ده دلیل که نشان می‌دهد خرید گوشی‌های اندرویدی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

ده دلیل که نشان می‌دهد خرید گوشی‌های اندرویدی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است

۹۴/۰۴/۲۷
۰

آیفون بخرم یا گوشی اندرویدی؟ این سوال را شاید این روزها هر کاربری هنگام خرید گوشی در ذهنش تکرار کند. گذشته از زیبایی، عملکرد و نام برند که ممکن است در انتخاب گوشی هوشمند نقش به‌سزایی ایفا کنند، توجه به سازگاری این گوشی‌ها با شرایط بومی و خاص کاربران هر منطقه نیز عاملی تعیین‌کننده در انتخاب نهایی است. 

زمانی که نوکیا در بازار تلفن‌های همراه حرف اول را می‌زد، هیچ‌کس هنگام خریدش دچار شک و تردید نمی‌شد. اکثر مشتریانی که برای خرید به بازار می‌رفتند، در درجه اول گوشی‌های نوکیا را مد نظر قرار می‌دادند و پس از آن محصولات سامسونگ یا سونی اریکسون جزو انتخاب‌های بعدی قرار داشت.

اما اکنون همه‌چیز فرق کرده است. دیگر از برند قابل اعتماد و باسابقه نوکیا خبری نیست و تلفن‌های مختلف اندرویدی و آیفون‌های اپل بازارها را قبضه کرده‌اند. با آمدن تلفن‌های هوشمند معیارهای کاربران نیز تغییر یافت و برای خرید گوشی مناسب به ویژگی‌های جدید دیگری توجه می‌کنند. 

چالش‌برانگیزترین سوالی که این روزها کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند با آن مواجه‌اند این است: باید گوشی اندرویدی بخرم یا بروم سراغ آیفون اپل؟ پاسخ‌های بسیاری برای این سوال وجود دارد. بعضی‌ها آیفون را انتخاب اصلح می‌دانند و برخی دیگر تلفن‌های اندرویدی را بهترین انتخاب ممکن معرفی می‌کنند. اما ما در این مطلب قصد داریم از زاویه دیگری به این سوال پاسخ دهیم.

کاربران ایرانی، به‌دلیل اینکه شرایط ویژه‌ای نسبت به کاربران سایر کشورهای جهان دارند، باید در هنگام خرید گوشی هوشمند معیارهای متفاوتی مد نظر قرار دهند. به‌طور مثال، کاربر انگلیسی‌زبان هیچ دغدغه‌ای در مورد پشتیبانی گوشی از زبان مادری‌اش ندارد یا از نظر دسترسی به فروشگاه‌های مجازی و خرید اینترنتی اپلیکیشن‌ها با محدودیت مواجه نیست. اما برای کاربر ایرانی، علاوه بر این موارد، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که همیشه باید به آنها توجه کند. اگرچه زیبایی، مشخصات فنی و نام برند عواملی تعیین‌کننده در انتخاب گوشی هوشمندند، مواردی را هم که به سازگاری با شرایط بومی و خاص کاربران مربوط است نباید از یاد برد.

حالا ما قصد داریم به شما بگوییم چرا خرید گوشی اندرویدی برای کاربر ایرانی ممکن است انتخاب بهتری نسبت به آیفون باشد.

 

1- پشتیبانی از زبان فارسی
طبیعتا نه‌تنها کاربران فارسی‌زبان، بلکه کاربران هر کشوری تمایل دارند گوشی هوشمندشان از زبان مادری آنها پشتیبانی کند. این مورد برای ما ایرانی‌ها، که آشنایی کمتری با زبان انگلیسی داریم، بیشتر احساس می‌شود، مخصوصا برای کاربرانی که اندکی پا به سن گذاشته‌اند.
در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی تمام برندها از زبان فارسی به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند. منوی گوشی‌های اندرویدی جدید کاملا فارسی‌سازی شده و کیبورد آنها قابلیت نوشتن به زبان فارسی را در خود جای داده است. اما آیفون اپل این‌گونه نیست. در آیفون نه‌تنها منوها به فارسی نمایش داده نمی‌شود، بلکه کیبورد دستگاه نیز به‌شکل پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.


 


2- قیمت ارزان‌تر
قیمت یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید گوشی موبایل است. همیشه هنگام خرید اول به جیب خودمان نگاه می‌کنیم و سپس بر اساس آن به انتخاب گوشی موردنظرمان می‌پردازیم. معمولا قیمت گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون بسیار کمتتر است. تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید گوشی اندرویدی مناسبی پیدا کنید، اما هر کسی نمی‌تواند خودش را راضی کند که برای خرید آیفون قیمت گزافی بپردازد.


3- تنوع بیشتر
تنوع گوشی‌های اندرویدی، چه از نظر شکل و اندازه و چه از نظر مشخصات سخت‌افزاری، بسیار زیاد است و شما هنگام خرید با گزینه‌های متنوعی روبرویید. سامسونگ، ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی، هوآوی و... هر یک مدل‌های کوچک و بزرگ بسیاری به بازار عرضه می‌کنند که هر نوع سلیقه‌ای را راضی می‌کنند، اما برای خرید آیفون گزینه‌های شما نهایتا به  2 یا 3 مدل محدود می‌شود.


