چگونه سرعت اسمارت فون اندرویدی خود را افزایش دهیم؟! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چگونه سرعت اسمارت فون اندرویدی خود را افزایش دهیم؟!

۹۴/۰۵/۱۴
۱

تقریبا اکثر اسمارت فون‌های اندرویدی موجود در بازار در دوره‌‌ای از عمر خود دچار کاهش سرعت و لگ می‌شوند این امر بستگی به سازنده اسمارت فون شما ندارد و مربوط به اکوسیستم غیر بهینه سازی شده اندروید است. اگر اسمارت فون شما کند شده و احساس می‌کنید دستورات به سرعت انجام نمی‌شوند این مقاله را از دست ندهید.

1- شناسایی مشکل

AndroidPIT-Trepn-Profiler-performance-graph-app-profiler-w782

قدم اول در حل این مشکل یافتن دلیل و منشا کاهش سرعت است که می‌تواند یک برنامه باشد و یا مشکلات سیستمی وجود داشته باشد. برای بررسی روند استفاده از پردازنده اسمارت فون خود از برنامه trepn profiler استفاده کنید، این برنامه به طور زنده تمامی فرآیندهای انجام شده در تلفن هوشمند اندرویدی شما را رصد می‌کند و گزارش کاملی از پردازنده، رم، وای‌فای و پردازنده گرافیکی به شما ارایه می‌کند. پس از مشاهده این گزارش می‌توانید برنامه‌هایی که به طور غیر معمول از منابع سخت افزاری اسمارت فون شما استفاده می‌کنند، شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید یا دسترسی‌ها را محدود کنید.

برای دانلود این برنامه از لینک زیر استفاده کنید:

google-play-install-en

2- کمبود حافظه

speedup1a-w628

هر برنامه‌‌ای که در اسمارت فون شما نصب می‌شود حجمی از حافظه را اشغال می‌کند، این فرآیند مدت‌ها پس از نصب برنامه هم ادامه داشته و باعث کم شدن حافظه موجود در اسمارت فون شما می‌شود و در این شرایط نفس کشیدن برای گوشی هوشمند شما ممکن نخواهد بود و کاهش سرعت محسوسی پدیدار می‌گردد.

بهترین راه برای مشاهده فضای موجود در اسمارت فون مراجعه به بخش storage در تنظیمات گوشی است و سریع‌ترین راه برای آزادسازی حافظه، پاک کردن حافظه کش و یا حذف برنامه‌های غیرضروری است، مسلما برنامه‌های زیادی در اسمارت فون شما وجود دارند که بدون آن‌ها هم می‌توانید زندگی کنید پس بود و نبودن‌شان مهم به نظر نمی‌رسد. همچنین برنامه‌های پیش‌فرض زیادی در تلفن‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد که همه آن‌ها مفید نیستند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید تا در پس زمینه به مصرف انرژی مشغول نباشند.

به جز برنامه‌های نصب شده دانلودها هم بخش زیادی از حافظه را در اختیار خود دارند، برای مشاهده دانلودها در همان تنظیمات حافظه به بخش downloads رفته و فایل‌های غیر ضروری را پاک کنید.

3- ویجت‌ها

speedup5-w628

برنامک‌ها یا ویجت‌ها از امکانات مفید سیستم عامل اندروید هستند اما استفاده از آن‌ها بدون هزینه نیست و منابع سخت افزاری را درگیر خود می‌کنند، هرچند استفاده محدود از ویجت‌ها باعث کاهش سرعت اسمارت فون نمی‌شود ولی وقتی صحبت از دلایل کاهش سرعت اندروید پیش می‌آید نام ویجت‌ها نیز در لیست ما وجود دارد. شما می‌توانید ویجت‌های غیر ضروری را از صفحه اصلی خود پاک کنید و همچنان به استفاده از ویجت‌های مورد علاقه خود ادامه دهید تا تعادل در بخش ویجت‌ها نیز رعایت شده باشد.

4- انیمیشن‌ها

speedup6a-w628

بسته به کمپانی سازنده اسمارت فون، شما از لانچرهای مختلفی استفاده می‌کنید و این شرکت‌ها برای زیباسازی بیشتر اندروید انیمیشن‌هایی را در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. این انیمیشن‌ها فضای گوشی شما را دلنشین‌تر می‌کند اما باعث می‌شود تا اسمارتفون شما اندکی کند به نظر برسد و یا لگ بزند.

در تنظیمات پوسته اندروید خود می‌توانید این انیمیشن‌ها را محدود و یا غیرفعال کنید، در نمونه عینی با غیرفعال کردن این گزینه در ال‌جی جی 3 شاهد رشد سرعت و کاهش محسوس لگ‌ها بودیم.

5- بستن اپ‌های پس زمینه

speedup7-w628

مهم‌ترین عامل در کاهش سرعت اسمارت فون‌ها باز بودن همزمان چندین برنامه است که باعث می‌شود رم گوشی شما پر شده و سرعت آن کاهش یابد، به دلیل مدیریت منابع نادرست اندروید، باز بودن برنامه‌ها در پس زمینه باعث کاهش عمر باتری نیز می‌شود. توصیه می‌شود هر چند وقت به خالی کردن رم خود اقدام کنید و از طریق منو مولتی تسکینگ برنامه‌های در حال اجرا را ببندید.

6- ریستارت کردن

speedup8-w628

چند وقت است که اسمارت فون خود را خاموش نکرده‌‌اید؟ ریستارت کردن گوشی هوشمند اندرویدی آسان‌ترین راه برای خلاصی از دست کاهش سرعت‌های مقطعی است، این امر باعث پاک شدن حافظه کش، آزاد شدن حافظه رم و بسته شدن برنامه‌های غیرضروری در پس زمینه می‌شود.

لازم به ذکر است این ترفندها به بهبود نسبی سرعت اسمارت فون شما کمک می‌کند و اگر گوشی هوشمند شما قدیمی است با این روش‌ها به نتیجه لازم نخواهید رسید.

چگونه سرعت اسمارت فون اندرویدی خود را افزایش دهیم؟!

نظرات (۱)

امید ابراهیمی
سلام داداش خواهشا اگه میتونی کمکم کن 
گفتم میتونی سایتم رو سئو کنی؟؟؟
۱۶ مرداد ۹۴، ۱۸:۱۸
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام
از این چیزا سر در نمیارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">