الگوهای صفحه قفل اندروید به‌سادگی قابل حدس زدن هستند! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

الگوهای صفحه قفل اندروید به‌سادگی قابل حدس زدن هستند!

۹۴/۰۶/۰۳
۰

androidlockscreen-680x400

ممکن است لازم باشد کاربران اندروید در نحوه استفاده از الگو برای صفحه قفل گوشی هوشمند خود تجدید نظر کنند؛ چون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیشتر افراد برای باز کردن قفل اسمارتفون اندرویدی خود از الگوهای مشابهی استفاده می‌کنند. یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ به نام Marte Loge می‌گوید:

۷۷ درصد شرکت کنندگان در این مطالعه، رسم الگوی قفل گوشی خود را از یک گوشه صفحه نمایش شروع می‌کنند در حالی که این مکان برای ۴۴ درصد از این افراد، گوشه بالای سمت چپ است!

یافته‌های Marte Loge که از الگوی قفل بیش از ۴ هزار کاربر استفاده کرده، در PasswordCon لاس وگاس موجود است و او علاوه بر پیشنهاد استفاده از خط‌های متقاطع، توصیه می‌کند که رسم الگوی قفل خود را از یک گوشه شروع نکنید تا امنیت بیشتری داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کند تا جایی که امکان دارد از الگوهای پیچیده‌تر و طولانی‌تری که قابلیت محفاظت بیشتری از اطلاعات شما دارند، استفاده کنید.

کاملا معلوم نیست که چه تعداد الگوی قفل اندروید توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی واضخ است که بیشتر کاربران تمایل به بهره‌گیری از الگوهای آسان و تقریبا بی‌فایده دارند؛ همچنین مطالعات بیشتری لازم است تا دریابیم که آیا نوع الگوهای رسم شده توسط کاربران به زندگی شخصی آنها هم بستگی دارد یا نه.

weak-android-lock-patterns-640x380

Marte Loge می‌گوید:

۱۰ درصد از الگوها یک حرف انگلیسی، مانند N یا  O است؛ شاید هم دلیل استفاده از این نوع الگوها بی‌توجهی نسبت به موارد امنیتی باشد ولی یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که این حروف معمولا حرف اول نام کاربران است که به هیچ وجه امنیت کافی را تامین نمی‌کند.

این که به توصیه‌های Marte Loge عمل کنیم ایده خوبی است اما اپلیکیشن‌هایی مانند 1Password هم با پیشنهاد دادن الگوهای قفل متنوع می‌توانند به ما کمک کنند و در این صورت حتی اگر یک اپلیکیشن هم با دسترسی به اطلاعات شخصی الگوی قفل اسمارتفون را پیدا کند و باعث غیر ایمن شدن آن شود، 1Password الگوی دیگری پیشنهاد می‌کند که به راحتی قابل هک کردن نباشد. با این حال بهترین روش برای ایمن کردن تلفن همراه این است که هر کاربر، الگوی قفل منحصر به فرد خود را داشته باشد.

الگوهای صفحه قفل اندروید به‌سادگی قابل حدس زدن هستند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">