4- مارکت‌های بیشتر
با اینکه گوگل پلی فروشگاه مرکزی اپلیکیشن‌های اندروید است، این امکان را دارید تا از سایر فروشگاه‌ها یا مارکت‌های مستقل نیز (مثل بازار، SlideME وAptoid) اپلیکیشن موردنظرتان را نصب کنید. برخلاف آیفون، که برای نصب اپلیکیشن‌ها حتما باید به فروشگاه اپ استور متصل شوید، اندروید به شما اجازه می‌دهد تا فایل نصب اپلیکیشن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا آنها را از کامپیوتر روی گوشی خودتان نصب کنید.


5- اپلیکیشن‌های ارزان‌تر
معمولا درصد بیشتری از اپلیکیشن‌های اندروید به‌رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. حتی بعضی از اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور اپل به‌صورت پولی عرضه می‌شوند، ممکن است برای اندروید رایگان یا با قیمتی ارزان‌تر یافت شود. از این نظر خرید گوشی اندرویدی برای ما ایرانی‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.


6- اپلیکیشن‌های فارسی بیشتر
تعداد اپلیکیشن‌های فارسی در اپ استور اپل بسیار کم است؛ یعنی اگر بخواهید روی گوشی‌تان اپلیکیشن‌هایی داشته باشید که منوی آنها به فارسی نوشته شده و بومی‌سازی شده باشد، چیز زیادی پیدا نمی‌کنید. اما، در طرف مقابل، تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن فارسی برای اندروید نوشته شده که مطمئنا جوابگوی نیازهای شماست. علاوه بر کاربران، اندروید برای توسعه‌دهندگان نیز بهتر از iOS است.


7- مارکت‌های ایرانی
مارکت‌های اندروید ایرانی مثل بازار یا مایکت نقشی به‌سزا در معرفی و عرضه اپلیکیشن اندروید، مخصوصا اپلیکیشن‌های فارسی، دارند. شما از طریق این مارکت‌ها قادرید با پرداخت وجه رایج ممکلت اپلیکیشن‌های دلخواهتان را خریداری کنید، بدون آنکه دردسر استفاده از کارت‌های اعتباری و دور زدن محدودیت‌ها را داشته باشید.


8- انتقال راحت‌تر فایل
با انتخاب آیفون، با دردسری بزرگ به‌نام انتقال فایل مواجهید. انتقال فایل‌های صوتی، تصویری، عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها در آیفون حتما باید توسط برنامه آیتونز صورت بگیرد؛ روشی که اصلا ساده و آسان نیست. اما انتقال فایل‌ها به گوشی اندروید به‌سادگی آب خوردن است! تنها کافی است گوشی‌تان را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید و فایل‌های موردنظر را در آن کپی کنید.
همچنین اگر برای ارسال و دریافت فایل‌ها از بلوتوث استفاده می‌کنید، باید بدانید با بلوتوث آیفون تنها می‌توانید به بلوتوث دستگاه‌های اپل وصل شوید. پس اگر دوستان شما از گوشی سایر برندها استفاده می‌کنند، قادر نیستید فایل‌های خودتان را از این طریق با آنها به اشتراک بگذارید.

 
9- گارانتی معتبر
گوشی‌های آیفون، به‌دلیل محدودیت‌های کشور امریکا، فعلا به‌طور رسمی در ایران گارانتی نمی‌شوند. این مسئله با توجه به قیمت بسیار بالای آیفون بسیار اهمیت دارد و در صورت خراب شدن گوشی، شما را به زحمت می‌اندازد. اما در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مثل سامسونگ، ال‌جی، سونی و هوآوی در ایران نمایندگی رسمی دارند و در صورت خراب شدن دستگاه، شرکت گارانتی‌کننده آن را برایتان تعمیر می‌کند.


10- جامعه کاربری گسترده‌تر
به‌دلیل بیشتر بودن تعداد کاربران اندروید در ایران، به منابع گسترده‌تر و بیشتری دسترسی دارید تا در مواقع لزوم به کمک شما بیایند. مثلا اگر در گوشی‌تان با مشکلی مواجه شوید یا به دستورالعمل و راهنما نیاز پیدا کنید، خیلی راحت اطلاعات موردنیازتان را به زبان فارسی پیدا می‌کنید. همچنین احتمال اینکه تعداد بیشتری از اطرافیان شما بتوانند در چنین مواقعی به شما کمک کنند بیشتر است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم می‌توانید به این لیست مواردی را اضافه کنید؟ اگر فکر می‌کنید موردی از قلم افتاده یا برعکس، اگر فکر می‌کنید موارد ذکر شده در گوشی‌های غیر اندرویدی نیز یافت می‌شوند ما و دیگر بازدیدکنندگان را از نظر خود مطلع سازید.

ده دلیل که نشان می‌دهد خرید گوشی‌های اندرویدی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">