سه نقطه از خوش آب و هوا ترین مکان‌های دنیا برای زندگی :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

سه نقطه از خوش آب و هوا ترین مکان‌های دنیا برای زندگی

۹۵/۰۳/۲۲
۰

آسمان خاکستری، صبح و عصری تاریک و … هر ساعت جلوی شما را گرفته‌اند! شاید این‌ها برای یک زندگی لذت بخش اصلا جالب نباشد. طبیعی است که شما هم دوست دارید تا صبح‌ها، با دیدن آفتاب از خواب بیدار شده و نسیم خنک صبحگاهی صورت شما را بنوازد! کمی رمانتیک است و چیزی شبیه به فیلم‌های هالیوودی؛ اما در جهان هستند مناطقی که این رویداد، برای ساکنینش تکراری شده و هر روز همین وضع را دارند. جالب است نه؟!

Cartagena_de_Indias_desde_el_cerro_La_Popa-colombia

در سال 2015، گروهی از محققین و سردبیران شروع به تحقیقی در این باره کردند و در این روند اطلاعاتی را راجع به بهترین آب و هوا در جهان برای زندگی جمع آوری کردند. اصولا سنجش آب و هوا کار سختی است. در این میان مشخص کردن بهترین آب و هوا برای زندگی سخت‌تر از آن است. چون باید دما، باران، رطوبت و بارش همه و همه بررسی شده و در طول سال مورد بازبینی دقیق قرار گیرند.

گاهی هوای سرد یک منطقه برای برخی از افراد بسیار لذت بخش است و گاهی نیز هوای داغ تابستانی را برخی از انسان‌ها با جان و دل می‌پذیرند، به همین دلیل شاید بیان کلمه بهترین، برای ویژگی چون آب و هوا کمی سخت باشد.

در اینجا به سه کشور اشاره می‌کنیم که توانسته‌اند بهترین امتیازها را در رده بندی دل چسب‌ترین آب و هوا در جهان کسب کنند. مورد مشترک این کشورها این است که همگی در ارتفاع 5 هزار پایی از سطح دریا قرار دارند و همگی در مناطق استوایی واقع شده‌اند.

  • اکوادور: سرزمین بهارهای ابدی

پایتخت کشور اکوادور یعنی کیتو، یکی از بهترین نقاط زمین است! به قول یکی از دوستان، شاید بهتر از آب و هوای این شهر نتوان جایی در کره زمین پیدا کرد. مردم آنجا اکثر اوقات تنها به یک تی‌شرت و یک شلوار جین نیاز دارند! همیشه هوایی عالی در کنار ابرهای در حال حرکت و آفتابی لذت بخش.

quito

میانگین دما هوا در این کشور بین 15 تا 21 درجه است! یعنی نه نیاز به کولر دارید و نه بخاری! عجیب است نه؟!

این منطقه تنها دو فصل دارد، تابستان خشک و زمستان بارانی! اما هیچ کدام بیش از حد اذیت کننده نیستند.

  • کلمبیا: از دو فصل لذت ببرید

کلمبیا یکی از همسایگان اکوادور بوده و آب و هوایی شبیه به آنجا داشته و تنوع جغرافیایی لذت بخشی نیز دارد. پس هر توریستی با رفتن به این منطقه به هیچ وجه پشیمان نخواهد شد. شهر Medelin در واقع به‌عنوان شهری با بهار ابدی شناخته می‌شود و نام دیگرش شهر گل‌هاست. در این شهر در ایام زیادی از سال می‌توانید شاهد گل‌های زیبای رز، ارکیده، داوودی و ده‌ها گل زیبای دیگر باشید.

Cartagena-Colombia-palenquera-Jose-Balido

ارتفاع این شهر، حدود 5 هزار پا بالاتر از سطح دریاست. میانگین دمای هوا در این کشور و شهر مدلین، روزها 27 درجه و شب‌ها حدود 17 درجه است. این منطقه نیز همانند اکوادور دارای دو فصل مرطوب و خشک است. از مهرماه نیز فصل پر باران این کشور آفاز می‌شود.

این کشور با همین آب و هوای جذاب، بهترین قهوه‌ها را به دنیا صادر می‌کند.

  • مکزیک: جایی برای پیدا کردن بهترین آب و هوا

زندگی در کشور مکزیک یک شانس فوق‌العاده است. این کشور با آب و هوای فوق‌العاده‌اش می‌تواند رویایی‌ترین دوران زندگی یک فرد را رقم بزند. رطوبت بسیار کم، روزهای آفتابی بسیار زیبا و لذت بخش، انبوه گل‌های زیبا در طول سال و بهتر از همه، عدم وجود برف و یخ در سال!

Amazing-Nature-Landscape-of-the-World-Sea-Shore-in-Mexico-the-Blue-Sky

جزیره چاپالا که در ایالت جالسیکو در جنوب شهر گوادلاخارا قرار گرفته است، یکی از بهترین آب و هواهای موجود در زمین را دارد. (چه جمله سنگینی!)

این دریاچه، توسط کوه‌ها احاطه شده و همین باعث می‌شود تا از بادهای سنگین شمالی در امان باشد. این اتفاقات کمک کرده است تا دمای میانگین این منطقه در گرم‌ترین فصل سال تنها 32 درجه و در سردترین ماه سال یعنی ژانویه، هوایی معادل 23 درجه سانتی گراد داشته باشد. باران‌های پی در پی در این نقاط، کمک کرده است تا کوهستان‌های این منطقه همیشه سر سبز و زیبا باشند. واقعا هم که زیباست!

خب، آیا دوست دارید در این مکان‌های رویایی زندگی کنید؟

بهترین آب و هوا برای شما چیست؟! آیا زمستان و برف‌بازی‌اش را دوست دارید، یا ترجیح می‌دهید پاییز باشد و در هوای بارانی دونفره کمی قدم بزنید؟! البته کشور ما هم از این مناطق کم ندارد، اگر آَشنایی دارید، با ما در میان بگذارید.

سه نقطه از خوش آب و هوا ترین مکان‌های دنیا برای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">