در این نسخه با ویژگی‌های جدید فراوانی روبرو نخواهیم شد، ولی قول داده شده که نقاط ضعف نسخه پیشین را اصلاح کنند.

در ادامه خواهید دید که اندروید M برای اصلاح کدام بخش‌ها برنامه ریخته است.

1. مود سکوت باز می‌گردد

Silent-mode-will-make-a-return

هنوز هم این پرسش وجود دارد که چرا گوگل به یک‌باره تصمیم گرفت و تشخیص داد که کاربران نیازی به میان‌بری برای مود سکوت در اندروید آب‌نبات چوبی ندارند. اگر در اندروید L قصد داشتید که صدا را قطع کنید، متوجه می‌شدید که متاسفانه میان‌بر قطع صدا وجود ندارد، اما خوشبختانه در اندروید M، مود سایلنت برگشته و می‌توانید درجه صدا را تا پایین‌ترین حد ممکن بیاورید. در این حالت اسمارت‌فون در ابتدا صدای زنگ دستگاه را کم می‌کند و سپس وارد مود لرزش تنها می‌شود و در آخر هم به مود سایلنت می‌رسد.

2. تنظیمات صدا بر اساس دسته‌ها

Volume-adjustment-by-category

گوگل در این نسخه، تنظیم سریع صدای دسته‌ها را ممکن کرده است. پیش از این برای تنظیم صدای هر بخش باید به تنظیمات می‌رفتید و صدای نوتیفیکیشن، آلارم یا دیگر بخش‌ها را به طور جداگانه تنظیم می‌کردید، اما این روش چندان هم کاربر پسند نبود. در اندروید جدید این کار ساده‌تر شده و می‌توانید خیلی راحت از میان‌بر موجود به تنظیم صدای هر بخش بپردازید.

3. مود اولویت به “مزاحم نشوید” تغییر نام می‌دهد

Priority-mode-becomes-Do-Not-Disturb

در اندروید آب‌نبات چوبی، گوگل مودی به نام مود اولویت را معرفی کرد که با فعال کردن آن تنها با نوتیفیکیشن‌های تعیین شده مطلع می‌شدید. دسترسی به این مود از طریق راکر صدا یا رفتن به بخش تنظیمات ممکن می‌شد. در اندروید M این مود به مزاحم نشوید تغییر نام پیدا کرده است و همزمان کاربرپسندتر و خلاقانه‌تر شده است و آنقدری شایسته نشان داده که یک میانبر در نوار نوتیفیکیشن‌ها به خود اختصاص داده است.

4. تم تیره‌تر اضافه می‌شود

Begone-white-theme

اندروید آب‌نبات چوبی با پس زمینه سفید می‌آمد و برای برخی این تم سفید با وجود صفحه نمایش آمولد واقعا ناامید کننده و آزار دهنده بود، اما اندروید M چاره‌ای برای این ضعف اندیشیده و یک تم تیره‌تر را هم اضافه کرده است. این تم با مود خودکار تکمیل می‌شود، زیرا در این مود می‌تواند به طور خودکار روی دو حالت تیره و روشن حرکت کند.

5. سفارشی شدن میان‌برها

Customizable-quick-toggles

با اینکه هنوز کاملا مطمئن نیستیم که این ویژگی به عرضه اندروید M برسد یا نه، احتمالش زیاد است که کاربران از این پس قادر باشند که میان‌برهای موجود در تنظیمات سریع را تغییر مکان داده، حذف کنند یا به آن‌ها اضافه کنند.

5 ویژگی آزار دهنده اندروید آب‌نبات چوبی که در اندروید M اصلاح می‌شوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">