انوشه انصاری‌ ، از رویاپردازی با ستارگان تا ستاره‌شدن :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

انوشه انصاری‌ ، از رویاپردازی با ستارگان تا ستاره‌شدن

۹۴/۰۷/۰۲
۴

هفت سال پیش در چنین روز هایی، خبری هیجان‌انگیز صفحه اول تمام رسانه‌های دنیا را پر کرد؛ زنی ایرانی اولین توریست کهکشان شد و زمین را به مقصد ستاره‌ها ترک کرد. اما حالا که هشت سال از این سفر گذشته بد نیست یادی دوباره از این زن جسور بکنیم و نگاهی داشته باشیم به زندگی انوشه انصاری.

انوشه انصاری شاید به واقع مصداق عینی تحقق رویای امریکایی باشد، دختری زاده مشهد که در سنین نوجوانی بدون دانستن حتی یک کلمه انگلیسی به ایالات متحده می‌آید و چند سال بعد با تلاش و کوشش شخصی و استمرار در علم‌آموزی به یکی از موفق‌ترین چهره‌های این کشور تبدیل می‌شود و رویایی را تحقق می‌بخشد که شاید رویای همه ساکنین این کره خاکی است؛ سفر به ماورای آن.

انوشه ابتدا به دانشگاه جرج میسون می‌رود و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر به دست‌ می‌آورد، سپس در دانشگاه جرج واشنگتن مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق اخذ می‌کند و پس از آن تجربه بی‌نظیر نیز به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فضانوردی می‌رود. اما تحصیل تنها کاری نبوده که انوشه در طی این سال‌ها انجام داده است. وی در ایالات متحده به عنوان یک کارآفرین و مدیر موفق شناخته شده است. سابقه حضور خانم انصاری در تمام شرکت‌هایی که فعالیت داشته، سابقه‌ای درخشان و پر از موفقیت است. یکی از این شرکت‌ها که خود انوشه از بنیان‌گذاران آن است، شرکتی است که سعی دارد بخش خصوصی را ترغیب کند تا در اکتشافات فضایی سرمایه‌گذاری کنند و رویای بشر را برای خروج از این سیاره و سیاحت در منظومه شمسی محقق سازند. دیگر زمینه‌های فعالیت انوشه نیز همگی تقریبا در زمینه تکنولوژی است و برای مثال  Prodea Systems که حضور در هیات مدیره آن به نوعی شغل اصلی وی محسوب می‌شود، شرکتی است که به مجهز کردن خانه‌ها به وسایل مدرن دیجیتالی مبادرت می‌ورزد. حاصل احداث، مدیریت و فعالیت در این شرکت‌ها سرمایه‌ای چند میلیون دلاری برای خانم انصاری بوده که وی را به کارآفرینی موفق و ثروتمند مبدل کرده است.

انوشه بعد از سفر هشت روزه‌اش به فضا نیز نه تنها از رویای خویش دست نکشید بلکه سعی دارد این رویا را برای همگان محقق سازد. او اکنون به عنوان سفیر فضا فعالیت می‌کند و اولین شخصی است که چنین عنوانی دریافت کرده است و تحت این عنوان تمام سعی خویش را به کار می‌بندد تا آگاهی را درباره اهمیت کشف و اکتشافات فضایی بالا ببرد و علاوه بر این تحقیقاتی را پی‌گیری و پشتیبانی می‌کند تا سفر و حضور در ماورای کره زمین را خوشایندتر و کم‌خطرتر سازند.

انوشه انصاری به عنوان یک دختر ایرانی ثابت کرده است هیچ محدودیتی برای رویاپردازی نیست و حتی دورترین رویاها امکان وقوع دارند؛ دیگر چه رویایی دورتر از سفر به فضا! خود او هم در جواب دختران خاورمیانه‌ای که از او در شبکه‌های اجتماعی پرسیده بودند چه نصیحتی برای آنان دارد گفته بود: «در رویابافی جسور باشید و همیشه رویاهای‌تان را پی بگیرد تا روزی به واقعیت بدل شوند.» شاید اگر انوشه نه تنها در ایران بلکه در هر جای دیگر دنیا زندگی می‌کرد این امکان را نمی‌یافت و خود نیز به این نکته اذعان می‌کند ولی مهم این است که خود انوشه نیز قدر این موقعیت را به نحو احسن درک کرد و به موفقیتی بی‌نظیر دست یافت. وی نقل‌قول محبوبی از گاندی دارد که در وب‌سایت خویش نیز آن را درج کرده است: «اگر می‌خواهی جهان را تغییر دهی، خودت باید تغییری باشی که می‌خواهی در جهان شاهد باشی.»

انوشه انصاری‌ ،  از رویاپردازی با ستارگان تا ستاره‌شدن

نظرات (۴)

محمد شایقی
px رو صفرش کردم تو این کد
۴ مهر ۹۴، ۱۳:۳۱
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
اون فرقی نکرد
محمد شایقی
این رو بزار
<box:menu>
        <div id="cssmenu">
            <div id="indicatorContainer">
                <div id="pIndicator" style="left: 0px;">
                    <div id="cIndicator"></div>
                </div>
            </div>
            <ul>
                <view:menu>
                    <li class="(*menu_item_selected*)">
                        <a href="(*menu_item_link*)">
                            <span>(*menu_item_title*)</span>
                        </a>
                    </li>
                </view:menu>
            </ul>
        </div>

    </box:menu>

اگه درست نشد:
برو تو بخش *ویرایش ساختار قالب فعلی* تمام کد ها رو کپی کن واسم بفرست100 درصد درستش میکنم
۳ مهر ۹۴، ۲۱:۴۱
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام داداش
ولی این همون کدی هست که الان رو قالبه
محمد شایقی
مشکلت حل شد؟
۳ مهر ۹۴، ۱۴:۳۰
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
نه متاسفانه
محمد شایقی
 سلام
 دادا بیا جوابت رو ببین
۳ مهر ۹۴، ۱۰:۳۴
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام 
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">