با شادترین کشور‌های جهان آشنا شوید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

با شادترین کشور‌های جهان آشنا شوید!

۹۴/۰۴/۲۷
۰

تمام ما تلاش می‌کنیم که زندگی بهتری داشته باشیم و در شرایط بهتری نسبت به اوضاع فعلی زندگی کنیم. بدون شک این موضوع در تمام کشور‌های جهان وجود دارد و تمام ملت و دولت‌ها سعی بر این موضوع دارند تا کشور خود را یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی کنند.

world-happiness-report

معیاری که برای سنجش زندگی خوب در کشور‌ها از آن استفاده می‌شود میزان شادی ملت است که فاکتور‌های زیادی در سنجش آن نقش دارند. همه ساله World Happiness گزارشی را در خصوص شادترین کشور‌های جهان منتشر می‌کند که تمام کشور‌ها در آن قرار می‌گیرند و ترتیب بندی می‌شود. بخشی از فاکتور‌هایی که در این گزارش برای سنجش میزان شادی کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، سطح بهداشت، میزان سخاوتمندی، میزان حمایت اجتماعی، میزان فساد در جامعه، میزان آزادی اجتماعی (فری‌دام)، شرایط ازدواج و… است. (برای مشاهده تصویر در سایز و کیفیت اصلی بر روی آن کلیک کنید).

happiness

اکنون بر اساس گزارشی که منتشر شده است کشورهای موجود در لیست بالا کشور‌هایی هستند که شادترین کشور جهان به ترتیب محسوب می‌شوند و در مقام‌های اول تا پنجم کشور‌های سوئیس،‌ ایسلند، دانمارک، نروژ و کانادا قرار گرفته‌اند و کشوری نظیر آمریکا در مقام پانزدهم قرار دارد. پنج کشور آخر لیست نیز که نسبت به کشور‌های قبلی میزان شاد بودن آن‌ها کمتر است شامل ژاپن، کره جنوبی، اکوادور،‌ بحرین و ایتالیا می‌شود.

جالب است بدانید که در هیچ کدام از جایگاه‌های شاد‌ترین کشور‌های جهان که در بالا مشاهده کردید نام کشور ما یعنی ایران دیده نمی‌شود و این در حالیست که کشور‌هایی نظیر بحرین، کویت، قطر، عمان، اسرائیل، سنگاپور و… که تقریبا از لحاظ جغرافیایی به ما نزدیک هستند تماما در این لیست وجود دارند. البته توجه داشته باشید که این تنها ایران نیست که درون این لیست جای نگرفته است و کشور‌های بسیار دیگری نیز هستند که درون این لیست شاهد نام آن‌ها نیستیم. در ادامه می‌‌توانید آخرین گزارشی را که World Happiness در خصوص تمام کشور‌ها منتشر کرده است را دانلود نمایید.

لینک دانلود

با شادترین کشور‌های جهان آشنا شوید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">