با ثروتمندترین کمپانی های سازنده بازی های ویدئویی آشنا شوید :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

با ثروتمندترین کمپانی های سازنده بازی های ویدئویی آشنا شوید

۹۴/۰۵/۲۹
۰

با ثروتمندترین کمپانی های سازنده بازی های ویدئوی آشنا شوید

بازی های ویدیویی از ابتدا تا به اکنون راه درازی را پیموده اند تا به نقطه کنونی برسند. امروزه دنیای بازی ها بسیار گسترده تر از نسل های ابتدایی اش است، چه در بحث طراحی های گرافیکی و چه در صدا گذاری و حرفه ای تر شدن و پر رنگ تر شدن نقش داستانی در بازی ها. تمام این قابلیت ها به بازیکنان این امکان را می دهد که تجربه ای شبه واقعی داشته باشند و تا حد امکان هیجان مجازی را در دنیای واقعی تجربه کنند. البته اگر از بعد دیگری به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می شویم که شاید یکی از دلایل اصلی این حجم بالای تلاش ها در گسترش بازی های ویدویی بحث سود اقتصادی برای صاحبان این صنایع است. چرا که در حال حاضر یکی از پرسود ترین صنایع دنیای امروز، صنعت بازی های ویدویی می باشد. تجارتی میلیارد دلاری که متشکل از کمپانی ها و شرکت های بزرگی است که ستون های آن ها افراد باهوش و به ویژه خلاق هستند تا بتوانند در این بخش بزرگ و پر سود دنیای مجازی از رقیبان خود عقب نمانند. در ادامه با معرفی 10 مورد از بزرگ ترین شرکت های تولید بازی های ویدیویی دنیا با ما همراه باشید.

 

10- Square Enix

squareenix

شرکت ژاپنی Square Enix بیشتر به دلیل بازی های سریالی مانند Final Fantesy, Kingdom Hearts و Dragon Questشناخته شده است. برای مثال، بازی Final Fantesy از ابتدا عرضه سری اول آن تا ابتدای جولای سال 2014، صد و ده میلیون نسخه از آن ها در سراسر دنیا فروخته شد. همچنین این شرکت در تعامل با کمپانی Disney، بازی Kingdom Hearts را ارائه کرد که به لطف نقش آفرینی حرفه ای برای اِلـِمان های این بازی، این شرکت توانست 20 میلیون نسخه از آن را تا ابتدای سال 2015 به فروش برساند. آن ها در حال حاضر پس از خرید کمپانی Edios در سال 2009 صاحب بازی به شدت معروف و پرطرفدار Tomb Rider هستند که ارزشی معدل 1.26 میلیارد دلار را دارد.

9- Ubisoft

ubisoft

Ubisoft پس از Activision وEA سومین شرکت بزرگ مستقل در صنعت بازی های ویدیویی است. این کمپانی فرانسوی در سال 1986 توسط برادران Guillemot تاسیس شد و ابتدا توزیع محصولات EA و Micropose, Sierra Online پرداخت و سپس در دهه 90 با تولید بازی Everquest پا در صنعت تولید بازی های ویدیویی گذاشت. شروعی که در ادامه به تولید بازی های معروفی چون سری بازی های Assassin’s Creed , Rainbow Six , Ghost Recon , Splinter Cell  Prince Of Persia منجر شد و در حال حاضر ارزش این شرکت به لطف تولید بهترین بازی های اول شخص در حدود 1.84 میلیارد دلار است.

8- Konami

konami

شرکتی بسیار بزرگ و پرتنوع در محصولات. محصولاتی نظیر ماشین های اسباب بازی، کارت های بازی و حتی شرکت های مدیریت سلامت. Konami علاوه بر همه این ها، تولید کننده بازی های ویدیویی هم می باشد. محصولی که این شرکت در تولید آن مهارت خوبی هم دارد. کونامی تولید کننده بازی های معروف ژانر ترسناک نظیر Still Hill, Casttevania و در بخش اکشن بازی هایی مانند Metal Gear و در قسمت های بازی های مرحله ای Dance Dance Revolution می باشد. فیلمی با نام Silent Hill با بازی Naomi Watts در سال 2005 روی پرده سینما رفت که در واقع فیلم همان  بازی، ساخت شرکت Konami بود. ارزش کمپانی Konami در حدود 3.24 میلیارد دلار است.

7- Electronic Arts

ea

Electronic Arts یا همان به اختصار EA کمپانی محبوب کسانی است که علاقه مند به بازی های ورزشی مانند FIFA  ،NHL  ،  NFLهستند.این کمپانی علاوه بر همه این ها،بازی های معروف و پرطرفداری نظیر Need for Speed، Medal of Honor ، The Sims و Command and Conqureرا نیز تولید کرده. آن ها در ابتدای بازی ها در نسخه های مربوط به PC عرضه می کردند اما با فراگیر شدن کنسول های بازی چندسالی است که علاوه بر نسخه PC، نسخه بازی های مخصوص کنسول های X Box, Play Stationو Mass Effect را هم عرضه میکند.  در تاره ترین فعالیت ها، آن ها با همکاری کمپانی  Lucas Art در حال ساخت بازی Star Wars: Nights & the Old Republic (جنگ ستارگان) هستند. ارزش این شرکت حدود 4.14 میلیارد دلار است.

6- Namco Bandai

namco

Namco یک شرکت ژاپنی است که محور اصلی فعالیت هایش ایجاد پارک های تفریحی است. Namco در واقع همان شرکتی است که Pac Man را تولید کرد. یکی از محبوب ترین بازی های مرحله ای در سراسر دنیا. این شرکت در دهه 80 میلادی Atari را خرید و در طی همکاری با شرکت Nintendo، پله های موفقیت را در دنیای بازی های ویدیویی پیمود. بعد از شکست آن ها در تولید بازی های ویدیویی و ادغام با کمپانی Bandai در سال 2005، باعث شد آن ها شروع به ساخت سری بازی های Tekken و Naruto کردند و با بازپس گیری ارزش شرکت خود در حال حاضر، این شرکت ارزشی معادل 4.74 میلیارد دلار دارد.

5- Activision Blizzard

Activision

در سال 2008 بود که کمپانی Activision با شرکت Vivendi ادغام و به Activision Blizzard تبدیل شد،یک کمپانی قدرتمند چه در حوزه ساخت و په در بحث تنوع در ساخت.این کمپانی در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بازی های ویدئویی است.معروف ترین محصول آنها، سری بازی های Call of Duty است که در رقابت با HALO اولین یا دومین بازی پرطرفدار دنیاست.از دیگر تولیدات معروف و پرطرفدار این غول دنیای بازی های رایانه ای میتوان به،معروف ترین بازی نقش آفرینی دنیا ،یعنی World of Warcraft اشاره کرد.این کمپانی ارزشی معادل 4،85 میلیارد دلار را دارد.

4- SEGA

sega

این کمپانی محبوب با ساخت بازی Sonic The Hedgehog  گوی سبقت را از سایر رقبا ربود.در حال حاضر تمرکز اصلی  Sega بر روی همکاری با سایر کمپانی ها برای تولید محصولات جدید است.آنها در حال حاضر در حال همکاری با رقیب سابق خود یعنی Nintendo ،برای عرضه یک بازی دورگه با حضور Sonic  و Mario  است . درواقع این Sonic  است که شرکت Sega  را با وجود همه تولیداتش ،ارزشمند کرده و در حال حاضر  ارزش این شرکت در حدود 4،9 میلیارد دلار است.

3- Nintendo

nintendo

این شرکت که قدمتی 125ساله دارد در تولید انواع و اقسام سرگرمی ها دستی بر آتش داشته.از کارت های بازی بگیرید تا بازی های ویدئویی.ولی این لوله کش محبوب و دوست داشتنی یا همان Mario بود که برای نجات دادن معشوقه اش ، Princess Peach  ،از دست Bowser ، پادشاه  Koppa ها، باعث شد که نام Nintendo  بر سر زبان ها بیفتد.Nintendo با تولید کنسول های بازی مخصوصش از Super Nintendo  و Gameboy بگیرید تا Wii  و WiiU و با عرضه بازی های محبوبی چون Mario  ، Pokemon  و Legend of Zelda  ، انقلابی در صنعت بازی های ویدئویی به پا کرد و در حال حاضر این کمپانی ارزشی معادل 6،28 میلیارد دلار دارد.

2- Microsoft Studio

microsoft

Microsoft Studio در سال 2002 در تعامل با XboX  ساخته شد و بخش دیگری به محصولات شاید بزرگترین غول دنیای تکنولوژی ، یعنی Microsoft اضافه کرد.شهرت جهانی آنها نه تنها به خاطر تولید بازی های مخصوص کنسول این شرکت یعنی XboX  ،بلکه بیشتر به خاطر عرضه بازی های ساخت آنها برای پلتفرم های مختلف از جمله PC  و موبایل است که استفاده کنندگان از محصولات این شرکت را دوچندان می کند. مشهورترین محصول این کمپانی HALO است ،یک بازی اول شخص که از سال 2001،به همراه عرضه Xbox ،عرضه شد و با 60 میلیون نسخه فروش تا کنون 3،4میلیارد دلار سود برای این کمپانی 12،82 میلیارد دلاری فراهم آورده است.

1- Sony Computer Entertainment

sony

این کمپانی،یک کمپانی بسیار خلاق در صنعت تولید بازی های ویدئویی است.به طوری که پیشرفت سریعتر آنها در تولید بازی های با کیفیت نسبت به میزان پیشرفت تولید کنندگان کنسول های بازی در زمینه پشتیبانی از کیفیت بالای بازی های تولید شده ،عاملی شد تا شرکت Sony خط تولید کنسول بازی مخصوص به خود یعنی Playstation را راه اندازی کند.در واقع Sony Entertaiment  بهترین شرکت تولید کننده بازی های ویدئویی است.محصولاتی نظیر بازی God of War  (یک بازی ماجراجویی که بر اساس افسانه های اساطیری یونان باستان ساخته شده) و یا Gran Turismo  (یکی از بهترین بازی های سبک ماشین سواری و  پرفروش ترین محصول شرکت از سال 1997 تا کنون)تنها دو نمونه از محصولات متنوع،با کیفیت و پرفروشی است که Sony Computer Entertaiment تولید کرده.شرکتی که نزدیک به 13،4 میلیارد دلار ارزش دارد.

با وجود سبک های مختلف بازی نظیر بازی های اول شخص یا نقش آفرینی که بر روی اکثر پلتفرم ها قابل دسترسی هستند می توان فهمید که این صنعت بزرگ روز به روز در حال گسترش است.شرکت های بسیار زیاد و مختلفی وجود دارند که روی جنبه های پیشرفت و گسترش این صنعت نظیر بهبود فضای بازی،ارتقا کیفیت و تلاش برای ارتقا هرچه بیبشتر جلوه های بازی ،افزایش نقش هوش مصنوعی در بازی و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر ،در حال کار کردن هستند و تعدادشان روز به روز افزایش می یابد.افزایشی که سبب ایجاد رقابت و تولید محصولاتی با کیفیت تر و نوآورانه تر می شود.

با ثروتمندترین کمپانی های سازنده بازی های ویدئویی آشنا شوید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">